• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • PernillaWaxin

Hej allihopa!

Tänkte kolla om ni har semester snart och vad ni ska göra under sommaren med stora magar ????

Vi åker nästa vecka på två veckors semester med våran husvagn. Vi ska till Västerås och gå på Power meet ( europas största veteranbils träff). Sen åker vi till Skara och går på sommarlandet med barnen, High Chaparall och ett besök på Gekås i Ullared. Sen åker vi hem och tar det lite lugnare.

• Scu84

Hej!

Denna tråden passar ju mig :)
    Väntar 1:barnet, en tjej den 4/8!

* Hur mår ni?- Mår bra men har tråkig foglossning. Varit sjukskriven under juni och nu ska jag ha semester fram till BF. Blir långa dagar..

* Vad köper ni?- Har köpt vagn (bugaboo donkey) babyskydd mm.. Fått mycket från våra föräldrar.

* Hur inreder ni?- Bebisen har ett rum som ska tapetseras. Vet ej om vi gör klart det innan BF då hon ändå kommer sova i vårt rum i början..

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?- Vet ej :) Men vi behöver nog börja snart. Har tvättat alla bebiskläder i allafall..känns som en bra början :)

* Snitt eller vaginal förlossning? Vaginal förlossning

* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen? Ingen aning. När vi känner för det.

* Oroar ni er? Nej.

• fisan

Hoppar in här :)

Väntar 1:barnet, beräknad födsel 24/8 , vet inte vilket kön :)

* Hur mår ni?- Mår bra, lite ont i rygg/höfter men annars bra. Är hemma med havandeskapspenning (pga tungt arbete ), lite segt att gå hemma,'då sambon jobbar. Han Ska ha sin semester i samband med BF.

* Vad köper ni?- vi har beställt barnvagn, babyskydd ska snart hämtas. Säng har vi min gamla. Fått en gullig vagga från blivande farmor och farfar. Inhandlat kläder, bärsele, badbalja och sånt :). Blivande morfar ska bygga ett skötbord.

* Hur inreder ni?- Bebben ska bo i vårt sovrum, vi har inte så många rum.

* Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?- Har inte börjat än, tänkte dock börja skriva en lista, så jag kan packa och bocka av. Var sambon som sa härom dagen att vi borde börja :). Har tvättat de mesta bebeiskläderna och filtarna.

* Snitt eller vaginal förlossning? Vaginal förlossning, så länge inget akut måste göras.

* Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossning? Det beror på hur vi mår. Vill nog hinna hem och känna oss hemmastadda innan.

Men har en känsla av att man gärna vill visa upp sin skatt för allt och alla ganska fort, eftersom man kommer vara så stolt ;).

Oroar ni er? Det enda som oroar mig är att det ska gå för fort så vi inte hinner fram till bb. Har ca 5 mil enkel till BB. Det är nog de som oroar mig.

• BabyBlues85

Idag går jag in i V.35 Glad Några som har börjat eller ska börja med hallonblads te? Eller har någon erfarenhet att dela med er av? Trevlig helg på er!

• Fröken K
    BabyBlues85 skrev 2014-06-27 10:46:09 följande:

Idag går jag in i V.35 Glad Några som har börjat eller ska börja med hallonblads te? Eller har någon erfarenhet att dela med er av? Trevlig helg på er!

Fin mage!

Vad är det som hallonbladste gör?
  • BabyBlues85
    Fröken K skrev 2014-06-27 11:14:09 följande:
    Fin mage!

Vad är det som hallonbladste gör?

Hallonbladste är ett enkelt och naturligt sätt att stödja din kropps förändringar under graviditeten. Det används inte för att starta en förlossning. Däremot ska det hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen.

Hallonbladste innehåller Oxytocin, ett hormon, som frisätts naturligt i kroppen vid beröring. Det har en lugnande och avslappnande effekt på kroppen och motverkar stress.
  • ebbozz

Just det... körde det med första barnet. Blödde som sjutton lääänge och hade en lång och utdragen förlossning. Tror att det funkar olika för olika personer och även olika graviditeter. Ska nog köra igen om jag kommer ihåg!

V.34 idag här

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..