Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

Hänger på här :) BF 28/5 men kommer bli flyttad tror ja iaf en v :) sist blev ja flyttad två v :) illamående å lätt irriterad.. Sambon säger att de verkar som om denna graviditeten kommer vara jobbigare :/ gick bara halva tiden med min första graviditet vilket resulterar i fler läkarbesök å vul på livmoderhalstappen samt prover på baktriell viganos eller vad de heter :) är så sjukt glad attt de har tagit sig :) kan inte tänka att de inte kommer gå hela vägen.. Får inte tänka på missfall.. Utan ser de positivt å en ny resa i vårat liv :)

• carolinheiner

Fy fan va ja mår illa :( vill bara spy hela tiden :( kommer nog bli en jobbig graviditet :( hoppas de går över.. Lite jobbigt när vi knte ha berättat de för någon..

Tur att ja har pratat om att sluta röka i någon vecka ;)

• carolinheiner

Ingen lust alls å äta frukost :( äckligt känner ja :( känner mig annars inte gravid :/ samma känsla som sist.. Har lite symptom men kan inte själv inse att ja e gravid :/ idag gick vi in i v 6(5+0) :) vet inte om vi ska berätta för föräldrarna i helgen eller om vi ska vänta tills efter läkarbesöket v 8 :/

• carolinheiner
    Manelma skrev 2014-09-26 07:29:59 följande:
    Jag har berättat för svärföräldrarna och på söndag får även mamma o pappa veta. Dom är bortresta nu så tänker ta en digital och slå in med vykort grattis mormor o morfar igen. smile1.gif har berättat för några vänner också för vill gärna att andra ska veta ut i fall att. Jag går in i vecka 6 på måndag. :)
    Ska berätta också.. Men mkt som har hänt i min lilla familj vilket har fått mamma att nästan gå in i väggen.. Så är kluven om man gör henne en björntjänst genom att berätta :/
  • carolinheiner
    knaappeen skrev 2014-09-26 10:49:59 följande:
    Rätta mig om jag har fel men jag är i v 5(4+1)

CB digital säger 1-2 veckor och då menar den sedan befruktning, alltså inte från senaste mensens första dag .
    Jag räknar mensens första dag.. Sen får man ju se på rul om man blir flyttad.. Eller vid ett vul om man blir flyttad :) vet inte alls hur de funkar med digital.. Bara att de mäter ju hur mkt hormoner du har i urinen :/
  • carolinheiner
    effilant skrev 2014-09-26 11:46:06 följande:

När har ni inskrivningssamtal? Jag ska dit den 6 oktober och sedan ett läkarbesök med VUL några veckor senare. Är väldigt nervös för MA eftersom jag haft ett sådant tidigare (med jobbiga komplikationer) så barnmorskan sa det var lika bra att försöka boka in en tid så tidigt som möjligt efter vecka 7-8.

7/10 ska vi på hälsosamtal men inskrivningen ska vi inte på försen 18/11 när ja e i v 13(12+4) å innan dess ska vi till läkaren å mäta livmoderhalsen :) mkt besök ska vi på :) men de e skönt :)
  • carolinheiner

Uh ja har ont i svanken å så sitter de som ett band/gripklo runt höften.. Kan detta va foglossningar redan? Är i v 6(5+2)..

• carolinheiner
    joseeffin skrev 2014-09-28 08:20:29 följande:
    Jag fick foglossning i vecka 11 med dottern. För mig började det med att det kändes som om svanskotan var krossad.

Om du är osäker så låt bli att göra sådant som är påfrestande. Inga lyft, inga onödiga spring i trappen, dammsug inte och vila mycket.
    Känns mer som om ja e trött i ryggen.. Å legat fel typ..men så

Strålar de framåt i höften..

Är arbetslös å sitter bara hemma på röven.. Så lyfter inget ;)
  • carolinheiner
    Fiiaaa skrev 2014-09-28 09:58:29 följande:

På den här dagen (5+0) förra graviditeten började jag småblöda. Sen höll det på så i nästan 4 veckor, innan det började komma färskt blod, och ytterligare några dagar senare var missfallet ett faktum. Gyn trodde dock att småblödningarna av gammalt blod som jag hade i 4 veckor kanske inte hade nåt med missfallet att göra. Är ju ändå sjukt nervös. Skulle kännas skönt bara att ta sig igenom den här dan iaf utan blödning.

Har iaf mycket tydligare symtom än förra gången, så det känns ju lite hoppfullt :) trött är bara förnamnet och yrseln alltså...jag måste nog försöka få tag på nån hjälp mot den..börjar bli jobbigt på riktigt..

Hur mår ni?

Ja e också yr.. Dock inte så mkt :) lite illamående å "foglossningar" eller nått :)
Svar på tråden BF Juni 2015