• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • oOMiaOo

Tiden går fort när man har roligt =) vi fick äntligen komma in för igångsättning i fredags (det är visst rekordår här, så de hade närmare 10 förlossningar på 4 salar i torsdags). Det drog ut på tiden då ansvarig läkare hamnade på snitt precis när hon skulle okeja mig. Men strax före 11 tog de hål på hinnorna och strax före 16 föddes en liten TJEJ =O döm om vår förvåning som var så säkra på en kille =) hon vägde 2500 i 40+0 så tiden på bb bestod av att mata och väga intensivt och igår visade vågen att jag har tillräckligt med mjölk så nu är vi hemma med order om mat minst var tredje timme. Täta återbesök för att hålla koll på vikten, men gud så underbart det är att äntligen ha henne här!

• sladdmamman
    oOMiaOo skrev 2014-08-25 20:01:33 följande:

Tiden går fort när man har roligt =) vi fick äntligen komma in för igångsättning i fredags (det är visst rekordår här, så de hade närmare 10 förlossningar på 4 salar i torsdags). Det drog ut på tiden då ansvarig läkare hamnade på snitt precis när hon skulle okeja mig. Men strax före 11 tog de hål på hinnorna och strax före 16 föddes en liten TJEJ =O döm om vår förvåning som var så säkra på en kille =) hon vägde 2500 i 40+0 så tiden på bb bestod av att mata och väga intensivt och igår visade vågen att jag har tillräckligt med mjölk så nu är vi hemma med order om mat minst var tredje timme. Täta återbesök för att hålla koll på vikten, men gud så underbart det är att äntligen ha henne här!

Grattis! Vilken överraskning Kände ni "bara" på er att det var en kille eller hade ni fått reda på det vid ul?
  • oOMiaOo

Tack så mycket Livets under och sladdmamman! Nej det var bara en känsla att det skulle vara en pojke, min kropp betedde sig helt annorlunda denna graviditet än med storasyster. Vi frågade aldrig vid ul, men sambon har trott sig sett en liten penis vid ett av ultraljuden. Så fel han hade! =P

• hillevie90

Nu äntligen händer det något! 40+4 idag pch i morse gick vattnet! Var dock inte som jag förväntat mig då jag trodde det skulle forsa :p. Sippra lite då och då. In på kontroll och jodå vattnet var det allt som gick. Har sipprat vatten hela dagen ibland mycket ibland lite.. imorgon klockan 10 ska jag åka in och får förmodligen inte åka hem utan bebis som det lät :)! Spännande!!

Nu längtar jag! Hade precis ställt in mig på att få en september bebis men verkar ju bli en augusti trots allt :).

Hoppas det går bra för er andra! :)

• blåttmoln

Vad roligt hillevie90!

Imorgon ska jag till bm o se vad som händer tänkte fråga henne om hon kunde kolla om man var öppen något :) är då på 40+0.

Tror att det kan ha varit en del av slemproppen som gått idag också!

• Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-27 20:03:56 följande:

Nu äntligen händer det något! 40+4 idag pch i morse gick vattnet! Var dock inte som jag förväntat mig då jag trodde det skulle forsa :p. Sippra lite då och då. In på kontroll och jodå vattnet var det allt som gick. Har sipprat vatten hela dagen ibland mycket ibland lite.. imorgon klockan 10 ska jag åka in och får förmodligen inte åka hem utan bebis som det lät :)! Spännande!!

Nu längtar jag! Hade precis ställt in mig på att få en september bebis men verkar ju bli en augusti trots allt :).

Hoppas det går bra för er andra! :)

Woho, så härligt! =)

Här har en del av slemproppen gått så det känns ju bra!

Ska in till förlossningen i morgon och se om det är moget för igångsättning, hoppas hoppas hoppas =D
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-27 21:58:28 följande:

Woho, så härligt! =)

Här har en del av slemproppen gått så det känns ju bra!

Ska in till förlossningen i morgon och se om det är moget för igångsättning, hoppas hoppas hoppas =D

Visst skulle du också föda i falun :)? Jag ska till dagavdelningen först imorgon men lät som om jag inte skulle få åka hem utan bebis :)! Hoppas!!!

Hoppas att du blir igånsatt :). När var du beräknad? :)
  • Maho81
    hillevie90 skrev 2014-08-27 22:06:40 följande:
    Visst skulle du också föda i falun :)? Jag ska till dagavdelningen först imorgon men lät som om jag inte skulle få åka hem utan bebis :)! Hoppas!!!

Hoppas att du blir igånsatt :). När var du beräknad? :)
    Nähä?!? =D Jag ska också till dagavdelningen på bedömning först! =D Jag var beräknad 21/8 =( Och du?
  • hillevie90
    Maho81 skrev 2014-08-27 22:10:18 följande:

Nähä?!? =D Jag ska också till dagavdelningen på bedömning först! =D Jag var beräknad 21/8 =( Och du?

Åh va kul!! Jag var beräknad 22/8 :(! Åh hoppas vk båda får vara kvar tills våra små är här! :D

Har du nära till falun? Jag har ca 10 mil :(, lite drygt men ändå bra för då vill dem ogärna skicka hem en :p
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..