• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Mamacitaa

Jag blev igångsatt för tredje gng nu i onsdags, dottern kikade ut på bf dagen =) 21/8.

7 Maj/ 8 okt
  • auapower
    Julie303 skrev 2014-08-22 19:09:10 följande:

Ush va trist.. Skönt att du fått tid på Måndag så att de kanske kan dra igång det.. 

Har du fått igångsättning tidigare? Eller är det någon annan här som har fått det? 

Jag ska ringa till förlossningen på Söndag för att boka in en tid för igångsättning och då är jag på BF+14.. Men känner mig lite nervös inför det hela :( 

Jag blev igångsatt på BF+13 med första sonen, svarar på alla frågor du kan ha om du vill :)
    **
  • Maho81
    Julie303 skrev 2014-08-22 19:09:10 följande:
    Ush va trist.. Skönt att du fått tid på Måndag så att de kanske kan dra igång det.. 
    Har du fått igångsättning tidigare? Eller är det någon annan här som har fått det? 

Jag ska ringa till förlossningen på Söndag för att boka in en tid för igångsättning och då är jag på BF+14.. Men känner mig lite nervös inför det hela :( 
    Nej aldrig, så jag är lite nervös haha. Jag hoppas det drar igång innan dess..

Hon kanske blir så rädd av hotet om igångsättning så hon startar det själv ;)
  • fisan

Haft mens/molvärk en heldel sen igår kväll och i natt till och från. Men försökte sova ändå, sen nu på morgonen efter frukost så såg jag nåt. Är rätt säker på att slemisen gått, en del av den iallafall.. Fick visa sambon hahaha, Han trodde också de va den :) (tur man känner sig sambo väl så man inte skäms för att visa sånt :) ) . Men nu har jag inte ont, så man undrar ju om det är långt kvar ?. BF imorrn !! Vi ska iväg till en grej ut i skogen, men följer väl med. Händer de så händer de, då är ju sambon med iallafall. För finns nog ingen täckning där. Nu blev jag nervös, hoppas inte det är

Falskt alarm :)

• mammaSöt
    Mamacitaa skrev 2014-08-23 04:32:31 följande:

Jag blev igångsatt för tredje gng nu i onsdags, dottern kikade ut på bf dagen =) 21/8.

Grattis!!!
  • ebbozz

Precis så började det för mig i titisdags kväll!

först några timmars molande, sen kom proppen. efte de körde allt igång. håller tummarna för dig!!

fisan skrev 2014-08-23 10:00:17 följande:

Haft mens/molvärk en heldel sen igår kväll och i natt till och från. Men försökte sova ändå, sen nu på morgonen efter frukost så såg jag nåt. Är rätt säker på att slemisen gått, en del av den iallafall.. Fick visa sambon hahaha, Han trodde också de va den :) (tur man känner sig sambo väl så man inte skäms för att visa sånt :) ) . Men nu har jag inte ont, så man undrar ju om det är långt kvar ?. BF imorrn !! Vi ska iväg till en grej ut i skogen, men följer väl med. Händer de så händer de, då är ju sambon med iallafall. För finns nog ingen täckning där. Nu blev jag nervös, hoppas inte det är

Falskt alarm :)

• Irit01

Här har slemproppen oxå gått idag, iaf början till den. Spännande o nervöst. Har molvärk. Tycker magen känns hård o nästan lite bortdomnad. BF+1

• Julie303
    ems86 skrev 2014-08-22 23:51:22 följande:
    Jag blev igångsatt 29/7, sonen född 30/7. Svarar gärna (utifrån mina ringa erfarenheter) om du funderar på något!
    Maho81 skrev 2014-08-23 08:54:00 följande:

Haha, man kan ju hoppas på det :) Hoppas på något liknande här också. 
    auapower skrev 2014-08-23 08:26:04 följande:
    Jag blev igångsatt på BF+13 med första sonen, svarar på alla frågor du kan ha om du vill :)

Jag undrar väl mest hur ni blev igångsatta :) Finns det risk att man blir hemskickade när de väl har satt igång det hela. 

Tog det lång tid? Blev det en VF eller snitt? 
    Tack!! =) 

GRattis :) 

• auapower
    Julie303 skrev 2014-08-23 15:43:24 följande:
    Maho81 skrev 2014-08-23 08:54:00 följande:

Haha, man kan ju hoppas på det :) Hoppas på något liknande här också. 

Jag undrar väl mest hur ni blev igångsatta :) Finns det risk att man blir hemskickade när de väl har satt igång det hela. 

Tog det lång tid? Blev det en VF eller snitt? 
    Tack!! =) 

GRattis :) 

Jag åkte in till sjukhuset, var där 9:30, blev undersökt, tappen var utplånad och var 3-4cm öppen ungefär, så de kunde ta vattnet direkt, vilket de gjorde vid 12:30, samtidigt fick jag in en lunchbricka att smaska på mellan värkarna, kanske inte jättegenomtänkt haha Tungan ute de sa att värkarna skulle starta inom 2h efter vattenavgång, annars skulle jag få dropp, men värkarna startade efter 5 minuter, så jag slapp droppet. Sen skötte kroppen allt själv, och 17:25 är Love född, så det tog 5 timmar totalt Glad och det genom vaginal förlossning. Skulle aldrig våga mig på snitt om jag skulle få välja faktiskt, att föda barn är en otroligt häftig upplevelse, och otroligt nog så gör det inte så ont som alla säger, inte för mig i alla fall, men denna gången krystade jag ju bara två gånger innan Viggo var ute, så jag hann väl inte reflektera över smärtan.. Tungan ute han valde att komma ut av sig självt, och snabbt, 1h 45 min från "start" till "mål", kanske har jag spontanförlossningen att tacka för det, de säger ju att igångsättning i regel tar längre tid..

Jag tror inte de skickar hem en vid en igångsättning, min kompis låg i 4 dagar på sjukhus innan deras son kom, hon var inte mogen alls där nere, så de fick lägga gel var sjätte timme samt använda "ballongen" på henne och ge dropp, så hon fick en mycket värre upplevelse av igångsättning än jag fick, men hon blev aldrig hemskickad. Och sonen föddes vaginalt.
    **
  • hillevie90

Idag är jag i vecka 41... bf igår. Har börjat vakna på nätterna av att det gör fruktansvärt ont i ryggen och magen, kan ligga vaken i en två timmar sen somnar jag om och dagen är som vanligt med bara lite sammandragningarna... så här har det varit i ca 1 vecka.. idag däremot på bf+1 så har jag värk i ryggen mest hela tiden, magen känns hård och jag har blivit dålig i magen!! Funderar på om ddt har att göra med att kroppen ändras eller om jag håller på att bli sjuk?

Inge roligt just nu.. men antar att bebis kommer när bebis är redo!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..