• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Emaria

Jag har en lugn bebis. Ringde i lördags för att bli lite lugnad. Det tyckte inte liten om. Rörde sig som besatt på kvällen sen. :p

• oOMiaOo
    nenna7­6: vad kul att vi har samma bf =) Har nästan letat efter någon som har det =P 

Tänkte på en grej i morse, när folk i fortsättningen frågar när det är dags kan vi svara "nästa månad" och vips kändes det ju jättenära =D Sambon fick lite panik och vi har rensat igenom alla kläder, sängkläder, leksaker etc nu idag, skönt så vi har lite bättre koll på vad som behöver köpas och inte! 
  • ebbozz
    oOMiaOo skrev 2014-07-01 13:34:33 följande:
    nenna7­6: vad kul att vi har samma bf =) Har nästan letat efter någon som har det =P 

Tänkte på en grej i morse, när folk i fortsättningen frågar när det är dags kan vi svara "nästa månad" och vips kändes det ju jättenära =D Sambon fick lite panik och vi har rensat igenom alla kläder, sängkläder, leksaker etc nu idag, skönt så vi har lite bättre koll på vad som behöver köpas och inte! 
    ja, nu är det inga 10 veckor kvar inte =D
  • nenna76

Tiden har sprungit iväg känns det som.. Jag längtar efter augusti nu, det börjar bli tungt att släpa runt på den här stora magen.

• Julie303

Haha perfekt sätt att säga det på :) Alla sätt för att få det att kännas lite närmare är bra :) 

Pyret bökar omkring ganska så mycket, fortsätter att bråkas med mitt revben vilket är lite jobbigt. Får ganska ont om vi är ute en sväng och går.
    Men man förstår ju att det inte finns så mycket plats kvar därinne nu :) 

Man vill ju bara att dagarna ska gå så snabbt som det bara går nu.. Vill ju se vem som stökar omkring därinne. 

• mammaSöt

Tul idag! Babyn är plus 21% så d e ju toppen! Vägde lite över 2500 idag vecka 32 plus 4 förra graviditeten var babyn plus 45 % i vecka 36 så vi får se hur detta slutar!

• fayefaye

Fler som börjat må illa igen btw? Det är inte lika illa som det var i början dock. Antar att bebis trycker upp på magsäcken :/

• Scu84

Yes! Har börjat må illa igen  :( Är allmänt dålig i magen tyvärr.. Gick in i 35+0 idag så det är skönt att det inte är så långt kvar :)

• Irit01

Mår illa till och från, speciellt om jag håller på att greja o böjer mig mycket. O halsbränna på det..

• ebbozz

japp! mår också illa till och från. fortfarande ingen halsbränna dock, vilket jag hade grymt mycket under hela graviditeten med ettan.

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..