• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • vikarien

Haft en eftermiddag i Ullared, så nu är vi klara med alla inköp! Sååå skönt

Hur går det för er andra med inköpen?

Har inte handlat några mängder, men tror jag fått hem det mest nödvändiga iaf

Svårt att veta vad man behöver!

Har inte köpt amningskudde eller pump, något man behöver tror ni?

• majbebbe

Jag sydde en egen amningskudde till första barnet men den är mycket sparsamt använd tyckte inte jag fick rätt amningsposition med den.

Då jag återgick till studier när den förste var tre månader användes pumpen flitigt och jag skaffade därför en elektrisk när nummer två kom men den är inte lika välanvänd då jag blev hemma längre och dessutom inte riktigt fick till tekniken samt att bebisen vägrade flaskan. Så det handlar nog mycket om vilken situation man är i och hur amningen funkar o.s.v.

• Frallanz
    vikarien skrev 2015-04-26 19:07:15 följande:

Haft en eftermiddag i Ullared, så nu är vi klara med alla inköp! Sååå skönt smile2.gif

Hur går det för er andra med inköpen?

Har inte handlat några mängder, men tror jag fått hem det mest nödvändiga iaf smile1.gif

Svårt att veta vad man behöver!

Har inte köpt amningskudde eller pump, något man behöver tror ni?

Vi har varit hyfsat klara ett tag nu, tack och lov :) enda som fattas är en badbalja och smågrejer till skötbordet som tex puder/salvor osv.

Någon pump har vi inte, har själv funderat om man kanske borde skaffa det? Vore ju praktiskt att kunna pumpa ur emellanåt och hjälpas åt med matningen ibland om man behöver det.

Vad har ni packat ner i BB väskan? :) vi har packat den men enbart till bebisen just nu (förutom blodtyps papper & förlossningsbrev), 3 bodys + byxor, filt och en liten napp ligger där i, känns som att det är för mycket kläder, eller? Till mig själv och sambon har det inte packats nånting än. Så svårt tycker jag!
  • vikarien
    Frallanz skrev 2015-04-26 21:57:41 följande:
    Vi har varit hyfsat klara ett tag nu, tack och lov :) enda som fattas är en badbalja och smågrejer till skötbordet som tex puder/salvor osv.

Någon pump har vi inte, har själv funderat om man kanske borde skaffa det? Vore ju praktiskt att kunna pumpa ur emellanåt och hjälpas åt med matningen ibland om man behöver det.

Vad har ni packat ner i BB väskan? :) vi har packat den men enbart till bebisen just nu (förutom blodtyps papper & förlossningsbrev), 3 bodys + byxor, filt och en liten napp ligger där i, känns som att det är för mycket kläder, eller? Till mig själv och sambon har det inte packats nånting än. Så svårt tycker jag!
    Tror vi väntar med pump tills den behövs, finns ju på Apoteket i värsta fall vi har nära till Ullared med, så får väl skicka någon att handla

BB-väskan har jag inte ens börjat fundera på :-O känns så långt borta på något vis..

Tror jag stoppar ner ett par ombyten till bebis, får väl använda sjukhusets kläder om man blir kvar länge. Å andra sidan tar ju en body eller två extra ingen plats direkt

Mjukt toapapper har flera sagt åt mig att ta med, så får väl packa ner det
  • Frallanz
    vikarien skrev 2015-04-26 22:20:25 följande:
    Tror vi väntar med pump tills den behövs, finns ju på Apoteket i värsta fall smile1.gif vi har nära till Ullared med, så får väl skicka någon att handla smile1.gif

BB-väskan har jag inte ens börjat fundera på :-O känns så långt borta på något vis..

Tror jag stoppar ner ett par ombyten till bebis, får väl använda sjukhusets kläder om man blir kvar länge. Å andra sidan tar ju en body eller två extra ingen plats direkt smile5.gif

Mjukt toapapper har flera sagt åt mig att ta med, så får väl packa ner det smile2.gif
    Ja det är inte alla som har turen att vara nära Ullared :D :D

Haha, ja men här är vi ute i god tid med planering och förberedelserna ;D blir så när man är lite av en planerare och vill alltid vara redo en bit innan :) v 33 nu och tiden springer tycker jag, så tur man packade den redan för 4 veckor sen, haha!

Ja mjukt toapapper kanske behövs! Själv har jag blivit tillsagd om att kissa i duschen, för att underlätta det hela. Men då ska man ju behöva ställa sig i duschen såfort man behöver kissa då haha!
  • slightlymad

Frallanz: Sen på att svara känner jag. Första barnet är det, så det ska bli spännande.

Jag tänker mig att jag tar förlossningen som den kommer. Ställningar att föda i har jag verkligen ingingen aning om. Det känner jag nog i stunden tänker jag. Bedövning har jag tänkt eda (vill inte ha mer ont än jag behöver), men har även fått låna en tensapparat som jag ska använda hemma.

Vi har i princip fixat allt som behövs till bebis, så nu återstår bara att packa väskan. Funderar dock på vad som kan vara nödvändigt att ha där i och när en ska packa den. Vill ju gärna ha lite att göra de sista veckorna med för att känna att det närmar sig!

• Frallanz
    slightlymad skrev 2015-04-27 09:06:16 följande:

Frallanz: Sen på att svara känner jag. Första barnet är det, så det ska bli spännande.

Jag tänker mig att jag tar förlossningen som den kommer. Ställningar att föda i har jag verkligen ingingen aning om. Det känner jag nog i stunden tänker jag. Bedövning har jag tänkt eda (vill inte ha mer ont än jag behöver), men har även fått låna en tensapparat som jag ska använda hemma.

Vi har i princip fixat allt som behövs till bebis, så nu återstår bara att packa väskan. Funderar dock på vad som kan vara nödvändigt att ha där i och när en ska packa den. Vill ju gärna ha lite att göra de sista veckorna med för att känna att det närmar sig!

Kommer också ta användning av eda, precis som du känner så är det dumt att ha ont om man nu kan lindra det lite.

Nu idag längtar jag sååå efter att det ska sätta igång, jag väntar med skräckblandad förtjusning kan man säga, haha!

BB väskan till mig och sambon får packas senare i veckorna, just nu sitter jag här och njuter med en kopp varm choklad, solen skiner och bebisen har hicka :)
  • ÄlskarMina

Vi packade våra väskor efter tul förra veckan. I v.32+6. Men jag har planerat snitt om nu 28dgr med risk för tidigare förlossning om blödningar sätter igång pga placenta previa. Så vill vara förberedd!

Jag har 4ombyten plus pyjamas och varmare dress att åka hem i för bebis. 2sorters nappar, en från mam och en från nuk. Mjuk filt och en virkad bläckfisk. några blöjor och torra tvättlappar.

Till oss: t-shirts, kalsonger och strumpor till sambon. Amningsbh och 2tröjor. Stoppar i byxor när vi behöver åka då jag vill använda dem jag har till dess. Tofflor till bägge. En necessär med tandborstar, tandkräm, deos till bägge, duschartiklar, Tops, amningsinläg, stoppar med något smink när vi ska åka.

Papper till förlossningen har jag i handväskan jämt när jag lämnar huset.

Vi har 13mil till förlossningen kan jag tillägga..

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
  • vikarien

V 33 idag! Men är nojjig nu.. Inte känt några rörelse där inne idag direkt. Bara någon liten när jag vaknade imorse

Vet inte hur länge man ska vänta?

Vill ju inte åka in i onödan heller då vi har en bit att köra.

• slightlymad

Jag tycker det är svårt med vad man ska packa ner, men det du packar verkar ju vettigt ÄlskarMina.

Vi har turen att bo 10 minuter från förlossningen, så om det är något jag kommer på att jag behöver exakt precis just då kan säkert sambon åka hem och fixa.

Nu får vi njuta ordentligt av gravtiden som är kvar känner jag. Man vet ju aldrig riktigt när det sätter igång. För mig kan det vara allt mellan 2 och 6 veckor kvar, men det vore skönt med någon av de tidigare veckorna med tanke på att jag tar examen 5 juni. Känner inte för att stå i kyrkan när förlossning startar. Haha.