majbebbe skrev 2015-06-04 10:52:58 följande:
Åh så spännande lillknodden79.
Nyfiken som jag är: Hur var det när vattnet gick, lite eller mycket på en gång?
Jag är lite rädd för att blöta ner hela sängen, men den risken kanske är minimal...
Själv trodde jag att det drog igång igår kväll med kraftigt molande värk i ryggslutet, men det gav sig med en värmekudde, men jag har åkt på en tråkig förkylning som gjorde mig helt däckad under gårdagen så det var nog lika bra att det inte drog igång för jag känner mig rätt orkeslös...
Jag fick igår mitt andra barn och kan av erfarenhet berätta att de där med vattnet kan vara väääääldigt olika med mängden.
Med min första knäppte de lixom till och de började rinna ut men jag hann springa till toalett och klarade mig med en större binda hela vägen till förlossningen ca 50 min bort.
Med min andra var det som en vattenbalong på flera liter, de bokstavligt talat bara knäppte till och forsa ut vatten. Blötte ner hela golvet från sovrummet till badrummet. Båda stora handdukarna i bilen blev genomblöta (tur vi hade helskinnsstolar i bilen så de blev lättstädat ) och byxorna var helt blöta plus mina skor. ..
Frågan är väl hur statistiken ser ut hur vanligt det är med denna mängden vatten..! Jag är ganska chockad själv hur mycket vatten de får plats i en mage .
Det hände iaf när jag ställde mig upp från sängen så den klarade ju sig iaf... jag skulle bara gå upp å kissa för 3e gången som vanligt
Men det borde vara mindre vanligt med den mängden vatten, har nog inte hört talas om någon i bekantskapskretsen som behövt ha handdukar i bilen .