• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-30 14:43:18 följande:
    Vi får förhoppningsvist åka hem imorgon. Längtar! :). Hur är det med lilla tjejen? Är hon vaken eller sover hon mycket? :)

Har haft människor som sagt till mig att amningen gör ont i början, men aj aj aj va ont det gör. Haha. Bara att stå ut! Han tycker iallafall om att amma så det är ju bra! :)

Grattis till Julie303! Hoppas allt går bra för dig med :)!
    Hur går det, får ni åka hem i dag? Vi måste stanna till i morgon pga att jag hade GBS under graviditeten och de vill se så hon inte får infektion pga det.

Hon har problem med magen och skriker väldigt mycket men nu har mjölken kommit igång och det svarta bajset har börjat övergå i gult så nu börjar hon kunna sova lite bättre. Men hon vill vara på mig hela tiden, lägger jag ned henne så börjar hon skrika på en gång och det är frustrerande när jag är själv här. Pappa fick lov att åka hem igår och ta hand om vår 2 åriga son och våra djur.
  • blåttmoln

Liten söt och älskad kom vår kille igår 22:08.

Allt gick fort o vi alla mår bra! Blev ett annat sjukhus än tänkt men det verkade ju inte göra så mycket ;)

• fisan

I torsdags efter att ha plågats med menssmärta från kl 1 med blödning (när det öppnar sig) så fick vi komma in mm 8.30 och undersöktes men bara öppen 2 cm, gjorde fruktansvärt ont hela tiden. Men bara värkar var 5e minut. Så dom sa att vi skulle gå på stan en sväng sen komma tillbaka och undersöka igen.. Gå på stan?? Gjorde sjukt ont så fick sitta i bilen och plåga mig genom

Värkarna och sambon körde runt bilen vi försökte äta jag fick knappt i mig nåt. Vid 11.30 gav jag upp och åkte tillbaka toll förlossningen för kontroll och CTG igen..

Öppen 4cm och blev inskriven. Äntligen!!

Kl. 17.39 föddes vår älskade son, 51cm

Lång och 3805gram. Helt perfekt <3.

Kom hem går. Amningen har kommit igång, men Fyfan vad ont de gör , men klart värt det :). Annars tycker jag kroppen är väldigt mör och lite ont att sitta. Men så värt allt besvär för den underbara prins vi fått <3.

Någon mer som typ känner att man saknar förlossningen och bb? Haha. Låter sjukt, men känns som man saknar det på nåt sätt, kan inte förklara varför :) haha

• Livets under

Grattis fisan!
    Tråkigt att du hade så ont innan o fick vända igen. Men skönt det är över nu iaf! :)

• auapower

Gtattis!

fisan skrev 2014-09-01 11:11:59 följande:

I torsdags efter att ha plågats med menssmärta från kl 1 med blödning (när det öppnar sig) så fick vi komma in mm 8.30 och undersöktes men bara öppen 2 cm, gjorde fruktansvärt ont hela tiden. Men bara värkar var 5e minut. Så dom sa att vi skulle gå på stan en sväng sen komma tillbaka och undersöka igen.. Gå på stan?? Gjorde sjukt ont så fick sitta i bilen och plåga mig genom

Värkarna och sambon körde runt bilen vi försökte äta jag fick knappt i mig nåt. Vid 11.30 gav jag upp och åkte tillbaka toll förlossningen för kontroll och CTG igen..

Öppen 4cm och blev inskriven. Äntligen!!

Kl. 17.39 föddes vår älskade son, 51cm

Lång och 3805gram. Helt perfekt <3.

Kom hem går. Amningen har kommit igång, men Fyfan vad ont de gör , men klart värt det :). Annars tycker jag kroppen är väldigt mör och lite ont att sitta. Men så värt allt besvär för den underbara prins vi fått <3.

Någon mer som typ känner att man saknar förlossningen och bb? Haha. Låter sjukt, men känns som man saknar det på nåt sätt, kan inte förklara varför :) haha

Grattis! Nu är sonen här hemma 3 1/2 vecka, men gud vad jag kan sakna förlossningen! Kan få en riktig längtan tillbaka/till nästa :P nu kommer det ju dröja 4-5 år innan nästa graviditet, men den som väntar på nåt gott... ;)
    **
  • ebbozz
    auapower skrev 2014-09-02 08:02:31 följande:

Gtattis!

Grattis! Nu är sonen här hemma 3 1/2 vecka, men gud vad jag kan sakna förlossningen! Kan få en riktig längtan tillbaka/till nästa :P nu kommer det ju dröja 4-5 år innan nästa graviditet, men den som väntar på nåt gott... ;)
    Haha, håller med dig! kan oxå sakna det nu när grabben är snart 2 veckor gammal. troligtvis för att det gick så himla snabbt denna gången.
    sen kanske för att jag vet att jag aldrig mer kommer att få uppleva det.
    triss i pojkar räcker =)
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-31 16:15:06 följande:

Hur går det, får ni åka hem i dag? Vi måste stanna till i morgon pga att jag hade GBS under graviditeten och de vill se så hon inte får infektion pga det.

Hon har problem med magen och skriker väldigt mycket men nu har mjölken kommit igång och det svarta bajset har börjat övergå i gult så nu börjar hon kunna sova lite bättre. Men hon vill vara på mig hela tiden, lägger jag ned henne så börjar hon skrika på en gång och det är frustrerande när jag är själv här. Pappa fick lov att åka hem igår och ta hand om vår 2 åriga son och våra djur.

Vi fick åka hem :)! Riktigt skönt att vara hemma.

Hur gick det för er? :)

En allmän fråga, någon som varit med om att bajset är grönt? Alltså inte gulgrönt utan grönt? För lilla Jasons bajs gick från det svarta till gult till att vara grönt (ibland gult också). Dem på bb sa att det inte var något farligt men är ändå nervös för har aldrig sett så grönt bajs någon gång :/. Dem kanske inte förstod via telefonen hur grönt det faktiskt är :s! Dum som jag var så googla jag det ska man inte göra :p.

GRATTIS till er alla som fått era små nu :)
  • ebbozz

Japp! först kom allt det svarta sen grönt och sen blev det nästan riktigt bajsfärgat innan det blev ordentligt gult =)

när det var grönt och brunt så fes han så illa så man fick utrymma ????

det tar väl ett tag för systemet innan det fungerar som det ska.

hillevie90 skrev 2014-09-02 21:03:22 följande:

En allmän fråga, någon som varit med om att bajset är grönt? Alltså inte gulgrönt utan grönt? För lilla Jasons bajs gick från det svarta till gult till att vara grönt (ibland gult också). Dem på bb sa att det inte var något farligt men är ändå nervös för har aldrig sett så grönt bajs någon gång :/. Dem kanske inte förstod via telefonen hur grönt det faktiskt är :s! Dum som jag var så googla jag det ska man inte göra :p.

• auapower
    hillevie90 skrev 2014-09-02 21:03:22 följande:

Ja det är ganska vanligt att det går i grönt ibland Glad vad jag har förstått det som är det att maten går för fort genom magen som gör bajset grönt, inget farligt alls Glad magen har ju liksom inte förstått hur den ska fungera än, och då kan bajset variera väldigt i konsistens, färg och lukt, så länge bebisarna bajsar och kissar brukar det inte vara någon fara Glad
    **
  • äntligen36

Hej alla och grattis till en hel massa bebbar! Spännande men jobbigt för er som fotfarande väntar. 

Min lilla Thor kom ju till världen den 19:e augusti. Efter det har det varit körit som tusan. Har inte hunnit skriva mer än att meddela att han var född. 

Han fick en pnemo thorax (eller hur det stavas?) när de plockade ut honom vid det akuta snittet. Livmodern krampade och han hade fastnat på nåt sätt snett i magen så de fick kämpa för att få ut honom. Efter snittet sa de att de var tur att de tillslut tog beslutet att snitta...han hade aldrig hamnat rätt i bäckenet och min bukvägg var så tunn att de hade varit risk för mig att brista inifrån pga tidigare snitt. Men...allt gick bra...låter så läskigt när jag skriver det och vill inte skrämma någon. 

Han fick iallafall ett hål på lungan som han vårdades för i några dagar. När de började prata om att vi skulle få permis så fick han feber och någon typ av infektion så de satte in antibiotika behandling. Det innebar att vi blev kvar en vecka till. men som tur var fick vi permis efter 4 dagar iallafall. Var jobbigt att vara på neo såklart MEN vet ju att de finns så många riktigt sjuka barn som ligger där, så jag är såååååå tacksam att han "bara" fick det han fick. 

Precis när vi kommit hem på permis ringde de från barnmottagningen och en kvinna började prata om PKU testet. De hade gått ut ett larm till henne att Thor hade b-12 brist. Tydligen ingen fara med det heller...men det innebar en hel del testande. Hann först bli riktigt rädd innan jag insåg att det inte var något obotligt.

Oj så långt inlägg...

Hur som helst mår vi bra nu och försöker få ihop hemmalivet med hela familjen. 

Massor av kramar till alla som kämpar med bebbar eller magar!

• oOMiaOo

Hej på er alla!
    Hur går det? Har alla augustibebisar kommit och har det gått bra?
    Jag kan erkänna att det inte tog många dagar innan jag faktiskt började sakna magen igen (men det vågade jag inte skriva när flera av er fortfarande var gravida =P). Längtar redan efter nästa plutt, men njuter till fullo av våra två underbara tjejer nu till att börja med =D

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..