Inlägg från: Lillknodden79 |Visa alla inlägg
  • Lillknodden79

BF Juni 2015

Funderar jag också...varit väldigt tyst här inne nu..! Här har det iaf inte kommit nån bebis än.. 23 dagar kvar o jag har börjat dricka hallonbladste för glatta livet, om det gör till eller från för att få föda tidigare vet jag inte men det sägs stärka livmodern iaf!

• Lillknodden79

Ja, det är lite med blandade känslor jag längtar den här gången...så konstigt...med tjejerna (dom är 8 resp. 9) då var det bara längtan, men nu är det precis som att jag e rädd för smärtan som jag ju vet kommer -oundvikligen! Så fånig man e!

Jaha, igångsättning ja -kan man alltså begära det bara sådär? Eller måste man ha nåt speciellt skäl till det?

• Lillknodden79

Ånej va jobbigt det där lät...usch...det räcker så bra med alla "vanliga" graviditetskrämpor..! Ja då förstår jag att det kan bli aktuellt med igångsättning -hoppas nu bara att dom går med på det, eller såklart, som du säger att  det startar tidigare av sig självt!

• Lillknodden79

Vikarien: Alla tankar till dig idag...får inte fram ord som räcker till men jag är så fruktansvärt ledsen för er skull...kramar...

• Lillknodden79

Oh hjälp mig, det var inte dåligt...att du jobbar fortfarande alltså! Jag har fullt sjå att existera hemma med 11 dagar kvar till BF.. Sover också jättedåligt o har foglossning from hell.. Däremot så har jag haft rikliga slemmiga brunfärgade flytningar nu tre dar i rad o tänker att det säkert är slemproppen som löser upp sig..

• Lillknodden79

Vattenavgång 04.20. Värkar från 5.30 i morse med mellan fem o tio minuter emellan. Varit in för koll men är nu hemma för att vänta tills dom blir tätare! Baby On The Way!

<3 <3 <3

• Lillknodden79

Å ursäkta att det dröjde med en uppdatering... Jorå, nog var han på väg alltid!

Tyckte det var jättejobbigt att bli hemskickad för sen under dagen avtog värkarna fram tills kl. 17 ung.. Då tog allt fart igen utav bara den o vi var inne på förlossningen igen strax e 18 o jag började med lustgasen på en gång! Sen minns inte jag riktigt men det måste varit efter 22 nån gång som krystreflexerna kom..det tog mig några gånger att "våga" ta i men då jag väl lät min kropp ta över tog det bara tre effektiva krystvärkar innan han forsade ut kl. 22.40!

O kärlek vid första ögonkastet var det såklart! Dom lade upp honom på min mage o efter begäran av oss väntade dom ung. fyra fem minuter innan dom klippte navelsträngen. Sen lät dom oss vara ungefär fyra timmar innan dom vägde o mätte m.m. Gubben o jag var ju ivriga att sms:a släkt o vänner men vi bara: jaha -vad ska vi skriva då, vi vet ju inget om honom än!

Men nu vet vi! Han vägde 3890 o var 53 lång!

Svar på tråden BF Juni 2015