• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • mammaSöt

Sjukt trött på all fotboll på tv dessutom! Teoretiskt förstår jag att vm är viktigt, men det är ju sjukt att behöva se varje dag i timmar under en hel semestermånad!!! Försöker vara positiv men nu börjar ja tröttna!!!! Sen e de svårt å andas nu jobbigt ligga/ sitta länge! Kul å leka med magen dock. Lägger ja på en fjärrkontroll tar babyn och boxar till den flyger av magen!

• PernillaWaxin
    mammaSöt skrev 2014-06-22 20:37:39 följande:

Sjukt trött på all fotboll på tv dessutom! Teoretiskt förstår jag att vm är viktigt, men det är ju sjukt att behöva se varje dag i timmar under en hel semestermånad!!! Försöker vara positiv men nu börjar ja tröttna!!!! Sen e de svårt å andas nu jobbigt ligga/ sitta länge! Kul å leka med magen dock. Lägger ja på en fjärrkontroll tar babyn och boxar till den flyger av magen!

Förstår dig. Är inte så sportintresserad så jag struntar i tvn för det mesta hittar på nått annat ist.
    Jag försöker hitta någon bra bok så om någon har nåra boktips tar jag tacksamt emot det :)

Jag brukar lägga mig i sängen eler soffan och känna på magen hur hon sparkar och bökar :) Ja älskar det!
  • Julie303
    mammaSöt skrev 2014-06-22 06:56:59 följande:

Hej alla tjejer!!! Hur var midsommar? Jag hat en del foglossning så fick hoppa över små grodorna i år!!! Vecka 31+ nu och mår ändå helt ok! Mår dåligt av järntabletter men annars är det nog mitt humör som förändrats mest. Känns som första månaderna när man var sådär ombytlig i humöret plötsligt blir ja sådär arg eller ledsen igen. Någon mer??? Har man en ny hormon dusch såhär i slutet????

Midsommar var lugn och skön med övriga familjen.. Mår ganska bra förutom när pyret får för sig att pressa mina revben, då fungerar jag inte längre.. :) 

Humöret har varit ganska stabilt senaste tiden :) (kanske uppskattas av min sambo) 

v 32+6 idag! ser inte fram emot sista veckorna då jag blir sjukskriven om en vecka och ska vara hemma själv hela Juli.. Sambon tar ut sin semester först när pyret kommer.. 

Någn som har förslag på vad man kan hitta på? :) Behöver verkligen tips för att inte klättra på väggarna tror jag :) 

• Fröken K
    PernillaWaxin skrev 2014-06-22 21:10:46 följande:
    Förstår dig. Är inte så sportintresserad så jag struntar i tvn för det mesta hittar på nått annat ist.
    Jag försöker hitta någon bra bok så om någon har nåra boktips tar jag tacksamt emot det :)

Jag brukar lägga mig i sängen eler soffan och känna på magen hur hon sparkar och bökar :) Ja älskar det!
    Är så glad att maken delar mitt totala ointresse för all form av sport!

Vad gillar du för typ av böcker?

Ett tips är Gone Girl, annorlunda och väldigt spännande.

Gillar du dystopier kan jag rekommendera Metro 2033 och 2034, korta och bra.

Allt av Joyce Carol Oates är definitivt läsvärt!

Har en radda som jag ska läsa nu i sommar, får se hur mycket bok det blir sen när den lilla inneboende flyttar ut!
  • Fröken K

Julie,

Tycker du om att sy? Om ni inte har ett redan kan du ge dig på att sy ett babynest och filtar kanske?

• PernillaWaxin
    Fröken K skrev 2014-06-22 21:55:18 följande:

Är så glad att maken delar mitt totala ointresse för all form av sport!

Vad gillar du för typ av böcker?

Ett tips är Gone Girl, annorlunda och väldigt spännande.

Gillar du dystopier kan jag rekommendera Metro 2033 och 2034, korta och bra.

Allt av Joyce Carol Oates är definitivt läsvärt!

Har en radda som jag ska läsa nu i sommar, får se hur mycket bok det blir sen när den lilla inneboende flyttar ut!

Det här var böcker i min smak ???? spännande och mystiska det gillar jag att läsa. John Ajvide är en favorit för mig men dessa har jag inte läst så de ska jag nog börja läsa framförallt Metro 2033 :) Tack så mycket för tipset !
  • fayefaye

Här är humöret också helt upp och ner. Känner mig så sjukt hormonell! :( På midsommar grillade vi hos min svägerska och sen var jag helt slut. Hade så mycket sammandragningar hela kvällen sen :/ Varit bättre nu resten av helgen iaf när jag tagit det lugnt :)

• Julie303
    Fröken K skrev 2014-06-22 21:57:01 följande:

Julie,

Tycker du om att sy? Om ni inte har ett redan kan du ge dig på att sy ett babynest och filtar kanske?

Jag har sytt ett babynest, men filt var ett bra förslag :)
  • Mossy

Julie303 eller nån annan har du nått bra mönster eller beskrivning på hur man syr ett babynest?

Här svallar hormonerna också! Har väldigt nära till tårar. Tålamodet tryter också. Har en aktiv fyraåring som verkar försöka driva sin mamma till vansinne. Blir så ledsen på mig själv när jag inte orkar med honom utan blir sur. Vet ju att han inte menar det. Vill inte vara en tråkmamma som bara skäller!

Bara två veckor kvar till semestern!! Längtar!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..