• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-27 22:19:24 följande:
    Åh va kul!! Jag var beräknad 22/8 :(! Åh hoppas vk båda får vara kvar tills våra små är här! :D

Har du nära till falun? Jag har ca 10 mil :(, lite drygt men ändå bra för då vill dem ogärna skicka hem en :p
    Vi har ca 12 mil dit =/ När ska du bara där? Jag ska vara där 8.30.

Får jag fråga varför du vill ha igångsättning? =)
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-27 22:33:56 följande:

Vi har ca 12 mil dit =/ När ska du bara där? Jag ska vara där 8.30.

Får jag fråga varför du vill ha igångsättning? =)

Ska vara där vid 10 :). Jag vill egentligen inte ha igångsättning utan hoppas att det ska starta av sig själv. Men när vattnet har gått vill dem tydligen att det inte ska ta för lång tid, så jag är faktiskt nervös över ifall det blir igångsättning då jag hört att det ska göra ondare än vanligt :p. Men har ju som tur är inget att jämföra med :).

Vill du bli igångsatt eller är det dem som vill sätta igång det? :)
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-27 22:42:24 följande:
    Ska vara där vid 10 :). Jag vill egentligen inte ha igångsättning utan hoppas att det ska starta av sig själv. Men när vattnet har gått vill dem tydligen att det inte ska ta för lång tid, så jag är faktiskt nervös över ifall det blir igångsättning då jag hört att det ska göra ondare än vanligt :p. Men har ju som tur är inget att jämföra med :).

Vill du bli igångsatt eller är det dem som vill sätta igång det? :)
    Åh ja just ja, ja då är det bäst att sätta igång =/

Egentligen skulle jag inte vilja bli igångsatt, men jag mår inte alls bra och för varje dag som går så känner jag att har mindre ork för en förlossning.. Det har börjat oroa mig hur jag ska orka med. =S
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-27 22:45:29 följande:

Åh ja just ja, ja då är det bäst att sätta igång =/

Egentligen skulle jag inte vilja bli igångsatt, men jag mår inte alls bra och för varje dag som går så känner jag att har mindre ork för en förlossning.. Det har börjat oroa mig hur jag ska orka med. =S

Åh va jobbigt :(! Förhoppningsvist så får du lite extra energi precis när det är dags! Vi fixar det här :D! Snart bebismys!
  • fisan

Vaknade efter att han sovit lite drygt 1 timme. Med världens mensvärk, visste knappt om

Jag drömde eller ej.. Sambon vaknade till också, jag kände att jag måste på toa. Halvvägs till toan så känner jag att något är på väg att börja rinna/komma kommer in på

Toan tänder lyset och ser att de jag trodde kanske va vatten va blod. Inte mkt

Men ändå blod, längs benet och jättevärk.. Började frysa och skaka av

Nervositet. Sambon kommer och ser och kommer springandes med

Mobilen med förlossningens nr inlagt. Ringde och förklara.. Troligtvis att förlossningen startat, och jag har börjat öppna mig. Hon sa de kunde blöda när

Man öppnar sig, och att jag skulle klocka värkarna och ta alvedon och vila,

Och ringa om de blir oftare eller så.. Blev rädd när Jah såg blodet.. Är rädd för blod och sen

Förknippar bara de med

Att de ska va nåt fel.... Men nu ligger Jag i sängen och vilar och hoppas sambon kan sova ifall vi får åka in så han är pigg :)... Nu

Hoppas

Vi det kommer igång.. BF +4 idag.

• ems86

Åh! Jag blödde riktigt mycket när jag öppnade mig. Kände exakt likadant, blod känns som något negativt men det är super vanligt i öppningsskedet. Lycka till nu! Så spännande ????

fisan skrev 2014-08-28 01:29:13 följande:

Vaknade efter att han sovit lite drygt 1 timme. Med världens mensvärk, visste knappt om

Jag drömde eller ej.. Sambon vaknade till också, jag kände att jag måste på toa. Halvvägs till toan så känner jag att något är på väg att börja rinna/komma kommer in på

Mobilen med förlossningens nr inlagt. Ringde och förklara.. Troligtvis att förlossningen startat, och jag har börjat öppna mig. Hon sa de kunde blöda när

Och ringa om de blir oftare eller så.. Blev rädd när Jah såg blodet.. Är rädd för blod och sen

Förknippar bara de med

Att de ska va nåt fel.... Men nu ligger Jag i sängen och vilar och hoppas sambon kan sova ifall vi får åka in så han är pigg :)... Nu

Hoppas

• ebbozz
    fisan skrev 2014-08-28 01:29:13 följande:

Förknippar bara de med

Hoppas

För mig började det med rosaaktig slempropp vid 02, efter det blod. inte massor, men hela tiden under natten samt menskvärk. kl 8 åkte vi till förlossningen och 9,45 hade vi vår pojk =)
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-27 22:56:40 följande:
    Åh va jobbigt :(! Förhoppningsvist så får du lite extra energi precis när det är dags! Vi fixar det här :D! Snart bebismys!
    Har precis åkt därifrån nu och jag var öppen 3-4 cm så läkaren var beredd att ta hinnorna på mig men fick nej från förlossningen då det är fullt =/ Så vi ska ringa in vid 9 i morgon och kolla om vi får komma i.

Han gjorde i alla fall en hinnsvepning igen och så sa han att han hoppades att det satte igång spontant till i morgon haha.
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-28 10:21:32 följande:

Har precis åkt därifrån nu och jag var öppen 3-4 cm så läkaren var beredd att ta hinnorna på mig men fick nej från förlossningen då det är fullt =/ Så vi ska ringa in vid 9 i morgon och kolla om vi får komma i.

Han gjorde i alla fall en hinnsvepning igen och så sa han att han hoppades att det satte igång spontant till i morgon haha.

Åh fick du lov att åka hem :/.

Jag blev precis inlagd på patienthotellet, ska tillbaka till dagavdelningen imorgon vid tio om det inte startat innan. Håller tummar och tår att det startat innan :). Segt att ligga här men bättre än att åka hem....
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..