• vikarien

BF Juni 2015

Hoppar in hos er, lite dött i den andra junitråden BF 23/6 med första barnet.

Just nu mår jag fruktansvärt, förmodligen magsjuk/matförgiftad

Har IBS och har blivit sämre nu men jag hoppas det är något annat nu för såhär dåligt kan jag ju inte må till juni!

Någon mer som har erfarenhet av IBS vid graviditet?

• vikarien
    MakeitHappen skrev 2014-11-01 08:18:47 följande:

Måste bara fråga... Är det fler än jag som fryser nu? Två dagar i rad har jag frusit på jobbet... Tatt på mig fleece tröja o kollegorna säger de är rätt varmt inne och jag fryser!! Trodde inte de hade med graviditeten o göra men nu tror jag det så är det fler här som fryser?

Jag fryser eller är jättevarm, aldrig mitt imellan känns det som Min termostat funkar nog inte riktigt som den ska :-P
  • vikarien

Fy vad jag lider med er som mår illa! <3

Jag känner ingenting egentligen. Ömma bröst fortfarande och trötthet, men annars ingenting!

Man blir nästan orolig!

Mår alla verkligen illa? När började det för er?

Jag slipper ju klart gärna iofs Är i 6+5 idag.

• vikarien
    eko my skrev 2014-11-03 10:01:52 följande:
    ja men var glad om du slipper!
    jag misstänkte nästan innan jag märkte att mensen inte kom att jag var gravid för jag kände igen illamåendet. Sedan när det inte kom någon mens på en vecka så plussade jag! :P
    Men vid v 7-8 tog det fart ordentligt och jag mår mer illa denna gången (3:e barnet) än jag gjort någon annan gång.. urk! V 9 nu.
    Njuter var enda dag jag slipper såklart

Men känns nästan som om alla mår illa och att jag nästan bara bör vänta på att det kommer
  • vikarien
    Milie skrev 2014-11-03 11:24:04 följande:

Jag skulle så gärna slippa illamåendet. Vågar/orkar knappt hälsa på någon. Vågade inte ens prata med folk i telefon för jag var rädd att avslöja mig. Hela mitt liv går ju ut på att kräkas, så det är lätt hänt att råka nämna.

Men så igår sa sambon att vi åker hem till min bästa kompis och hennes familj. Kräks jag eller försäger mig, så skit samma. Och.. Det gick bra! Att få vara någon annanstans än hemma och prata med någon annan än sambon var underbart!

Jag har hört att illamåendet kommer för typ 75% av alla gravida och att det i regel börjar i vecka 7-9.

Sen tror jag man ska göra så få ultraljud som möjligt. Hur få det är beror ju så klart både på hur man mår fysiskt (tvillingar, blödningar, komplikationer nu eller förr o.s.v.) men även psykiskt (eventuell oro). Hoppas bara inte att man gör ultraljud för roligt.

Fy din stackare!

Hoppas jag är en av de där 25% då vore jäkligt skönt eftersom jag lever med ständiga magproblem annars också.

Men det återstår att se helt enkelt
  • vikarien
    Iida01 skrev 2014-11-03 13:08:12 följande:
    Har också magproblem i vanliga fall så nu är det ett rent helvete! :D tjoho! Men förhoppningsvis slutar det i en bebis så får ju försöka tänka positivt! 
    Haha nu skulle vi ju vara positiva

Njuter nu och tror och hoppas att det ska hålla i sig

Tron försätter berg, eller hur?
  • vikarien
    MakeitHappen skrev 2014-11-03 18:40:27 följande:
    Jag är som du!!  Ömma bröst o trötthet.. annars inget... så jag har vart nojjig men samtdigt försökt tänka positivt att många har få symptom men man undrar ju lite hehe :)   är vecka 9 (8+6)
    Då finns det hopp om att jag kan få fortsätta må bra utan illamående

Det enda jag kan känna är att jag inte är sugen på någonting i matväg, men det är ju det lilla problemet
  • vikarien

Idag är jag glad! Har fått ett vikariejobb upptill mitt ordinarie där jag bara jobbar 50%.

Hoppas att jag får fortsätta må bra så jag kan jobba mycket Vore ju toppen för min föräldrapenning!

• vikarien

Beklagar era MF <3

Idag går jag in i vecka 8!

Ska på hälsosamtal idag och är skitnervös för att hela samtalet ska få fokus på min vikt...

Jag väger för mycket och det vet jag ju om, men vill inte höra det hela tiden.

Får hoppas jag får en bra BM

Och att man inte känner någon i väntrummet :-P Är det värsta med att bo i en liten stad.

• vikarien
    micra skrev 2014-11-05 12:22:34 följande:
    Jag har också suttit i väntrummet och varit nervös flera gånger (också liten ort). Men det är förmodligen ingen som kommer fråga vad man ska göra där och skulle de ändå göra det så kan man ju alltid säga cellprovtagning, byte av preventivmedel, förnyelse av recept eller vad som helst. Men man tror ju att det är helt uppenbart för alla andra varför man är där... ;)

Ang. vikten så förstår jag att det måste tas upp, då gör hon bara sitt jobb, men blir det för mycket så säg ifrån! Hoppas det går bra!
    Det gick jättebra! Kände ingen i väntrummet och fick världens gulligaste barnmorska!

Lättad och glad eftersom dom andra blev uppropade av ett par spöken

Vi pratade inte om vikten någonting! (Barnmorskan hade samma kroppsform som jag) Hon sa bara att jag bör tänka på vad jag äter precis som alla gravida

Sen tyckte hon jag hade haft tur i gravidlotteriet som får må så bra Enligt henne är BF 20/6, men enligt mig 23/6 så får väll se på ultraljudet i mitten av januari.

Inskrivning i början av december, så vecka 12 typ.
Svar på tråden BF Juni 2015