• Louu

BF Juni 2015

Okej om jag joinar här? Andra barnet bf 20 juni :)

Nu i helgen har illamåendet kommit! Min sambo jobbar borta under veckorna så kan bli tufft med en 14 månaders å detta illamående. Tips på något drickbart eller ätbart som man kan knapra på när man mår illa?

• Louu

Ni som mår illa, hur håller ni det hemligt för dem som inte vet? Och vad skyller ni på ifall ni mår dåligt och måste säga det?

• Louu

Har varit likadant för mig har legat i sängen HELA helgen :( vet inte hur länge till jag står ut...

Mådde exakt likadant med första men då hade man ju inte en till person att ta hand om :(

Tips och råd tas gärna emot!

• Louu

Har lergigan comp utskrivet jag med och hjälpte till en början men igår låg fick jag inte behålla ett skit.. har en läkartid imorgon så ska fråga om lite tips eller om de kan hjälpa mig med något annat!

• Louu

Gårin i v14 på lördag! Så tiden går. På fredag är det dags för kubtestet. Nervöst. Är dock i chock hur min mage kan vara så står redan! Känner mig uppblåst som tusan. Men hört att man blir större med andra barnet.. till jul blir det att berätta för syskon och svärföräldrarna och sedan måste vi nog gå ut med det för det kommer va svårt att dölja!

Har dock inte vågat sluta med mina lergigan comp då jag fortfarande är mammaledig med våran 15 månaders.

Nu får det gärna vara fredag och kl 10.30 :D

• Louu

Hallå! Har inte skrivit här på jätte länge då familjeliv.se inte funkar på min mobil konstigt nog.. behöver dock lite råd i väntans tider. Är i v37 nu, 38 på lördag. Va hos bm igår morse för rutinkoll och allt såg bra ut. Dock kom en hemsk huvudvärk på em som inte blev bra trots litervis med vatten , mat eller alvedon. Blev snurrig i huvudet och vid 20.30 orkade inte ögonens skulle lägga mig för jag mådde så dåligt och då snurrar hela rummet som en karusell. Vaknade flera gånger inatt av att det snurrade. Ringde förlossningen imorse men blev bara tillsagd att vila och ta alvedon och äta.. började dagen med alvedon och 2 h sömn som tillsagd och försökte få i mig lunch men började då spy från ingenstans?! Är inte lika yr eller lika ont i huvudet men mår inge vidare.

Någon som vet om det kan vända så fort till en havandeskapsförgiftning?

Är lite orolig nu.. borde jag ringa igen och hoppas att inte samma tjuriga svarar??

• Louu

Ringde igen och fick bara till svars att vila och dricka. Hon sa även att mitt blodtryck varit såpass bra så det behövdes ingen koll enligt henne å ville jag så får jag kontakta min bm imorgon.. förstår inte varför människor ska vara så sjukt otrevliga när de jobbar inom vården och får mig att bara känna mig jobbig för dem.. :/ blir nog ett samtal till vc å bm imorn om jag fortfarande mår såhär. Och kommer ju knappast våga ringa förlossningen igen....

• Louu

Ja förhoppningsvis! :) får ta alvedon igen å försöka få i mig nått i magen så blir det förhoppningsvis bättre :)

• Louu

här är vi 6 dagar plus idag, inatt trodde jag att det var något på gång då jag vaknade av starka liknande mens smärtor men inget mer. Idag har några av sammandragningarna varit mer smärtsamma än annars så hoppas verkligen att lilleman vill titta ut snart. 
    Är sjukt trött då jag sover så himla dåligt om nätterna och kan inte heller sova om dagarna.. 
    Nu får han komma, Grattis till er som har era små! :)

Svar på tråden BF Juni 2015