Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

BF Juni 2015

Hej! 
    Här kommer jag inhoppandes lite lustigt och oväntat. Har idag plussat på BIM+10 då jag innan fått neg på senast BIM+4. Så enligt uträkningar är jag gravid v.5+3 ungefär. Får nog kolla upp det där sen då jag är förvirrad av denna cykel. BF är ca. 1-2 juni. Men då jag är snittad *2 blir det isf ett planerad snitt och en majbebis. Men hänger gärna med er! Tungan ute
    Har inte berättat för sambon än då han är ute på jobb hela dagen och åkte tidigt i morse. Har ju förnekat att jag är gravid och vi har varit inställda på ett nytt försök nu i oktober. Flört Såå, hur berättar jag på ett bra sätt? 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina
    Gravid BF-listan Baby

19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 

24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 

26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 

27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 

28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 

30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år 

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år! 

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 

30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 

30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 

31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 

31 maj: Malin, första barnet, 22 år , Stockholm 

1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping 

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 

1-2 juni: ÄlskarMina, tredje barnet, 29år, Småland

2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 

2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra 

2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala 

2 juni: MinniMouse, tredje barnet

3 juni: Gozzan, första barnet, 27 år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm 

3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 

3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 

3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige 

3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm 

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 

4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 

4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås 

4 juni: Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen 

4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund. 

5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 

5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland. 

5 Juni: Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad 

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 

7 Juni: Isabel­la89, andra barnet, 

7 Juni: Fröken 1987, första barnet 

8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 

11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen 

12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten 

13 juni:,Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm

16 juni: Limpan nr2, andra barnet, 31år, Västmanland
  • ÄlskarMina
    Fröken1987 skrev 2014-10-03 14:03:23 följande:

Nu är du med Limpan nr2=)

Gjorde visst samtidigt, men jag tog med oss 3 som kommit nu det senaste så den senaste bör kunna gälla. 
    Vilket stort gäng redan! 
  • ÄlskarMina

Åh så härligt! Vilken känsla va? Jag gjorde ett privat vul förra graviditeten i v.7 och det var så mysigt!

Funderar på att ringa nu igen när jag ser detta. ????

Elsa83 skrev 2014-10-04 20:10:20 följande:

Idag var vi på tidigt VUL 6+2 och fick se vår lilla skorpas hjärta slå! Så lycklig och kan inte annat än att rekommendera andra att göra samma sak. Känns verkligen som man kan börja njuta av graviditeten nu!

Var på lille köpenhavner i Köpenhamn. Kan varmt rekommendera och förhållningsvis billiga :)

• ÄlskarMina

Ja, svullen mage har jag också, men är inte så smal från början så man kan maskera det lätt. Och på jobbet har jag sjukhuskläder som sitter pösigt så det är ju också bra. försöker fortsätta med min crosstrainer jag har hemma och promenader så jag får vardaglig motion och inte tjockar till mig allt för mkt. Hihi. Första grav var stilla och moffade på mig +27kg. Var sjukskriven länge pga en propp i benet och hade mkt ont.

Andra grav jobbade jag tills havandeskapspenningen kickade in 2mån innan bf och var således mer i farten, gick upp 15kg.

Nu startar jag tyvärr på 9kg mer i vikt denna grav pga dåliga kost och motionsvanor under några år. Började träna för 3mån sen och har gått ihop mig i centimetrar och 3kg ner. Men vill gärna inte moffa till mig alltför mkt denna grav då jag ju börjar högre upp denna gång.

• ÄlskarMina
    Lg85 skrev 2014-10-06 09:49:02 följande:

Sjukhuskläderna är allt bra på att dölja saker ;) Kollegan dolde sin kula tills hon gick på havandeskap en av sina grav.

Känner oxå att jag svullnar av och till, gjort sen veckan innan plus. Köpte nya byxor pga stor viktnedgång å veckan efter passade dem inte men tänkte inte på dä då. Men nu är de ok att ha vissa dagar. Får knäppa upp en knapp i jobbyxorna ibland oxå. Em är värst.

Igår fick jag slängt mot mig här hemma att sambon inte är på samma plan som mig när de gäller graviditeten. Mycket tårar. Hoppas han kan ändra sig för jag orkar inte gå igenom en abort igen...

Så tråkigt att han känner så. Får hoppas han kommer på andra tankar snart. Om du vill ha barnet så ska du ju inte göra en abort oavsett vad han känner tycker jag iaf? Det är ert första barn va? Han kanske är rädd och osäker.. det är det som är det bra med dessa 9mån att man hinner mogna och landa i vad som ska komma. Lycka till och kram med allt! 
  • ÄlskarMina

Pratat med MVC nu och ska få komma för hälsosamtal/planering den 17:e okt. Får då min förra BM vilket känns bra. Glad Har haft problem med blodproppar innan och kommer få medicinering i form av blodförtunnande sprutor och tabletter dagligen och extra TUL. Gick jättebra förra grav efter min första knasiga grav. 
    Så nu blir väntan på vilken dag jag ska få börja sticka mig..huu. Men man vänjer sig iofs..

• ÄlskarMina
    TinkyWinky skrev 2014-10-06 14:32:01 följande:

Så nu har man skrivit in sig, o hon som ringde va den barnmorska ja haft de andra två graviditeterna :)

O fick henne nu med :) Så info samtal den 20 oktober, o inskrivning den 20 december.. :) Tycker det va inskrivning sent. men det kanske är så när man ej är förstföderska..

Ngn mer som är från halmstad här ? :)

Oj, ja det var i det senaste laget. Är vi inte runt rutin-ul ungefär vid jul? I vårt landsting har vi inskrivning runt v.11-12.
  • ÄlskarMina

Nu har jag varit på min vc och tagit koagulationsprover. Börjar med fragminsprutor idag för att jag inte ska få proppar. Väntar med spänning på posten denna vecka som ska innehålla en tid till vul.

• ÄlskarMina

Usch, idag har jag mått illa hela dagen. Kräks känns som jag går med kräks i halsen.. lättar tillfälligt när jag äter men det går ju inte att äta hela tiden.
    Har en kompis som också är gravid men 3 mån före mig och hon mår alltid så illa under hennes graviditeter så hon måste åka in till sjukhuset för dropp emellanåt. Jag är då inte avundsjuk och får bara hoppas att denna grav blir lindrig.

Ikväll tog jag också min första blodförtunnande spruta. Gick bra! De känns knappt då nålen är tunn och kort så detta ska väl gå bra även denna gång. För proppar igen vill jag då Inte ha!

Svar på tråden BF Juni 2015