• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lillknodden79

Funderar jag också...varit väldigt tyst här inne nu..! Här har det iaf inte kommit nån bebis än.. 23 dagar kvar o jag har börjat dricka hallonbladste för glatta livet, om det gör till eller från för att få föda tidigare vet jag inte men det sägs stärka livmodern iaf!

• vikarien
    Lillknodden79 skrev 2015-05-13 14:31:51 följande:

Funderar jag också...varit väldigt tyst här inne nu..! Här har det iaf inte kommit nån bebis än.. 23 dagar kvar o jag har börjat dricka hallonbladste för glatta livet, om det gör till eller från för att få föda tidigare vet jag inte men det sägs stärka livmodern iaf!

Spännande nu när det börjar närma sig!

Jag har 40 dagar kvar, men har inte ens känt en sammandragning ännu.

Hoppas på att få hjälp med igångsättning vid BF om inget hänt då, men varken BM eller läkare vill lova någonting. Så det är väl bara att vänta och se!

3 veckor till vill jag gå, sen får han gärna komma
  • Lillknodden79

Ja, det är lite med blandade känslor jag längtar den här gången...så konstigt...med tjejerna (dom är 8 resp. 9) då var det bara längtan, men nu är det precis som att jag e rädd för smärtan som jag ju vet kommer -oundvikligen! Så fånig man e!

Jaha, igångsättning ja -kan man alltså begära det bara sådär? Eller måste man ha nåt speciellt skäl till det?

• vikarien
    Lillknodden79 skrev 2015-05-13 14:55:25 följande:

Ja, det är lite med blandade känslor jag längtar den här gången...så konstigt...med tjejerna (dom är 8 resp. 9) då var det bara längtan, men nu är det precis som att jag e rädd för smärtan som jag ju vet kommer -oundvikligen! Så fånig man e!

Jaha, igångsättning ja -kan man alltså begära det bara sådär? Eller måste man ha nåt speciellt skäl till det?

Ja jag är ganska glad att jag inte riktigt vet vad som väntar

Har mått ganska dåligt det sista, har ett diafragmabråck som gjort det svårt med andningen. Trycks upp innehåll från magsäcken med, så har kräkts en del. Blir ju lixom värre ju större han blir.

Så därför sätts jag eventuellt igång Men dom verkar ganska hårda på det, så görs nog inte i första taget

Vill helst att det ska dra igång av sig självt, är nog bäst alla gånger. Men samtidigt vill jag inte må för dåligt så jag inte orkar med förlossningen. Ett dilemma
  • Lillknodden79

Ånej va jobbigt det där lät...usch...det räcker så bra med alla "vanliga" graviditetskrämpor..! Ja då förstår jag att det kan bli aktuellt med igångsättning -hoppas nu bara att dom går med på det, eller såklart, som du säger att  det startar tidigare av sig självt!

• majbebbe

Här händer det inget heller. Dagarna går sjukt långsamt och jag orkar inget fast jag "bara" är hemma och sjukskriven.

Jag vill helst inte bli igångsatt då det gjorde värkförloppet mycket snabbare. Vilket i sin tur gjorde att man inte hann med på samma sätt som när det drog igång av sig självt (har en förlossning av varje sen innan). T.ex upplevde jag smärtan jättejobbig redan när jag var öppen 4cm vid igångsättning medan jag var öppen 8cm när jag kom till förlossningen vid den förlossningen som fick starta av sig själv och hade således ansett att smärtan gick att hantera innan dess.