• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • ebbozz

japp! mår också illa till och från. fortfarande ingen halsbränna dock, vilket jag hade grymt mycket under hela graviditeten med ettan.

• ebbozz

Nu har jag inhandlat hallonbladste!!

Ska bara ta mig till att dricka också, dricker normalt väldigt sällan te.

Hjälper det så hjälper det =)

• auapower

Jaha.. då fick man en tid bokad på spec.mödravårdsmottagningen på fredag.. Mitt sf-mått har inte växt alls på 3 veckor, så nu ligger måttet på lägsta "normalkurvan".. har fortfarande 29 som mått, vilket jag hade i v. 31+5 också.. Är i v.34+5 idag.
    Hon sa att det är positivt att han rör sig så mycket som han gör i magen, det visar att han antagligen mår bra, för skulle han inte fått näring så skulle han bli slö och trött där inne. Hon trodde att det var för att han sjunkit ner så mycket, hon kände bara axlarna, kunde inte känna huvudet för att det låg så långt ner! Jag minns från förra gången att jag inte växte mellan v.35 & 37, eftersom sonen sjönk ner så otroligt mycket under den perioden, men gå gjorde min dåvarande barnmorska ett tul på plats, och mycket riktigt, han låg på -8% på kurvan men räknades då som normalstor och han hade sjunkit jättemycket, var svårt att mäta och så eftersom huvudet var så långt ner. Så om man ser det så, så är ju lillebror "bara" två veckor före sin storebror i "utvecklingen" i magen, vilket är skönt om det är så. Nu har jag ett mindre SF-mått denna gången, har haft genom hela graviditeten, men jag vägde ju trots allt 10kg mer när jag väntade storebror, det kanske har med saken att göra också?

Jag försöker lugna mig så gott det går att han bara sjunkit ner, han rör sig som en stolle ju :) men visst är jag orolig, så har jag inte fått tid förrän på fredag.. Hoppas morgondagen går fort!!

**
  • oOMiaOo

Jag mår inte illa, men har mycket halsbränna och ibland sura uppstötningar på kvällarna när jag lägger mig i soffan. Främst om jag ätit något starkt (vilket är en craving för tillfället) eller rå lök eller liknande.
    auapower: hoppas allt ser bra ut så det bara är att bebis sjunkit ner! Håller tummarna på fredag! =)
    Förra veckan var jag till bm och plutten var då "ruckbar" (vecka 32), fick galet ont i fogen mitt fram sen några dagar och efter det tycker jag att magen sjunkit något och nu har jag inte ont i fogen längre. Hoppas att plutten börjat fixera sig ordentligt =) Får se hur det blir med mått när jag kommer till bm nästa gång, då är min ordinarie på semester och det känns som att det finns viss risk för felmätningar =S

• ebbozz

Vecka 35 =)
    från mina två tidigare graviditeter finns inte en enda bild, jag vägde i ursprungsläget nästan 60kg mer än jag gör idag så jag kände mig inte gravid, bara som en svullen elefant. Denna gången njuter jag över att faktiskt ha en gravidmage, andra kan faktiskt SE att jag är gravid. Känslan är fantastisk!

• ems86
    ebbozz skrev 2014-07-03 16:40:06 följande:

Vecka 35 =)

från mina två tidigare graviditeter finns inte en enda bild, jag vägde i ursprungsläget nästan 60kg mer än jag gör idag så jag kände mig inte gravid, bara som en svullen elefant. Denna gången njuter jag över att faktiskt ha en gravidmage, andra kan faktiskt SE att jag är gravid. Känslan är fantastisk!

Wow vilken resa du måste gjort, grattis!!
  • ebbozz
    ems86 skrev 2014-07-03 17:11:27 följande:
    Wow vilken resa du måste gjort, grattis!!
    liiite ångest över att gå upp i vikt men jag längtar mest till att bli rörlig igen så man kan börja kämpa ner sig igen =)
  • fisan

Våran lille bebbe trycker på min urinblåsa, obehagligt och gör lite ont. Huvudet är fixerat finns ju inte mkt plats att röra sig på nu.. Revbenen brukar få sig smällar.

Nu är det mest stök och bök i magen, förutom när liten sparkar uppåt ;).

Längtar efter vår skatt :)

• ebbozz

Här boas det för fullt nu! Idag har jag fått för mig att bebis bara MÅSTE ha ett sånt där babynest som är så himla poppis =)
    så nu sitter det i symaskinen!!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..