• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Staffelove

Vincere/ jag har själv hund och bor i hus och nära skog så nej jag tycker inte att du är tokig en valp behöver ju inga promenader i början ändå endast ut och göra sina behov och strosa i gräset, men en valp är ju krävande de kan kissa inne bita sönder saker röjer runt och vill ha gos och kärlek men om ni alla i familjen hjälps åt så går det säkert jätte bra. Lycka till

• vikarien
    Edde skrev 2015-04-15 11:50:22 följande:
    Om det finns en överhängande risk att det sker då när han är borta och du inte mår bra är det väl helt förståeligt, hade jag mått kasst hade jag nog också velat att min sambo var i närheten hela tiden.

Nu mår ju jag fortsättningsvis bra (ökande foglossning undantaget), så jag kommer vara själv i tre veckor i maj med en hundvalp. Kommer i och för sig vara mycket hos min mamma - moderskapsledigheten inleder jag i början av maj, samtidigt som han åker iväg. Han ska vara i Italien i tre veckor och kommer tillbaka två veckor innan bf. Helt ok, kan jag tycka, i vår släkt har vi ändå benägenhet att bära över tiden. Jag räknar nog nästan med att inget händer före bf iaf.

Han ska kanske också vara bortrest två dagar innan bf, fast då är han bara i Stockholm och då kommer han nog blixtsnabbt hem om något skulle börja hända (vi bor i Helsingfors). Den jobbresan är jag lite mera tveksam till, ska medges, men åtminstone är det inte en tretimmars flygresa borta! Ursprungligen fanns det också planer på en arbetsresa till LA precis då bf är, men där tog det nog stopp för mig.

Men känner du dig minsta otrygg tycker jag det är helt befogat att be att han inte åker, det hade jag också gjort i din sits!
    Ja detta är svårt! Men starkt av dig att vara ensam så mycket!

Jag har egentligen inget som säger att bebis kommer för tidigt, men orken är slut, så frågan är ju hur kroppen kommer palla framåt i tiden. Man vet ju ingenting

Men ringde upp honom nu och sa att han kan anmäla sig om han får lov att avboka i sista stund. Så får vi se på natten innan om det är lugnt. Minsta tecken så blir han hemma
  • ÄlskarMina
    Staffelove skrev 2015-04-15 09:16:13 följande:

ÄlSkarmina/ vad läskigt med akutsnitt ska du söka planerat snitt denna gång?;)

Jag vet att det blir planerat snitt denna gång iom mina 2tidigare snitt. (har vetat det sen innan jag blev gravid) Men nu är det desto mer angeläget att få snittet lite tidigare pga min totala föreliggande moderkaka och jag är så orolig att de lägger det planerade snittet för nära bf och jag riskerar ju dagligen att få blödningar. Vi som har så långt till förlossningen med.. 13mil! 

Hoppas hoppas läkaren är förstående och planerar in det sista veckan i maj så är det iaf 2v innan BF och risken att jag ska få värkar och därmed blödningar är ju ganska liten då (men det vet man ju förstås aldrig..) Går och tänker på detta dagligen och har ångest varje gång man känner det rinner till i trosan eller är på toan..är det nu blödningarna sätter igång? Vart har jag mina blodgrupperingspapper, har jag ngn som kan ta barnen om jag behöver ringa ambulansen osv..?  

1v 1dag kvar nu till snittsamtalet..
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
  • Staffelove

Älskar mina/ håller tummarna att det går bra på samtalet jag hade oxå så på rutin ultraljudet ska på ett extra för att se hur det ser ut;) har du fått gå på extra kontroller?

• josefinost
    carolinheiner skrev 2015-04-15 09:32:57 följande:

Conrad mår super bra :) är nu i v 33+0=7v.. Väger 2115 g :) ligger på värmebädd å har bara dippar 1 gång på flera dagar :) ögonundersökning igår å han kunde inte se några förändringar.. :) har börjat bajsa mer å mer själv :)

Sen Elton mår fortfarande bra. Vet inget om honom medicinskt men de går framåt för honom också :) vet inte om Hans föräldrar hänger här..

Sen blev de en påg till i gruppen igår kväll :) får se om mamman uppdaterar själv här :)

Sen har de inte kommit fler bebisar i gruppen :)

Men vad härligt att höra! Ett jätte stort grattis till er om jag inte sagt det förr. Jätte söt liten pojke .

Har funderat på att gå med i Facebook gruppen igen (gick ur då jag mått lite dåligt psykiskt) finns det någon här som kan lägga till mig lite smidigt? Eller är det bara en som kan lägga till i gruppen?
  • ÄlskarMina
    Staffelove skrev 2015-04-15 15:31:15 följande:

Älskar mina/ håller tummarna att det går bra på samtalet jag hade oxå så på rutin ultraljudet ska på ett extra för att se hur det ser ut;) har du fått gå på extra kontroller?

Ja, jag har gått på extra ul hos läkare i v.28 och 29 och nu i v.32 nästa vecka. Det verkar som den inte alls kommer kunna rubba sig då moderkakan ligger som en skål för utgången i höjd med min navel. Men de som bara har lite föreliggande vid rul brukar den flytta upp sig vartefter livmodern och bebis växer och det ser man oftast vid nästa ul efter rul. Men inte i mitt fall då..
  • Staffelove

Älskarmina/ läkarna borde förstå dig tror inte att du behöver oroa dig. Berätta bara hur du känner så brukar det ordna sig, håller tummarna för dig.

• ÄlskarMina
    Staffelove skrev 2015-04-15 19:04:55 följande:

Älskarmina/ läkarna borde förstå dig tror inte att du behöver oroa dig. Berätta bara hur du känner så brukar det ordna sig, håller tummarna för dig.

tack för tummarna.
  • Edde
    vikarien skrev 2015-04-15 14:15:52 följande:
    Ja detta är svårt! Men starkt av dig att vara ensam så mycket!

Jag har egentligen inget som säger att bebis kommer för tidigt, men orken är slut, så frågan är ju hur kroppen kommer palla framåt i tiden. Man vet ju ingenting

Men ringde upp honom nu och sa att han kan anmäla sig om han får lov att avboka i sista stund. Så får vi se på natten innan om det är lugnt. Minsta tecken så blir han hemma
    Ja, hade det kommit på tal nu och inte för två månader sedan hade svaret kanske varit ett annat. Men det ska nog gå bra :)

Låter ändå som en bra kompromiss! I det läget får man helt enkelt lov att vara lite flexibel. Jag har också försäkrat mig om att sambon i fall något händer har möjlighet att släppa allt och komma hem på studs, och det har som tur inte varit ett problem.
  • Frallanz
    Staffelove skrev 2015-04-14 18:14:51 följande:

Frallanz/ det är så man ska tänka det går ju oftast bra och en häftig upplevelse som man får dela med den man älskar:) när har du Bf?

Ja, det ska bli riktigt spännande :) en enorm resa. Det som skrämmer mig mest, är ju det faktum att varken jag eller någon annan vet hur jag är när det sätter igång, men lärt mig att inte haka upp mig på det o ta en dag i taget istället, mycket med sambon till hjälp som fått mig o inse att det faktiskt inte gör det hela bättre om jag tänker på det hela tiden.

Jag har bf den 16/6 :) så hoppas den lille tänker komma då eller mellan 10-16e iaf och inte en dag efte! :) när är ditt snitt lagt?