Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

V 12 i morgon!! :) idag 10+6 :) Idag ska vi ha farsdags middags bjudning :) rådjursgryta med ris, pressgurka, hemmalavade inlagda rödbetor, broccoli samt blancherade smörstekta sparris :) å till efterätt blir de peach melba :) mumms längtar tills ikväll :)

• carolinheiner
    fru noren skrev 2014-11-08 11:42:08 följande:

Vi hade tänkt berätta på julafton med ett kuvert som innehåller ul bilder som det står "god jul farfar och farmor" på :)

Mina föräldrar får nog tyvärr veta via telefon snabbt som sjutton efteråt, innan svärmor hinner sprida hela nyheten på fb

Jag hade sagt till henne att inte skriva de på fb försen vi säger till.. Har vi fått säga till svärmor.. Hon delar allt å kommenterar allt gillar allt å skriver ut precis allt! Jävligt jobbigt :p hon kommer ha fb förbud när vi åker in till bb ;)
  • carolinheiner
    Nolan skrev 2014-11-08 18:28:24 följande:
    Å vad gott! Du kan inte dela med dig receptet på grytan? :)
    Lillprinsen 2012-12-12
    500g viltkött, 4 schalottenlökar, 2 vitlöksklyftor, 1-2 morötter, 1 paprika, 1-2 äpple, 1 dl creme fraiche, 2 dl grädde, 1-2 dl vatten, 1 msk vinbärsgele, 2 msk kinesisk soja, 1 msk balsamvinäger, 1 köttbuljontärning, salt och peppar.

Putsa köttet, bryn med lök å vitlök salt och peppar. Skär morötter i bitar, skala äpple å skär i bitar. Häll i. Häll i vatten,soja,balsamvinäger, buljong samt vinbärsgele. Låt stå på låg värme (småbubbla) i en timme eller tills köttet faller isär . Ha i paprika, grädde samt creme fraiche. Koka upp smaka av.

Jag brukar ha lite mer vatten så kötter får koka sönder å skiva morot å ha i som känns färsk då den andra kommer koka sönder :) lycka till :)
  • carolinheiner

Var på restaurangen igår som ja fick min utbildning på igår.. Fick frågan om ja var gravid å nekar inte de länge :) känns skönt ändå :) efter inskrivningen går vi ut offentligt :)

• carolinheiner
    brallanmallan skrev 2014-11-13 20:07:35 följande:
    Haha ja så beskrev min BM det, menar att många gör ju VUL verkar det som om det är tidigare än RUL.
    VUL betyder vaginalt ul.. Och som de låter går man in genom vaginan med en dildo liknande stav med kamera på toppen..

UL är när du gör ett ultra ljud på magen..kortare och bredare än den man använder vid VUL..

RUL är rutin ultraljud där dom mäter och kollar BF.. Ser till att allt fungerar som de ska.. Mage, urinblåsa.. Kollar om läpp å gom ser konstigt ut.. Och kollar överlag att allt sitter där de ska å inget ser konstigt ut.. Å detta brukar ske mellan v 18-21.
  • carolinheiner
    thuram skrev 2014-11-14 15:17:38 följande:

En fråga till er som har katter hemma. Våran ena katt är en riktig gosfia och vill gärna stå och trampa länge och väl på min mage innan hon lägger sig tillrätta och gosar, kan detta vara farligt? Jag har tänkt att så länge det inte gör ont så lär det ju inte vara någon fara men tänkte om någon hade några tankar? :) Och detta med att rensa kattlådan, är det något ni helt avstår nu enligt rekommendationerna?

Rensar inte lådan efter rek av bm.. Sambln tar den. Men just nu ligger sambon med ett liknande diskbråck å då tar ja ju den men tvättar å spritar händerna efteråt.
  • carolinheiner
    brallanmallan skrev 2014-11-14 18:03:18 följande:

Jo jag vet ju vad de olika betyder, de va bara det att jag tyckte det verkade som att alla hade gått på VUL medan jag blev inbokad på ett vanligt tidigt UL men efter att ha läst lite till verkar det lika vanligt.

De e kanske lättare att se på ett vul än ul när de e tidigt? Ja gör vul pga ja mäter livmoderhalsen så den e normal lång.. Å de kan man inte se på vanligt ul
  • carolinheiner
    Olga89 skrev 2014-11-14 21:19:12 följande:
    Haha Gud va sött! Ja jag är också en av de som hoppas att mina katter ska acceptera bebben!
    Här e en till som hoppas att knatten kommer överens med bebisen. Annars får vi ju adoptera bort bebisen.. Inte mer med de.. Ja menar katten va ju här först ;)
  • carolinheiner
    Liiinis skrev 2014-11-14 23:27:18 följande:
    Usch den här oron har jag med. Min ena katt är verkligen min lille älskling så jag hoppas för allt i världen att det kommer att gå bra när han får konkurrens.

Din bild kunde lika gärna varit tagen här hemma i soffan :P har en likadan gos här :) phpAQ41hk26676.jpg
    Hahah så lika dom är! :) sambon fråga om du hade snott vår;)
  • carolinheiner
    vikarien skrev 2014-11-18 12:07:41 följande:

Hur har ni det med vikten?

Jag har en del kilo över sen innan och nojjar ju lite över det, men i morse ställde jag mig på vågen och till min förvåning har jag tappat 4 kilo?!

Är ju inte den som mått illa utan har kunnat äta som vanligt nästan.

Bör jag oroa mig eller är det hormonerna som hoppat på rätt plats bara? smile1.gif Har alltid haft väldigt svårt att gå ner, troligtvis pga hormoner säger läkarn, men aldrig blivit kollad...

Har också extra kilon.. Å såg att ja gått

Ner 2 kg sedan hälsosamtalet :)
Svar på tråden BF Juni 2015