• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Frallanz

Stort grattis till er som fått era små! Skrattande jättekul att läsa, och förstås väldigt avis nu! Vill ju också få ut min piggelin Hjärta

Här är det inga tecken som helst på nån förlossning, haha. Enda jag har märkt är att magen sjunkit rejält sen i fredags, så får väl hoppas att det är ett litet tecken iallafall. Inga sammandragningar eller förvärkar alls, men får väl hoppas att jag är en av dem som inte känner av dem då.

En vecka kvar imorgon! Nu är det ändå inte så jäkla långt borta :) lite nervös börjar man bli, snart är jag mamma för första gången!

• GrönTröja

Någon som har koll på det här med tappens olika faser/skeden?

I onsdags var min tapp 4cm, halvmjuk och sluten. Men igår var det knappt 1cm kvar av den och jag var öppen 1cm. 

Går det fort härifrån eller kan det ta yttligare någon vecka? :p

• lillsnuttan5
    Frallanz skrev 2015-06-08 13:39:55 följande:

Stort grattis till er som fått era små!  jättekul att läsa, och förstås väldigt avis nu! Vill ju också få ut min piggelin 

Här är det inga tecken som helst på nån förlossning, haha. Enda jag har märkt är att magen sjunkit rejält sen i fredags, så får väl hoppas att det är ett litet tecken iallafall. Inga sammandragningar eller förvärkar alls, men får väl hoppas att jag är en av dem som inte känner av dem då.

En vecka kvar imorgon! Nu är det ändå inte så jäkla långt borta :) lite nervös börjar man bli, snart är jag mamma för första gången!

Man behöver inte ha några känningar innan. Det kan plötsligt hända bara

Iaf för min del har det varit så
  • Frallanz
    lillsnuttan5 skrev 2015-06-08 16:12:39 följande:
    Man behöver inte ha några känningar innan. Det kan plötsligt hända bara

Iaf för min del har det varit så
    Man hör ju så olika, alla säger hela tiden "har du INGA sammandragningar/känningar?" och man blir lite ledsen när alla tittar på mig så konstigt när jag säger "nej..." :/
    Men jag vet ju att det kan hända bara sådär, så det kändes jätteskönt att läsa det du skrev :) vi får hoppas att dagen är snart bara...
  • majbebbe

Jag har inte haft några känningar förrän det drog igång så det behövs inte ????

• Edde

Grattis alla ni som fött! Gud så spännande när det börjar hända :)

Här lever vi i v 38+4. Har grymma förvärkar i princip varje gång jag är på fötter, de avtar så fort jag sätter eller lägger mig ner. Eller iaf TROR jag att det är det det är, molande mensvärk i rygg o mage som hårdnar. Slemproppen har lossnat (igen: TROR jag :D) så nu väntar vi bara på att det ska sätta igång påriktigt.

Börjar bli lite otålig, fast jag från början varit inställd på att gå över tiden. Vill ha ut honom nu!

• lillsnuttan5
    Frallanz skrev 2015-06-08 16:40:23 följande:

Man hör ju så olika, alla säger hela tiden "har du INGA sammandragningar/känningar?" och man blir lite ledsen när alla tittar på mig så konstigt när jag säger "nej..." :/

Men jag vet ju att det kan hända bara sådär, så det kändes jätteskönt att läsa det du skrev :) vi får hoppas att dagen är snart bara...

Jag tror nästan att det är något folk frågar bara för att ha något att fråga om

Har man känningar tror jag inte man är ute bland folk utan ligger hemma på helspänn istället hehe
  • Nillan77

Den 5 juni kom lilla Viola till världen (v 36+2). Vattnet gick 3.25 på morgonkvisten och hon kom ut 14.53. Det var en smidig förlossning. Etablerade värkar från 13.30.

• demons

Grattis till alla småttingar! =)
    Själv väntar jag fortfarande på min. BF+7 idag. Har fått tid för igångsättning i slutet av nästa vecka om inget händer. Så det blir väl ett syskon på stora tjejens födelsedag ;)

• Frallanz

BF idag. Kom nu bebis, är sååå trött o matt :(
    Humöret sviktar tack vare slut kropp, och själ! Man börjar fundera på om man verkligen kommer överleva detta/klara smärtan. Dryga tankar som kommer enbart för att man känner sig tom och helt förstörd av sömnbrist :(