• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • fisan

Hade lite ont i fm efter att slemisen gått, men nu känns de som det lugnat sig. Fortfarande

Tryck neråt, extremt trött i kroppen och huvudet.... Undrar om det bara var falsktalarm?, vill så gärna att allt ska dra igång nu.. Oavsett hur ont det kommer göra.

Längtar så efter vår plutt <3.

• Irit01

Ligger här med värkar eller nåt, smärtsamt är det iaf...3-6 min emellan o varar 40-60 sek. Blir nog ingen sömn inatt..

• blåttmoln
    Irit01 skrev 2014-08-24 03:35:41 följande:

Ligger här med värkar eller nåt, smärtsamt är det iaf...3-6 min emellan o varar 40-60 sek. Blir nog ingen sömn inatt..

Hoppas det blir till att åka in! :)

Själv ligger man sömnlös pga illa mående och stenhård mage som har varit det i ett par timmar nu utan uppehåll..
  • Maho81

.....och här händer det inte ett smack =( Bf+3.

Hoppas det blir att åka in åt er! =)

• Maho81

Hmm... Har kraftigare mensvärk och ryggvärk idag och bebis är mer aktiv men jag har tappat hoppet om att det kommer bebis haha!

• ebbozz

det är bra! tror det är bm är man börjar tappa hoppet som de behagar titta ut =)

Maho81 skrev 2014-08-24 08:28:26 följande:

Hmm... Har kraftigare mensvärk och ryggvärk idag och bebis är mer aktiv men jag har tappat hoppet om att det kommer bebis haha!

• Maho81
    mammaSöt skrev 2014-06-15 14:02:22 följande:

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
    Hmm.. Det här var ju... Spännande (ironi). Vi är på Ica och handlar och jag känner hur jag blir mer och mer yr och "lightheaded", håller på att tuppa av gång på gång så jag får lov att sätta mig ned med huvudet mellan benen.. Fick lov att gå ut i bilen och sätta mig.. =S
  • Maho81

Jag ska på igångsättningssamtal i morgon, hur går ett sådant till? Något jag ska tänka på?

• auapower
    Maho81 skrev 2014-08-24 18:18:48 följande:

Jag ska på igångsättningssamtal i morgon, hur går ett sådant till? Något jag ska tänka på?

Jag har precis skrivit lite längre upp hur min igångsättning gick till, men alla är individuella, beroende på hur "mogen" kroppen är för en förlossning. 
    Det bästa är att ta det som det kommer, och stort lycka till idag!! {#emotions_dlg.flower}
    **
  • Maho81
    auapower skrev 2014-08-25 08:56:02 följande:
    Jag har precis skrivit lite längre upp hur min igångsättning gick till, men alla är individuella, beroende på hur "mogen" kroppen är för en förlossning. 
    Det bästa är att ta det som det kommer, och stort lycka till idag!! {#emotions_dlg.flower}
    **
    I fredags (precis som i vecka 37+4) är tappen helt mjuk, det är ca 1-2 cm kvar och jag är öppen ca 1,5 cm.

Jag tänkte mer på vad de frågar på ett igångsättningssamtal =P
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..