Inlägg från: carolinheiner |Visa alla inlägg
  • carolinheiner

BF Juni 2015

Fröken1987 skrev 2014-10-22 19:06:25 följande:

[quote=74217268][quote-nick]carolinheiner skrev 2014-10-22 18:10:15 följande:[/quote-nick]Ja ja vet :) är hela tiden rädd att ja ska öppna mig igen å förlora denna också :/.. Orolig att ja inte ska märka att ja öppnar mig försen de e försent.. Men men täta kontroller så ska de nog dra ner på oron.. Å blir de mf/ma så blir de de.. Å då var de inte meningen att de ska bli något denna gången heller.[/

Precis, det är ju liksom inget man kan göra, men svårt att slappna av eftersom det hänt förut! Då märkte jag ingenting förrän låååångt efter. Men symptom kommer väl och går, så blir säkert bra:)

Ja precis.. Överläkaren sa också att de e svårt att veta för dig när du öppnar dig med tanke på att ja inte kände av några värkar :p bara ja får passera v23 denna gången så e de lugnt :)
  • carolinheiner
    Fröken1987 skrev 2014-10-22 19:38:26 följande:
    Åh vecka 23, så ledsamt!
    Men denna gång går det nog bra ska vi se=) NU är det vår tur!!=)

22+5 föddes han.. Åkte in i v 22+2 för kontroll då ja fick en blödning.. Visade sig att ja va fullt öppen å fosterhinnan hängde liksom utanför livmodern på väg ut.. Såå ett par dagar å nätter där vi drogs mellan att han skulle överleva där inne så vi kunde åka till lund å bli förlösta där och att förlossningen skulle dra igång och vi skulle förlora honom.. Tyvärr ville han inte stanna inne till resan ner till lund utan kom för tidigt å fick vara hos oss i 20 min ungefär..

Resan e lång.. Han föddes 15/6 -14.. Men denna gången ska de gå vägen,. Annars vet ja inte om ja överlever :(
  • carolinheiner
    EW82 skrev 2014-10-22 20:05:09 följande:

Varför ska man inte äta vindruvor innan man går till bm? Tungan ute Alla verkar så himla kunniga här.. Själv har jag fått googla vad visa förkortningar betyder Skrattande
    Första barnet, beräknat till 18 juni med graviditetsuträknaren. Idag har jag ätit, som en häst, nästan iallafall.. hungrig/sugen hela tiden.. Brösten är i stil med dolly parton, skit ömma och magen ser ut som jag klämt i mig 5 pizzor, ungefär.. Gravid Lite lätt illamående till och från och trött som tusan, annars tipp topp :)

Tror de har med blodsockret att göra.. Att vindruvan är så pass söt att de höjer blodsockret och chansen att få göra glukosbelastningen blir större.. :/

Ja har också sånna dagar ;) vissa dagar känner ja mig inte gravid å vissa dagar äter ja konstant.. :)
  • carolinheiner
    Pyret 85 skrev 2014-10-22 20:34:09 följande:
    beklagar smile4.gif usch, varje gravid kvinnas värsta mardröm. Nu ska det gå vägen!
    Verkligen :( önskar inte de till min värsta fiende :/
  • carolinheiner

Arbetslös utbildad kock :p praktiserar på city gross 100% sjuk hela veckan.. Ska till af idag å prata om gå ner 50%.. Mår så psykiskt dåligt :(

Asså ja tänker inte så mkt på vad ja äter å inte äter.. Ja dricker kaffe snaskar i mig onödiga grejor.. Varför vara så orolig? De e ju inte förrän v 11 eller vad de va som moderkakan helt tar över näringen till fostret.. Dessutom äter man inte ordentligt så är de du som tar stryk innan bebisen/fostret/embryot tar stryk.. Då den tar den näringen den behöver av dig.. Så har ja uppfattat de rätt så mår du bra så mår fostret bra.. Ja tycker inte ni ska oroa er så mkt.. Är ni sugna på glass ät glass.. :) ja äter piggelin dagligen å bm sa att de va inga problem.. Inte jätte bra med tanke på min övervikt men de e inte livsfarligt :)

• carolinheiner
    skorstenen skrev 2014-10-24 07:38:17 följande:
    Första veckorna är ju rätt kritiska ur utvecklingssynpunkt. Kaffe finns det ju forskning som visar att det ökar risken för MF och hämmad fosterutveckling.

Allt ska man nog göra med måtta. Är man sugen på glass så kan man ju självklart unna sig glass men att äta ordentligt är ju mkt viktigare.

Ungefär som de som säger "min mamma rökte när hon var gravid med mig o även mina vänner o deras barn blev helt friska så jag tror inte rökning under graviditeten skadar " Samma dag jag plussade med första la jag ner ciggen. Har inte rört dem sen den dagen och saknar inte det de minsta.

Nä jag anser att man ska äta det man är sugen på men även tänka på det liv som växer inom en och vilka förutsättningar man vill ge det barnet. Jag åt helt korrekt mina graviditeter o ändå haft högt blodsocker två av mina tre graviditeter.

Nä lite sunt förnuft o äta med måtta.
    Klart man ska äta sunt också.. Men va e sunt? Är de sunt att må illa å försöka äta husmanskost å sen gå å kräka? Eller försöka få i sig något tex nappar kanske å få behålla de? Jag tänker inte på vad ja äter hela tiden utan äter de ja vill ha å är sugen på.. Ja tänker inte börja äta fisk för att de e bra.. Tänker inte sluta dricka kaffe för att de kan öka risken för tidigt mf.. Ja slutade att röka när ja plussade.. Melvin va fullt normal å frisk när han kom v22+5.. Å den graviditeten levde ja som vanligt å de tänker ja göra nu mä..
  • carolinheiner
    Diamant skrev 2014-10-26 06:16:43 följande:

Och det där med knäppa drömmar känner jag också igen! Hehe 
    Jag brukar ha livliga drömmar och kommer ihåg dom relativt ofta.. Men drömmarna jag haft senaste 2 veckorna är av ett helt annat slag! 

I förrgår drömde jag att jag var på jobbet och fick ett samtal från sjukhuset att det var dags! 
    Jag undrade såklart vad det var dags för och de sa "Men FÖDA såklart! Skynda dig!!" Så jag körde fort som tusan till akuten för det var ju bråttom att föda. 
    Väl där gör de kejsarsnitt och sen skickar de tillbaka mig till jobbet. "Att få barn med kejsarsnitt är ju inte att föda på RIKTIGT så du kan allt fortsätta din arbetsdag". Jaha sa jag och förvirrat åkte tillbaka till jobbet.. 

På jobbet gratulerade de mig lite halvdant för sjukhuset hade ju ringt och berättat för min chef att det var med kejsarsnitt och då var det ju som sagt inte på "riktigt" helt så folk var väl inte jätteglada för min skull.. En frågade vad det blev och då sa jag "Oj, det berättade dom aldrig!" Nähe, sa min kollega snorkigt, då har du inte valt något namn iheller då? "Eh, nä det har jag inte riktigt hunnit"... 

När jag slutar jobbet åker jag tillbaka till sjukhuset för jag vill ju träffa min bebis och tror ju att jag ska vara mammaledig nu och ta hand om hen, och även nyfiken på vad det blev! Hade inte vågat ringa mannen eftersom jag inte visste om det var en flicka eller pojke och jag visste att han skulle fråga.. 

Kommer dit och då hittar dom inte mina papper på att jag varit där och när jag blir ledsen för jag vill ha min bebis så blir de är skitsura för att "Här kommer en kejsarsnittare som tror att hon är nåt, vem som helst kan ju få barn på det viset!" när jag blev arg för att de inte hittade mitt barn så skällde de på mig för att jag inte kunde säga om det var en flicka eller pojke de letade efter.. Haha!

Alltså jag har ju funderat lite på det här med att läkaren sa att jag nog inte kommer kunna föda normalt utan får göra kejsarsnitt, men att det satt sig på hjärnan SÅ illa hade jag ingen aning om! :P 
    Haha sjukt vad drömmar kan verka logiska när man sover!

Har också sjuka drömmar :) inatt drömde ja att ja ville ha ut min journal å läsa om mig förra grav. Meen bm läste den å tittade på mig å sa neej du får INTE läsa denna.. Nähä sa ja snopet.. Å hon bara de e för våldsamt.. Plus att dom nämner din vikt som en orsak till prematur födsel.. Å så vakna ja :p
  • carolinheiner

Snart inskrivning :) 18/11 :) längtar :) blev riktigt åksjuk igår när vi körde från skåne till halland.. :(

• carolinheiner
    Milie skrev 2014-10-26 10:14:56 följande:
    Haha, åh. Vilken sjuk och hemsk dröm. Jag drömmer vanligtvis långa, komplicerade drömmar men har inte haft en enda sen jag blev gravid.

Sen en fråga till er alla.. Glukosbelastning. Jag trodde det var något BM tog ställning till först efter att ha sett resultatet från minst ett blodsockerprov. Är det vanligt att få det inbokat bara för att man är överviktig? Visst att risken för graviditetsdiabetes är högre för överviktiga, men ETT prov var väl det minsta jag förväntat mig.
    Samma här.. Redan på hälsosamtalet prata hon om glukosbelastningen.. Pga mitt höga bmi.. Oavsett om ja har bra värden eller inte.. Risken e väl att ja får göra de två ggr ovanpå allt också.. Hota dom med sist pga vikten utan att se mina värden.. :/
Svar på tråden BF Juni 2015