• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lillknodden79

Vikarien: Alla tankar till dig idag...får inte fram ord som räcker till men jag är så fruktansvärt ledsen för er skull...kramar...

• ÄlskarMina
    vikarien skrev 2015-05-19 15:14:08 följande:

Här har det absolut värsta hänt! Vår lille kille har dött i min mage i vecka 35.

Just nu vill vi bara få dö allihop... Livet är så grymt!

Nej men vad säger du??!! Gråter Jag beklagar så oerhört mycket! Hjärta Har ni folk omkring er som hjälper er i allt? Sånt här ska bara inte få hända...många varma kramar!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
  • vikarien

Tack för alla kramar <3 igår kom han vår lilla änglason, alldeles perfekt och så fin som bara ett barn kan vara <3

Helt obegripligt att han inte ska få följa med oss hem imorgon, det är så fel som det bara kan bli!

• Edde
    vikarien skrev 2015-05-21 18:44:21 följande:

Tack för alla kramar <3 igår kom han vår lilla änglason, alldeles perfekt och så fin som bara ett barn kan vara <3

Helt obegripligt att han inte ska få följa med oss hem imorgon, det är så fel som det bara kan bli!

Åh, jag är så ledsen för er skull :( många kramar och styrka att ta er igenom den här tuffa händelsen <3
  • carolinheiner
    vikarien skrev 2015-05-21 18:44:21 följande:

Finns en grupp på facebook som heter För oss med änglabarn. Gå med i den om du vill. Man kan skriva vad man vill å de e jätte vra stöd.
  • Fiiaaa
    vikarien skrev 2015-05-19 15:14:08 följande:

Här har det absolut värsta hänt! Vår lille kille har dött i min mage i vecka 35.

Just nu vill vi bara få dö allihop... Livet är så grymt!

Men åh vad ledsen jag blir! Beklagar! Den här världen är verkligen inte rättvis :(

Jag tittar in här ibland, jag var ju med er de första månaderna men förlorade tyvärr mitt barn i v 21 i januari. Jag blev så himla ledsen av att läsa vad som hänt er, Vikarien och ville bara beklaga!

Massor med stora styrkekramar till er! Ta hand om varandra <3 <3
  • Pyssilullan

Vikarien: Beklagar verkligen det som hänt, Det är något jag inte ens kan ta in nu tror jag, Det måste vara fruktansvärt :(
    Hoppas ni får all hjälp ni behöver för detta nu! <3

Jag går in i vecka 40 imorgon, - och har mitt BF den 1.a juni.
    Jag jobbar ännu, och har lovat att jobba till datumet (Hur kunde jag vara så dum)
    Jag sover dåligt och kissar ofta, men inga direkta känningar, hade inte det med syskonen heller.

• Lillknodden79

Oh hjälp mig, det var inte dåligt...att du jobbar fortfarande alltså! Jag har fullt sjå att existera hemma med 11 dagar kvar till BF.. Sover också jättedåligt o har foglossning from hell.. Däremot så har jag haft rikliga slemmiga brunfärgade flytningar nu tre dar i rad o tänker att det säkert är slemproppen som löser upp sig..

• majbebbe

Här lyckades jag göra dagen hopplös genom att få ett oplanerat tandläkarbesök för 2 åringen som ramlat på förskolan. Problemet var att jag fick tid mitt i hans middagslur vilket gjorde honom svårväckt och oss sena. Så jag blev tvungen att ta honom på armen och gå snabbt vilket resulterade i att jag typ inte kunnat röra mig utan smärta under resten av dagen... Tur att det närmar sig förlossningen även om det fortfarande kan vara nästan 4v som mest kvar (38+1 idag)...

• Frallanz

Jag måste då säga att jag får vara väldigt lycklig som haft en problemfri graviditet, v38 på onsdag och sover lika bra på nätterna som vanligt. Får dock ont i bäckenet när jag har sovit, då det innebär att jag ligger ner väldigt länge, men utöver det har jag knappt märkt av min grav förutom en växande mage då :) utan att skryta alltså.

Men bara för detta så får man väl en väldigt jobbig förlossning istället..