Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

För drygt två veckor sedan den 29/9 va ja i v 5 å gjorde ett cellprov.. Gyn sa att de va bra att ja kom in så pass tidigt i grav som ja gjorde.. Har inte blött något alls efteråt.. Så ja rekommenderar att ringa gyn å rådfråga dom ist för att skjuta upp de.. Har aldrig haft cellförändringar försen förra året då ja hade cellförändringar grad 3= grava cellförändringar.. Efter de är de grad 4=cancerceller.. Gjorde en konisering i jan.. Återbesök i sep gravid å inga cellförändringar kvar.. Det är inte bra att skjuta upp de.. :( på vissa går de lite snabbare än ett prov inget nästa prov grad 1 osv.. På mig var de prov 1 inga förändringar 3 år efter prov 1 grad 2 prov 2 grad 3 biopsi/konisering grad 3..

• carolinheiner
    Paulas mamma skrev 2014-10-17 07:17:33 följande:

Hej! kikat in här i några dagar men nu la jag till mig i listan när jag har tillgång till datorn. Är så svårt med mobilen. Dock tänkte jag fråga om man kunde korta ner listan genom att ta bort mellannrumet mellan datum och namn så skulle man inte behöva skrolla så långt plus att det är enklare att se?!
    Jag testade positivt i onsdags 8 dagar innan BIM så fick det väldigt svagt. en tjej i en annan tråd sa  att hon fått falskt positivt på de tester som jag använde så jag blev genast jätteorolig. har sedan dess gjort 4 test till för att utesluta falskt test, dock samma märke, graviditetskollen. beställde storpack sist och ville använda klart dessa innan jag köper clearblue. jag bifogar en bild på alla test, Är detta en ok ökning på tre dagar? känns som det borde öka mer. Min mens är beräknad 23 okt. sen har jag en annan fåga, jag är ju kaffetokig och dricker ca 4 stora koppar varje dag. ni vet såna där latteglas/koppar ca 2 dm höga. Har nu dragit ner till 1 kopp på morgonen bara då jag är osäker på koffeinhalten. Har slängt påsen så kan inte hitta  koffeinhalten på just detta kaffe. <jag använder snabbkaffepulver nescafe lyx mellanrostat. Någon som vet om detta är mer koffein än vanligt bryggkaffe?
    Jag är som nybörjare igen, jag har en dotter på 11 ½ år och jag var 17 när jag fick henne så det är mycket som ändrats och mycket jag inte minns. Ska bli så spännande detta, och det bästa av allt är att denna graviditet är planerad och MYCKET önskad av oss båda. Förra gången var vi inte riktgigt redo.

Tar man bort mellanrummen mellan datum och namnen så kommer de bara bli en stor fet text allt.. Mycke enklare att se när de finns lite mellanrum.. Men om man uppdaterar från mobilen blir de jätte fel.. Så sluta med de.. :p
  • carolinheiner

Var hos läkaren idag för att mäta livmoderhalsen.. Den va normal å 30 mm lång å helt opåverkad.. Även bebis fanns de :) kunde mäta att vi var i v 8+1 å vi såg ett fint tickande hjärta :) så om någon vill flytta på mig till den 30/5 ist? :)

Har nästan inga symptomer alls kvar förutom lite illamående i bland..

Har även vart en sväng hos psykolog för en pratstund.. Kändes bra.. Måste bara lyssna på min kropp och dra ner på tempot till 50% å tänka att ja e gravid..

• carolinheiner
    avenell skrev 2014-10-21 09:21:10 följande:
    Jag är i samma sits som du idag. Jag sitter i väntrummet nu och vill att det ska bli min tur samtidigt som jag aldrig vill att det ska bli min tur.

Jag hade en mola för drygt ett år sedan och har man redan haft en så är risken större för att man får ytterligare en. Om det skulle vara en mola finns det risk att det utvecklas till cancer. Om det skulle vara så blir det operation direkt, graviditetsförbud i minst 6 månader och uppföljning i minst ett år.

Jag vet inte heller hur jag ska finna styrka om det skulle vara en ny mola.

Jag håller tummarna för dig!
    Hur gick de?
  • carolinheiner
    mayamelissa skrev 2014-10-21 11:09:55 följande:

Plussade för 4 dagar sedan, är i vecka 4. Plusset har varit väldigt svagt, men idag med clear blue blev det ett Tydligt PLUSS Förvånad De tog blodprov igår hos gyn och de såg en liten förhöjning av hcg, ska tillbaka imorgon men blir ju orolig.. 

Har haft ont i sidorna till och från, när det slutar göra ont på ena sidan så börjar de på nästa. Har försökt bli gravid läääänge och detta är det längsta jag kommit men är så himla orolig för missfall. När man läser om det så står det ju att molvärk kan vara tecken på mf. 

Har ni ont? Och hur ont? det molar liksom som mensvärk... 

Jätte rädd för att det ska bli något fel.

Ja har också haft mensvärk i magen å liksom växtvärk.. Eller träningsvärk.. Men ja har inte fått något mf/ma.. Man ska inte oroa sig så

Mkt utan njut ist :)
  • carolinheiner
    avenell skrev 2014-10-21 11:14:53 följande:

Är det någon som har koll på när embryot börjar växa?

Är det vid befruktningen eller är det när det fäster?

Jag är ganska säker på att mitt ägg fäste ganska sent efter befruktningen. Kan det ha betydelse för embryots storlek nu? Alltså, kan det mäta mindre än vad det "borde" för att det fäste sent?

Gud, alltid ska man oroa sig för något...

De e jätte svårt att mäta.. Men sålänge de stämmer överens med vad du tror du e i så e de ju lugnt eller hur?
  • carolinheiner
    Fröken1987 skrev 2014-10-22 08:53:42 följande:

Är i vecka 9 (8+2).

( har inte uppdaterat BF- listan efter vul då jag blev flyttad) Såg hjärtslag förra veckan vilket var väldigt häftigt/ lugnande.

Igår och idag har jag inga känningar alls! Inge onda tuttar, molvärk, illamående eller hunger.

Känner någon igen sig??

Blir väldigt tacksam för svar:)

Jag är också i v 9(8+3) å ja känner inget direkt.. Men ja vet att där e något med tickande hjärta:) kände inget innan vul heller så vart lite nervös.. Är även lite förstoppad imellanåt å får jätte ont i magen.. Men de e ju bara tarmarna som försöker arbeta ;) njut njut njut njut :)
  • carolinheiner
    Fröken1987 skrev 2014-10-22 12:56:34 följande:
    Ok, ja att se ett tickande hjärta var stort!!=)
    I mitt fall HAR jag ju haft massa symptom som nu verkar bortblåst, därav att jag känner mig lite nervös..
    Hade ja med i början :)
  • carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-10-22 17:17:09 följande:

Hoppar gärna in i tråden smile1.gif plussade igår och har BF 26/6 (ändras säkert på RUL). Andra barnet.

Grattis :)
  • carolinheiner
    Fröken1987 skrev 2014-10-22 18:05:10 följande:

[quote=74217040][quote-nick]carolinheiner skrev 2014-10-22 17:32:25 följande:[/quote-nick]Hade ja med i början :)[/

Ok, då känns det faktiskt lite lugnare! Haha tack:) man blir ju nojjig för allt!!

Ja ja vet :) är hela tiden rädd att ja ska öppna mig igen å förlora denna också :/.. Orolig att ja inte ska märka att ja öppnar mig försen de e försent.. Men men täta kontroller så ska de nog dra ner på oron.. Å blir de mf/ma så blir de de.. Å då var de inte meningen att de ska bli något denna gången heller.
Svar på tråden BF Juni 2015