• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Maho81
    BabyBlues85 skrev 2014-08-15 14:23:28 följande:

Update: Är fortfarande hemma, värkarna gjorde ännu ondare inatt och kom ganska tätt men de avtar lite på dagarna, alvedon hjälper inte alls och blir det ännu en sömnlös natt så åker vi in och kollar i morgon och hoppas de kan ta hål på hinnorna... 8 dagar över idag Förvånad

Tycker du ska åka in redan idag! Du tröttar bara ut dig själv och du kommer verkligen behöva alla krafter =/ Jag hade som du, jag åkte in och det visade sig att jag bara hade riktigt elaka förvärkar som inte gjorde ett skit förutom att trötta ut mig. Jag fick Bricanyl för att stoppa dom (6 dagar över bf). På kvällen sen så drog de riktiga värkarna igång, men det tog 22 timmar när vi väl åkte in på förlossningen på morgonen. Fy så trött jag var! Jag somnade mellan värkarna och jag fick aldrig krystvärkar då min kropp och livmoder var allt för trött.

Så jag fick klämma ut sonen med ren envishet och hjälp av sugklocka..
  • ebbozz

att fördriva tiden idag har inte alls varit svårt...

upp kl.7 frukost och kläder till barnen och sen hopp i bilen. känns som jag suttit där heeela dagen.

barn 1 till dagis, barn 2 till skolan, hund till veterinären, jag till barnmorskan, hämta barn 2 i skolan, hämta barn 1 på dagis, hämta hund hos veterinären, inhandla mediciner till den nyopererade vovvsingen. HEM!!

Slängde mig på sängen medan mannen kör barnen till farmor som ringde som en räddande ängel och sa att hon kunde ha dem i helgen.

om man tar det lite lugnt nu så kanske bebben behagar komma ut...

• MizzeyPink
    BabyBlues85 skrev 2014-08-15 14:23:28 följande:

Update: Är fortfarande hemma, värkarna gjorde ännu ondare inatt och kom ganska tätt men de avtar lite på dagarna, alvedon hjälper inte alls och blir det ännu en sömnlös natt så åker vi in och kollar i morgon och hoppas de kan ta hål på hinnorna... 8 dagar över idag

Har ni långt till förlossningen.? Tycker att ni ska åka in å kolla.. Håller med Maho81 <3 du kommer behöva alla krafter du lyckas behålla <3 håller tummarna för att det händer grejer snart

Ebbozz: du har fullt upp.! Jag hade aldrig klarat av det tempot just nu, sover på tok för lite på nätterna..

Började kolla en ny serie idag när sonen åkte till sin pappa.. Tur att netflix finns hihi
  • BabyBlues85

Har bara några minuter till förlossningen, har lyckats sovit under dagen och det är fortfarande hanterbart...lång latensfas antar jag, får se hur vi gör och hur det utvecklas över kvällen/natten. Känns spännande nu iaf!

MizzeyPink skrev 2014-08-15 19:19:33 följande:

Har ni långt till förlossningen.? Tycker att ni ska åka in å kolla.. Håller med Maho81 <3 du kommer behöva alla krafter du lyckas behålla <3 håller tummarna för att det händer grejer snart

Ebbozz: du har fullt upp.! Jag hade aldrig klarat av det tempot just nu, sover på tok för lite på nätterna..

Började kolla en ny serie idag när sonen åkte till sin pappa.. Tur att netflix finns hihi

• Maho81

Oh oh oh! Skäll inte på mig nu!

Naughty me var och pillade på tappen (såklart med kortklippta naglar och väl tvättade och spritade händer) nu ikväll för att se om det händer något och fick med lite slempropp med blod i!

Jag har pillat lite nu och då sen jag fick hinnsvepning men har inte fått med något alls då, så det här kändes spännande haha.

Nu hoppas hoppas hoppad jag att något snart sätter igång!

• ebbozz

spännande!!

hade jag med gjort om jag bara hittat den! somnade tidigt men vaknade dock av mensvärk... så vi håller tummarna här med ????

Maho

81 skrev 2014-08-15 23:55:07 följande:

Naughty me var och pillade på tappen (såklart med kortklippta naglar och väl tvättade och spritade händer) nu ikväll för att se om det händer något och fick med lite slempropp med blod i!

Jag har pillat lite nu och då sen jag fick hinnsvepning men har inte fått med något alls då, så det här kändes spännande haha.

• Mamacitaa
    Maho81 skrev 2014-08-15 23:55:07 följande:

Låter lovande tycker jag...

Här bara en massa förvärkar :( inatt vaknade jag av magknip i hade svårt att somna om men gick till slut..
    7 Maj/ 8 okt
  • äntligen36

Åh, vad spännande! Verkar som att det händer lite iallafall för flera. För mig är det detsamma. Jag var in på spec.mv. i fredags och läkarn "kände" på mig igen. Sa att hon tyckte att det hänt mycket på de två dagarna sen sist. Tappen mjuk men fortfarande bakåtlutad. Har haft lite mer känningar sen igår och även mer flytningar. Idag när vi var sena till ett dop och jag sprang sista biten för att hinna i tid så tyckte jag sen när jag satt på dopet att det "rann" nånting ur mig några gånger. Spännande kändes det och ivrig var jag att gå på toa för att kolla...men icket. Syntes inte ett spår i bindan. 

Bara att vänta lite till...har tid igen på tisdag på spec. mv. Blodtrycket  har varit högt idag också , så får väl se. Stiger det så måste jag ju ringa.

• Ladymiss

Jag är i 38+0 idag, har haft massa sammandragningar under em/kvällen och nu har jag även stark "mensvärk" så ligger med riskudde på magen.. Ååh hoppas det sätter igång på riktigt snart!!!

• Maho81
    ebbozz skrev 2014-08-16 00:47:57 följande:

spännande!!

hade jag med gjort om jag bara hittat den! somnade tidigt men vaknade dock av mensvärk... så vi håller tummarna här med ????

Hur går det Ebbozz? =D

Jag har haft sjukt ont i korsryggen hela dagen, dum som jag var så gick jag i rask takt (för en höggravid flodhäst) med hunden och fick såklart ont i fogarna fram efter det =/
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..