• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Frallanz
    bf2juni skrev 2015-03-24 14:28:11 följande:

Hej! Jag hoppar in här.... har bf 2/6..... lite sent att hoppa in nu kanske men det är ju ett par veckor kvar ;)!

Hur mår ni allihop? Själv går jag in i v 31 imorhon och längtar nu och hoppas att de sista 9 veckorna går fort.....

Hej! Mår bra här :) beräknad 16/6 så är i v 28.

Börjat tänka på förlossningen mer o mer tyvärr, men hoppas att det ska lugna sig :)

Första knodden, o vi väntar en gosse.
  • Frallanz
    Staffelove skrev 2015-03-24 15:03:41 följande:

Idag gick Jag snitt beviljat så kommer få ett datum en månad innan Bf för dag och tid känns bra och läskigt på samma gång men vet att det är det bästa för mig:) någon här inne som har gjort snitt får gärna dela med er av era erfarenheter:)

Jag har haft funderingar på snitt tidigare, pga rädsla inför förlossningen tidigt i graviditeten, men ändrade mig snabbt :)

Varför ska du snittas? :) mysigt med att veta exakta dagen till bebis kommer!
  • Staffelove

Frallanz/ jag har extremt snabba förlossningar och hinner inte med smärtstillande och förra var det en planerad förlossning pga det och Dom höll inte förlossningsplanen så jag har tappat förtroendet och litar inte alls på vården till och med över läkaren bad om ursäkt för detta i dag då jag har depressioner som kommit och gått är det viktigt för mig med kontroll:) att jag hinner med att förstå vad som händer.

• Frallanz
    Staffelove skrev 2015-03-24 19:11:33 följande:

Frallanz/ jag har extremt snabba förlossningar och hinner inte med smärtstillande och förra var det en planerad förlossning pga det och Dom höll inte förlossningsplanen så jag har tappat förtroendet och litar inte alls på vården till och med över läkaren bad om ursäkt för detta i dag då jag har depressioner som kommit och gått är det viktigt för mig med kontroll:) att jag hinner med att förstå vad som händer.

Oj, beklagar att du haft det sådär jobbigt! Förstår att du väljer snitt före allt det där, såklart vill man ha en så lugn förlossning som möjligt o de hinner man ju inte få när man har snabba förlossningar o så.

När är ditt snitt satt? :) vet du vad ni väntar för buse?
  • Staffelove

Frallanz/ två veckor innan Bf snittar dom och en månad innan får man Datum och tid, vi väntar en liten kille denna gång enligt ultraljudet:)

• Frallanz
    Staffelove skrev 2015-03-25 06:36:36 följande:

Frallanz/ två veckor innan Bf snittar dom och en månad innan får man Datum och tid, vi väntar en liten kille denna gång enligt ultraljudet:)

Okej, då är jag med :) vad mysigt!

Jag vill också gärna veta när min kille tänker titta ut ju haha ;)

Fick jag välja så skulle jag gärna ta snitt, men jag gissar på att jag inte är tillräckligt "rädd" eller har nån spec anledning till stt begära ett, så jag laddar inför en vaginal förlossning som förmodligen komme gå bra, men ack så nervös jag börjar bli. Fast det är man nog oavsett snitt eller vaginalt :)
  • Pyssilullan

Kikar in - Datum 1.a juni, så har gått in i vecka 31 ... Det närmar sig :)
    Mår ganska bra, lite jobbigt nu på jobbet då jag sitter still mkt och sitter inte så bekvämt,
    Sover sämre och är upp och kissar tidigt på morgonen..
    Men vad vi Längtar nu!!!

• Frallanz
    Pyssilullan skrev 2015-03-26 08:30:50 följande:

Kikar in - Datum 1.a juni, så har gått in i vecka 31 ... Det närmar sig :)
    Mår ganska bra, lite jobbigt nu på jobbet då jag sitter still mkt och sitter inte så bekvämt,
    Sover sämre och är upp och kissar tidigt på morgonen..
    Men vad vi Längtar nu!!!

V29 här imorgon - in i 8e månaden!! Helt galet.

Nervös inför förlossningen, men längtar efter att få träffa vår lille. Hoppas att man är mer redo för förlossningen när det närmat sig ännu mer :)
  • L och K

Hej !

Varit kass på att följa tråden och uppdatera varit så mycket !, vi var på UL i januari och då fick vi ett nytt BF datum från 29Juni till 4 Juli skiljde inte så mycket och sen får man ju såklart se när de blir men haha slutet av juni eller början av juli alltså ^^ . I fredags var vi och lyssnade på hjärtat :D så mysigt !

• vikarien

Hur mår ni där ute?

Jag går in i vecka 29 idag, tiden går sååå fort!

Haft väldiga problem med andningen och tillhörande kräkningar det sista. Fruktansvärt!

Så igår åkte jag till VC för och kolla så jag inte hade någon lunginflammation eller så. Dom hittade lite för hög sänka men inget annat, så dom skickade vidare mig till ett större sjukhus i närheten för vidare utredning.

Där blev jag kvar hela dagen! Dagens akutsjukvård är inte snabb alltså...

Fick lungröntgen och en massa prover då dom misstänkte propp i lungan. Men ingenting hittades som tur var!

Så förmodligen en väldigt livlig bebis, lite förkylning och lite stress blev domen. Så nu ligger jag parkerad i soffan resten av veckan