skorstenen skrev 2014-10-24 07:38:17 följande:
Första veckorna är ju rätt kritiska ur utvecklingssynpunkt. Kaffe finns det ju forskning som visar att det ökar risken för MF och hämmad fosterutveckling.
Allt ska man nog göra med måtta. Är man sugen på glass så kan man ju självklart unna sig glass men att äta ordentligt är ju mkt viktigare.
Ungefär som de som säger "min mamma rökte när hon var gravid med mig o även mina vänner o deras barn blev helt friska så jag tror inte rökning under graviditeten skadar " Samma dag jag plussade med första la jag ner ciggen. Har inte rört dem sen den dagen och saknar inte det de minsta.
Nä jag anser att man ska äta det man är sugen på men även tänka på det liv som växer inom en och vilka förutsättningar man vill ge det barnet. Jag åt helt korrekt mina graviditeter o ändå haft högt blodsocker två av mina tre graviditeter.
Nä lite sunt förnuft o äta med måtta.
Klart man ska äta sunt också.. Men va e sunt? Är de sunt att må illa å försöka äta husmanskost å sen gå å kräka? Eller försöka få i sig något tex nappar kanske å få behålla de? Jag tänker inte på vad ja äter hela tiden utan äter de ja vill ha å är sugen på.. Ja tänker inte börja äta fisk för att de e bra.. Tänker inte sluta dricka kaffe för att de kan öka risken för tidigt mf.. Ja slutade att röka när ja plussade.. Melvin va fullt normal å frisk när han kom v22+5.. Å den graviditeten levde ja som vanligt å de tänker ja göra nu mä..