Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

Imellanåt känns de som denna graviditeten äg värre än med sonen :/ å ibland så känner ja mig inte alls gravid :/

• carolinheiner
    Gizza skrev 2014-09-28 13:18:25 följande:

Hej tråden!

Här kommer jag och hoppar in! Testade redan i månadgs, på dag 26 och är nu gravid med vårt andra barn.

Enligt ÄL är jag i v 5+1, går man efter mensen är jag på 4+2...

Jag har än så länge iiiiinga symptom alls, vilket gör mig lite orolig. Hade iofs inte jättemycket förra graviditeten heller (molvärk och ömma bröst), men nu alltså noll nada och ingenting... Önskar att jag kunde få nåt tecken iaf...

Har iaf inskrivning 27/10 så jag hoppas dagarna dit går fort...

De måste vara tvärt om va? Du kan ju inte vara gravid i v 5+1 enligt ÄL å 4+2 enligt mensen när mensen kommer efter ÄL.. Eller innan ÄL ;)
  • carolinheiner

Har berättat för svärföräldrarna å mina föräldrar :) syrran visste de direkt;) likadant hans syster misstänkte de ;) men alla e glada å nu har vi ett bröllop å planera om :( men allt för bebisen :)

• carolinheiner
    Onilla skrev 2014-09-29 07:11:19 följande:
    Vi har också ganska långt gånga bröllopsplaner, när hade ni tänkt gifta er och när blir det istället? Jag tycker att det är jättesvårt att veta hur man kommer må längre fram och hur mycket vi orkar med, samtidigt som vi längtar så efter att få gifta oss och vill ha gjort det innan BF datum, som det ser ut nu krockar de datumen ganska exakt men orkar vi hade det varit lite coolt att säga ja till varandra som höggravida :)
    6/6-2015 har vi bokat lokal å kyrka till.. Å ja tror ja kommer ha bf runt den dagen :/ ja vet inte hur vi ska göra om vi ska flytta fram de eller bak de :/ eller lägga de på is sålänge å ta de nästa år igen :( vi ska ha ett bröllop med 40 pers så de går inte å planera över en natt direkt ;) men hade vart skönt att få de gjort innan :/ men allt hänger på min livmodertapp :(
  • carolinheiner
    Gizza skrev 2014-09-29 06:21:33 följande:
    Äsch, de här jäkla verktygen är inte på min sida! :P

Hade sista mens 29/8, sen hade jag ÄL helgen efter. 6/9. Men det verkar ibte gå att få in när man försöker räkna BF via ÄL. Dessutom har min cykel pendlat mellan 16-34 dagar sen jag slutade med pillren i maj (26 i senaste cykeln), så jag vet inte hir jag ska få det att stämma bäst... Eftersom jag hade ÄL redan på dag 8-9 borde jah ju vara längre gången än vad senaste mens visar...
    Ja får inte ihop de.. Först kommer mensen sen ÄL å sen BIM.. Därav borde du vara länge gången om man räknar från första dagen på senaste mens än ÄL oavsett... Eller e de ja som inte fattar ;)
  • carolinheiner

Idag ska ja på cellprover efter koniseringen :( sjukt nervös men han får ju inte göra mer än bara cellprover :/..

Jag väntar ett barn och inte ett missfall till.. Ja tar de lite som de kommer.. Händer de så händer de då var de inte meningen att de skulle stanna.. Men man hoppas ju att de ska gå vägen.. :)

• carolinheiner
    tove78 skrev 2014-09-29 09:43:06 följande:
    Hej, jo eftersom att menscykeln är så kort - hon har ÄL redan på dag 8, medan andra har kanske på dag 14. Så från hennes ÄL har det gått 2 veckor, men från hennes första mens dag har det bara gått 3 veckor. För nån som har ÄL dag 14 har det ju gått 4 veckor.. 
    Räknar man hur lång tid det gått från ÄL så har hon ju varit gravid lika länge som nån som har en 4 veckor lång menscykel... Alltså är hon längre gången om hon räknar från ÄL, än från mensens första dag. Är du med? ;)
    Nä men ja e lite halv trög ;)
  • carolinheiner

Cellprovet gick bra :) han passade på å mäta tappen å den va 3,4cm lång vilket är bra :) slemhinnan va tjockare än när man ska ha mens så de va ett tecken på graviditet men annars såg han inget alls. Men som han själv sa att de va mkt tidigt så de va inte ovanligt att inte se något vid denna tiden :) så ja e inte orolig :) nästa möte blir 7/10 för hälsosamtal å sen 20/10 läkaren igen för ny mätning och prover för baktriell vaginos(stavning!) illamåendet kommer å går som vanligt annars mår vi bra :)

• carolinheiner

BF-lista ????

19 maj: Josphi, första barnet, 22 år, Västervik

27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö

28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad

28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år

30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!

30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala

30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala

30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg.

31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö

1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå

3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping

3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm

4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland

4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping.

4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås

4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås

7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg.

7 Juni Fröken1987, första barnet Mellansverige

8 juni: Lg85, första barnet, Karlstadtrakten

• carolinheiner
    Diamant skrev 2014-09-30 15:33:27 följande:
    Jasså? 
    På Apoteket fick jag rådet att utöver MittVal Kvinna ta MittVal Folsyra för att täcka hela behovet. 
    Jag tar acos gravid tabletter å bm sa förra graviditeten att de täckte att ta en tablett om dagen :)
Svar på tråden BF Juni 2015