• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • majbebbe

Gick in i vecka 38 igår och lyckades överanstränga mig i början av helgen så igår kunde jag knappt gå...

Jag hoppas jag slipper gå över men vet inte om jag vill att det ska komma så mycket tidigare, har en del kvar att uträtta innan (som då inte går så fort p.g.a. foglossningen) har varken fått fram korgen där bebisen skall sova eller fått ner kläderna från vinden för att tvättas och någon väska är inte ens påtänkt (fast den packade jag under värkar förra gången så det går ju om det krisar).

Är dock lite orolig att foglossningen ska begränsa mig i hanteringen av värkarna när det drar igång. Ja ja bara att fortsätta vila...

• Muffins81

Hänger gärna på här de sista veckorna om jag får! BF 18/6, prick en månad kvar. Mitt fjärde barn om allt går väl. Mår helt ok men trött och klumpig. Bebisen har i princip fixerat sig och det känns. Lycka till allihop, spännande detta.

• ÄlskarMina

Och här längtar vi till nästa tisdag, strax bara 1vecka alltså. Då är jag inne på förlossningen för mitt planerade snitt (pga 2tidigare snitt och en föreliggande moderkaka)

Det kommer ske i v.37+1 för att inte riskera ett förlossningsarbete i onödan. Så kan ju tro att bebis inte är alltför stor denna gång. Förra gången fick jag en bebis på 4360g på bf+1 och gången innan dess 2680g på Bf+9 så har verkligen olika storlekar på mina nyfödda!

Har mycket förvärkar om dagarna och tror jag fått svamp igen, har så mycket flytningar till det med så är rädd varje gång att det är vattnet som går.. Kommer verkligen mycket..

Ryggen gör apont på kvällarna när jag varit igång och jag har svårt att andas och hitta bra ställningar i soffan/stolen /bilen pga han ligger så högt. (kan ej fixera sig eller sjunka ner pga den föreliggande moderkakan så det är trångt upptill!)

Ska bli så skönt att slippa stora magen men vet ju att det kommer göra ont på andra sätt pga snisnittärret som ju blir.. Men man får stå ut.

Hur mår ni andra??

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10, "Grynet" bf 12/6-15*.¸¸.·*¨`·
  • vikarien

Här har det absolut värsta hänt! Vår lille kille har dött i min mage i vecka 35.

Just nu vill vi bara få dö allihop... Livet är så grymt!

• Staffelove

Vikarien/ vilken mardröm och orättvisa, beklagar innerligt och jag hoppas ni finner styrka att ta er igenom detta. Styrke kram till er

• majbebbe

Åh vikarien vad jobbigt! Lider så med er. Kan inte ens föreställa mig vad du/ni går igenom. Hoppas ni kan finna styrka i varandra och låta allt ta sin tid. Styrkekram

• vincere

Vikarien; Usch vad fruktansvärt sorgligt :( Kan inte tänka mig hur tungt och nattsvart det skall kännas, hoppas ni finner styrka snart och att livet går vidare trots det hemska som hänt. All styrka till er <3

• carolinheiner
    vikarien skrev 2015-05-19 15:14:08 följande:

Här har det absolut värsta hänt! Vår lille kille har dött i min mage i vecka 35.

Nej fy!!! Beklagar stort! Vet vad du går igenom:(
  • Frallanz

Vikarien: Så fruktansvärt och orättvist :(

Önskar det fanns något jag kunde säga, men är så tom på ord. Så ledsen av att läsa vad du går igenom just nu, beklagar tusen gånger om och blir samtidigt väldigt arg över att det ens är möjligt att nåt sånt här får hända!!!

Stora och många styrkekramar till er! <3

• Lg85
    vikarien skrev 2015-05-19 15:14:08 följande:

Skickar bara styrkekramar!