Louiiise skrev 2014-06-24 19:40:28 följande:
När packar ni bb väskan och vad är viktigaste att packa ner? Bf 19/8 första :)
Jag packade BB-väskan den första maj förra gången, sonen var beräknad till 26 maj :) denna gången har jag inte ens tänkt tanken på att packa BB-väskan ;) det måste väl bli någon gång i juli nu eftersom jag har BF 7 augusti haha :P
Jag tog med mig såååå mycket onödigt förra gången! Så denna gången ska jag inte packa mycket alls.
Till bebisen:
* En body stl 50
* En body stl 56
* Ett par byxor stl 50
* Ett par byxor stl 56
* Ett par strumpor
* Två mössor
* Babyfilt/Snutte
Till mig:
* Mysbyxor
* Amnings-BH
* Amningslinne
* Typ 3 par trosor (man vet ju inte hur mycket man blöder, och de där nättrosorna är INGET att ha :/ )
*2 par stumpor, mer kläder behöver man egentligen inte, mestadels har man ju på sig sjukhusrocken, jättesmidig :P
* Amningsinlägg
* Hygienartiklar - typ tandborste, tandkräm, deo, lyspsyl (är ett måste!!!), intimtvål (inte så lockande att tvätta rent med parfymerad tvål direkt) och schampoo :)
* Någon korsordstidning eller annat kul att roa sig med medan bebis sover, eller redan på förlossningen om man blir igångsatt eller så :)
Tänk på att packa något lätt att äta till pappan också, det kan bli långdraget på förlossningen, och man kanske inte vill att han ska springa iväg till cafeterian mitt i allt. Gör en typ pastasallad eller något att ta med, som går att äta kallt :)