BF Juni 2015
Hoppar in här, plussade idag. :) och borde ha bf 26.7. Andra barnet! :)
Hoppar in här, plussade idag. :) och borde ha bf 26.7. Andra barnet! :)
Du måste mena 26/6 va? :)
Du måste mena 26/6 va? :)
Heej jag plussade 6 oktober är i vecka 7 nu och så har jag ultraljud 3 november längtar att se den lila hjärta ticka :) känns så overkligt haha.
Jag mår helt okej , lite illamående på morgonen och speciellt när jag borstar mina tänder vill spy som faan och har så ömma bröst och de känns som dom har växt, ibland har jag molnad pytte lite värk i magen och ont i svanken förklarade till barnmorska det hon sa det är normalt livmodern töjer sig och växer :)
Allt annat är normalt och okej , väntar min första bebis:)
Hur gåre för er ? :)
Kan inte lägga till mig. 27/6, 6e barnet, 32år, Herrljunga (försök 11)
Kanske ni diskuterat detta redan i denna tråd redan men frågar ändå. När berättar ni åt omgivningen att ni väntar smått. När och åt vem?
Är i v 5 bara men Mina 2 bästa vänner vet redan, åt dem berättar jag allt. Minns inte när vi berättade förra gången jag var gravid, tror det var ganska tidigt åt vissa. Medan vi åt andra inte hann berätta innan ryktet gick. Via rådgivningen kom det ut dessutom ... Därför känns det nu som att jag denna gång vill skrika ut åt alla att jag är gravid så det inte händer igen.
Hej! Jag hoppar in här.
Är 24, bor i södra Finland, med sambo och hund. Plussade lördag för en vecka sedan, BIM onsdag 8.10. Min sista mens började 11.9, så enligt mina beräkningar (och graviditetsappen) ska BF ligga där någonstans runt 18.6, och jag är därmed i sjätte graviditetsveckan nu (5+3).
Det är vårt första barn. Allt är mycket spännande. Har haft molvärk i nedre magen, lite som mensvärk. Några gånger lite skarpare smärta stundvis. Inga blödningar, dock, så jag hoppas på det bästa. Vagt illamående nu och då, men de har oftast försvunnit ganska snabbt igen. Jag hoppas att jag ska klara mig undan spyfest, som jag läst att vissa får de första veckorna, eftersom jag ogärna berättar på jobbet än. Har inte fast anställning och vill helst inte säga nåt innan jag vet hur fortsättningen efter årsskiftet blir.
Har mitt första rådgivningsbesök enligt finsk praxis om tre veckor, då jag är i vecka 8+4.
Hoppas gärna in, två barn och gravid för 5 gången , hoppas att det går vägen denna gång och jag är i veck 4+1 , så beräknad till den 26 juni.