Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

Ettplusettlikamedtre skrev 2014-11-26 00:46:34 följande:
    Tack snälla du! Jag la precis till dej! :)
    Har lagt till dig med emelie :)
  • carolinheiner
    Milie skrev 2014-11-28 10:21:46 följande:

Konstigt ändå. Mitt glukos ligger på 6,2 efter frukost. Det är ju hur bra som helst, men ändå "måste" jag göra glukosbelastning. Känns trist. Fast jag har bestämt att jag gör som BM säger. Hade bara hoppats att ett bra värde skulle göra att jag slapp.

Hur mås det rent fysiskt i gruppen? Verkar vara så att de flesta sluppit det värsta illamåendet.

Ligger hemma med magont.. Överläkaren sa att de bara är växtvärk.. Men växtvärk som man vaknar av på natten för att man får ont å ont när man tömmer blåsan.. :( börjar tro att de e uvi :( men bebisen mår bra å sprattlade å livmoderhalsen är helt oförändrad vilket är jätte bra.. Bebisen gillade inte alls ola(överläkaren) bara skakade på huvet ;) å ola bara skrattade å sa att den mår hur bra som helst å gott om fostervatten! :) hoppas mina prover snart e tillbaka så ja kan få reda på om ja hur uvi eller inte :)
  • carolinheiner
    Hilda07 skrev 2014-11-30 08:37:38 följande:

Nu i två nätter har jag känt när jag vänt mig om i sängen att jag har haft ont i höger sida av magen ner mot ljumskarna. Inte så långt åt ljumskarna men från sidan av magen och ner mot livmodern. Hade så i förrgår natt och det var på morgonen efter jag fick en rosa flytning. Nu i natt har det varit samma. Vaknade halv 6 av att det liksom strålar i höger sida...lite som ägglossningssmärta kanske eller hur man ska förklara. 

Ingen mer rosa flytning än iaf. Någon som vet eller känt samma smärta på höger sida? Vet inte ens om det hör ihop. 

Nu har det gett med sig när jag kommit upp och rört på mig. Är detta något man bör kolla upp eller kan man vänta och ringa på måndag till bm?

Tror de bara är växt värk.. Men ring bm i morgon å prata med henne om du är orolig.. Men ja tror inte de e någon fara :) ja har haft enormt ont i magen å de e bara växt värk :)
  • carolinheiner
    kanien skrev 2014-12-04 06:31:41 följande:

Igår friade han till mig! Nu är frågan om vi ska satsa på giftemål innan förlossningen eller efter? Skulle ju vara så mysigt med ett gravid bröllop smile1.gifphpbvO9oT61835.jpg

Grattis! :) ja å sambon skulle gifta oss den 6/6 men bebis e beräknad till 30/5 å då sa vi att vi flyttar de till efter förlossningen :) jag får ju inte stressa eller överanstränga mig alls..
  • carolinheiner
    Edde skrev 2014-12-10 14:26:03 följande:
    Jo, det är nog det jag måste börja göra. Har inte behövt tidigare, för jag är i normala fall en stor vän av fisk av (nästan) alla de slag. Just nu mest sugen på rökt och gravad, men det ska man såklart inte äta.. Typiskt.
    Varmrökt kan du la äta? Å ny gravad? Köp en laxsida å frys 3 dagar å sen grava den själv? :)
  • carolinheiner
    Jo, det är nog det jag måste börja göra. Har inte behövt tidigare, för jag är i normala fall en stor vän av fisk av (nästan) alla de slag. Just nu mest sugen på rökt och gravad, men det ska man såklart inte äta.. Typiskt.
    Joo ny gravad lax kan du äta :) alltså inte för nära utgångdatumet. Å att du håller de kallt. :) risken att bli smittad är inte stor så ät på :)
  • carolinheiner
    Joo ny gravad lax kan du äta :) alltså inte för nära utgångdatumet. Å att du håller de kallt. :) risken att bli smittad är inte stor så ät på :) å ja tar inga omega 3 tabletter å ja äter nästan aldrig fisk.. Händer kanske två ggr om året :p
  • carolinheiner
    Edde skrev 2014-12-11 14:53:10 följande:
    Joo, varmrökt går ju men jag vill ha den kallrökt :P har aldrig provat att grava själv, men kanske det är dags att lära sig då!

Helst av allt skulle jag vilja äta sushi hela dagarna. Bara rå fisk. Så otroligt gott. Konstigt att rå fiskskulle gå an, medan tanken på ugnsstekt ger mig kväljningar... Lite sushi har jag också ätit, men jag är ganska nojjig och tänker att jag inte vill vara den av några få som smittas varje år. Någon är ju, det kan lika gärna vara jag.
    Nygjort går bra å populär restaurang :) inte alls svårt att grava :) tar bara lite tid ;) socker,salt,vitpeppar å dill :)
Svar på tråden BF Juni 2015