• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Livets under

Babyblues85
    Jag ska på en sådan kontroll på fre. De ska få göra en hinsvepning om jag öppnat mig. Gjorde det ont? Hur mådde su efteråt/mår du nu?

• BabyBlues85
    Livets under skrev 2014-08-19 01:36:59 följande:

Babyblues85
    Jag ska på en sådan kontroll på fre. De ska få göra en hinsvepning om jag öppnat mig. Gjorde det ont? Hur mådde su efteråt/mår du nu?

Det gjorde ganska ont men gick fort, slemproppen gick ikväll och har haft/har värkar...Kämpar på...
  • Livets under

Jag håller tummarna att det ger nåt för dig!! Tycker alltid det är lite obehag när de är där nere o grejar, bra när det går fort! :P

• Irit01

Var hos BM igår, lite äggvita i urinen o högre blodtryck så är ordinerad vila. Kanske är bra eftersom jag nu börjat få som mensvärk i intervaller. Har inte känt ett dugg innan.

• Ängsnäva

Måste bara skriva av mig om kaoset som uppstod idag! Enligt min BM har vår lilla tjej legat med huvudet ner sedan typ v30, men var sist hon kände i 37+6 fortfarande inte fixerad. Idag när vi varpå rutinkontroll i vecka 40+0 blir bm plötsligt osäker när hon ska känna efter om bebisen är fixerad och ber en annan komma in och känna.

Efter lite diskuterande skickas jag till en annan mottagning för ett ultraljud, och mycket riktigt, hon ligger i säte. Jag är iprincip 100% säker på att hon inte vänt sig, då det känns som hon ligger likadant som tidigare, vilket innebär att två olika bm har känt fel sedan v 30.

Det blir i alla fall snabba ryck in till förlossning för planering osv och vi får tid för snitt på torsdag, dvs bf+3. Jag känner mig lite besviken över att det blir snitt eftersom jag ställt in mig på att föda vaginalt då jag trodde att huvudet låg nedåt, men är samtidigt glad över att ha fått ett datum för förlossning och slipper gå över längre än 3 dagar. Men det verkar som det är väldigt ovanligt att det inte upptäcks tidigare att bebisen ligger i säte, nån som har varit med om att det upptäckts så här sent?  

• ebbozz

nu händer det grejer här!! har haft sammandragningar och lite mensvärk sen typ 21. Vid 02 kom det nåt rosa som fyllde hela bindan. sammandragningarna håller i sig och verken verkar bli starkare.

nu kommer det typ blod när jag torkar.

barnvakten som har en dryg timme att ta sig hit på är underrättad. gubben slängd i duschen ????

• Maho81
    ebbozz skrev 2014-08-20 03:32:20 följande:

nu händer det grejer här!! har haft sammandragningar och lite mensvärk sen typ 21. Vid 02 kom det nåt rosa som fyllde hela bindan. sammandragningarna håller i sig och verken verkar bli starkare.

nu kommer det typ blod när jag torkar.

barnvakten som har en dryg timme att ta sig hit på är underrättad. gubben slängd i duschen ????

Wohooooo! Lycka till nu Ebbozz! =D
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..