Jaha.. då fick man en tid bokad på spec.mödravårdsmottagningen på fredag.. Mitt sf-mått har inte växt alls på 3 veckor, så nu ligger måttet på lägsta "normalkurvan".. har fortfarande 29 som mått, vilket jag hade i v. 31+5 också.. Är i v.34+5 idag.
Hon sa att det är positivt att han rör sig så mycket som han gör i magen, det visar att han antagligen mår bra, för skulle han inte fått näring så skulle han bli slö och trött där inne. Hon trodde att det var för att han sjunkit ner så mycket, hon kände bara axlarna, kunde inte känna huvudet för att det låg så långt ner! Jag minns från förra gången att jag inte växte mellan v.35 & 37, eftersom sonen sjönk ner så otroligt mycket under den perioden, men gå gjorde min dåvarande barnmorska ett tul på plats, och mycket riktigt, han låg på -8% på kurvan men räknades då som normalstor och han hade sjunkit jättemycket, var svårt att mäta och så eftersom huvudet var så långt ner. Så om man ser det så, så är ju lillebror "bara" två veckor före sin storebror i "utvecklingen" i magen, vilket är skönt om det är så. Nu har jag ett mindre SF-mått denna gången, har haft genom hela graviditeten, men jag vägde ju trots allt 10kg mer när jag väntade storebror, det kanske har med saken att göra också?
Jag försöker lugna mig så gott det går att han bara sjunkit ner, han rör sig som en stolle ju :) men visst är jag orolig, så har jag inte fått tid förrän på fredag.. Hoppas morgondagen går fort!!