Inlägg från: josefinost |Visa alla inlägg
  • josefinost

BF Juni 2015

Jag skulle oxå vilja vara med i facebookgruppen. Kontaktade TinkyWinky här om dagen men är fortfarande inte tillagd, tråkigt

• josefinost
    Jossi90 skrev 2014-12-14 15:51:31 följande:

Jag är så glad att magen hårdnat denna vecka så jag faktiskt ser gravid ut. Är i v.14 (13+4) nu och ha kraftig övervikt ca +30 kg. Trodde det skulle ta en evighet innan det skulle synas och kännas men jag tror mig redan känt av en och annan fladder i magen:) finns det fler som gått igenom graviditet med övervikt?

Jag gick igenom förra graviditeten med säker mer än 30kg övervikt på invägningen och magen började inte synas på riktigt förns v25 kanske . Gick inte upp så mycket förns i slutet (v30) men då vart det lite jobbigt faktiskt. Hade nu gått ner 23kg när jag plussade med gick desto fortare upp igen. Kanske har en övervikt på 15kg denna gång (från och med vikten jag har idag) och tycker magen kommit tidigare men den har inte hårdnat än tyvärr v12+6 idag..
  • josefinost
    GrönTröja skrev 2015-01-11 12:23:50 följande:

Jag vill gärna gå med i gruppen på Facebook. Hur blir man tillagd? :)

Sen har jag en fråga/fundering som ni kanske kan svara på :)

Har känt en liten bula redan i vecka 17, men den visade sig aldrig. Bulan visar sig fast jag inte är kissnödig. Och den håller i så länge jag ligger ner, reser jag mig upp och lägger mig ner sen så är den mindre. Låg kvar ca en timme i sängen efter att jag hade vaknat och kände på bulan. En sammandragning håller väl i någon/ några minuter bara? :)

Kan det vara bebisen som ligger där? Eller livmodern som börjar visa sig? :)

Det är livmodern som syns tydligare när du ligger ner. Ibland kan man tom se att den putar mer på någon sida, då är det bebisen som ligger där
  • josefinost

Dom flesta är nog inne på Facebook och hänger. Jag var med i den gruppen men har nu gått ur då jag tyckte alla hela tiden "visste bäst", men det var ändå en trevlig grupp och alla höll god ton ????. Jag håller mig nog till den här sidan nu iaf ????

• josefinost
    vikarien skrev 2015-02-26 14:00:53 följande:

BM besök idag, och jag känner mig bara besviken

Varit på 4 besök och 2 UL, och idag fick jag träffa en femte barnmorska! Dom verkar inte läsa journalen heller utan jag får ta allting från början

Blev ombedd att anmäla mig till föräldragrupp idag, men när jag bläddrar igenom pärmen med tider så finns det bara förmiddag och inget annat ska det bli heller!

Mellan 8.15-10.30 varje tillfälle, vilket gör att min sambo inte kommer kunna följa med en enda gång!

Han jobbar 7-16 med 40 minuter restid. Och sen 45 minuter restid från kontoret ut till stället dom jobbar på. Hela dagen kommer alltså gå och han hinner jobba 2 timmar kanske.

Blev så himla ledsen och besviken! Hur fasen tror dom att folk ska kunna lösa sådana tider?!

Tror han har rätt att ta "föräldraledigt" för föräldrautbildningar. Kanske värt att kolla upp om du vill gå på det där ????
  • josefinost
    vikarien skrev 2015-02-26 17:01:34 följande:

Ringde FK men var så lång kö. Men han kommer få ta 3/4-dag om dom godkänner det. Och det känns inte alls okej att vi ska få plocka 5 dagar för att dom inte kan starta grupp på eftermiddagen.

Dom dagarna vill vi ha till bebisen sen ju :-S sen måste han söka ledigt minst 3 månader i förväg för att dom måste godkänna på jobbet, och det är ju redan försent...

Dom kan ju vara snälla och godkänna ändå, men inget man kan ta för givet

Nej så är det ju tyvärr, att jobbet måste godkänna det oxå. Men är det inte två månader som gäller? Eller det är kanske olika från jobb till jobb? Men det är kanske värt att försök, åtminstone till det han absolut inte vill missa som besök på förlossningen om ni får göra det. Vi gick aldrig på dom där träffarna och allt blev bra ändå, känner inte att jag missade något iaf ..
  • josefinost

Hej! Någon som vet hur det gått för dom som fött för tidigt? Tänker mest på lilla Elton och Konrad men det kanske kommit fler nu när veckorna tickat på . Man hänger ju inte med nu när man inte är med i Facebook gruppen längre

• josefinost
    carolinheiner skrev 2015-04-15 09:32:57 följande:

Conrad mår super bra :) är nu i v 33+0=7v.. Väger 2115 g :) ligger på värmebädd å har bara dippar 1 gång på flera dagar :) ögonundersökning igår å han kunde inte se några förändringar.. :) har börjat bajsa mer å mer själv :)

Sen Elton mår fortfarande bra. Vet inget om honom medicinskt men de går framåt för honom också :) vet inte om Hans föräldrar hänger här..

Sen blev de en påg till i gruppen igår kväll :) får se om mamman uppdaterar själv här :)

Sen har de inte kommit fler bebisar i gruppen :)

Men vad härligt att höra! Ett jätte stort grattis till er om jag inte sagt det förr. Jätte söt liten pojke .

Har funderat på att gå med i Facebook gruppen igen (gick ur då jag mått lite dåligt psykiskt) finns det någon här som kan lägga till mig lite smidigt? Eller är det bara en som kan lägga till i gruppen?
Svar på tråden BF Juni 2015