• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • ebbozz
    Maho81 skrev 2014-08-16 21:49:25 följande:
    Hur går det Ebbozz? =D

Jag har haft sjukt ont i korsryggen hela dagen, dum som jag var så gick jag i rask takt (för en höggravid flodhäst) med hunden och fick såklart ont i fogarna fram efter det =/
    ingenting här =(
    eller, ja en massa sammandragningar som inte gör ont. fortfarande snustorrt "därnere" ge mig nåt snälla!!
    har precis varit på bio med gubben eftersom vi är barnlediga, tänkte att lite lugn och ro kanske skulle göra nåt men nej nej
  • MizzeyPink
    Maho81 skrev 2014-08-16 21:50:34 följande:

Kom igen nu allihop! Vill se att fler får bebisar nu! =)

Här händer det inget heller..

Vi trodde att det började i fredags, smärtsamma sammandragningar som sen gick över till jätte smärtsamma värkar med tryck neråt 4st på 10min då åkte vi in å fick ett rum.. Värkarna va regelbundna men oregelbundna i styrka å jag va öppen 2cm å 0,5cm kvar av tappen.. Sen efter några timmar så va jag öppen 3cm sen stannade allt av.. Jag fick panocod å lyckades sova i två timmar sen va det igång igen, sen undersökte BM mig å hjälpte till lite så då hade jag lustgasen i högsta hugg,AJJ.. Sen va det personalbyte å ny undersökning då hade livmoderhalsen försvunnit helt nästan å allt va som det skulle öppen 4cm å han hade flyttat huvudet lååångt ner.. Efter två timmar till så stannade allt av i smärta å regelbundenhet, ny undersökning då hade livmodern lagt sig lite mer i bakläge å inte öppnat sig mer.. Då fick vi ut å gå i två timmar sen fick vi komma in igen vid lunch å då gjorde dom en ny kurva å allt va tooook oregelbundet men Smärtsamt, då fick vi komma in på ett rum igen å dom gav bricanyl, morfin och två sömntabletter å sen sov jag fram till sex på eftermiddan sen undersöktes jag igen å då hade jag slutit mig lite så nu är jag bara öppen 3cm igen å allt ligger i bakläge

nu är vi hemma å kämpar med oregelbundna sammandragningar å nått som (ursäkta detaljerna) ljust typ vitt som rinner ut ur mig.. Är i v39 nu..

Hur går det för er alla andra.?
  • Julie303
    MizzeyPink skrev 2014-08-18 08:55:14 följande:

Vi trodde att det började i fredags, smärtsamma sammandragningar som sen gick över till jätte smärtsamma värkar med tryck neråt 4st på 10min då åkte vi in å fick ett rum.. Värkarna va regelbundna men oregelbundna i styrka å jag va öppen 2cm å 0,5cm kvar av tappen.. Sen efter några timmar så va jag öppen 3cm sen stannade allt av.. Jag fick panocod å lyckades sova i två timmar sen va det igång igen, sen undersökte BM mig å hjälpte till lite så då hade jag lustgasen i högsta hugg,AJJ.. Sen va det personalbyte å ny undersökning då hade livmoderhalsen försvunnit helt nästan å allt va som det skulle öppen 4cm å han hade flyttat huvudet lååångt ner.. Efter två timmar till så stannade allt av i smärta å regelbundenhet, ny undersökning då hade livmodern lagt sig lite mer i bakläge å inte öppnat sig mer.. Då fick vi ut å gå i två timmar sen fick vi komma in igen vid lunch å då gjorde dom en ny kurva å allt va tooook oregelbundet men Smärtsamt, då fick vi komma in på ett rum igen å dom gav bricanyl, morfin och två sömntabletter å sen sov jag fram till sex på eftermiddan sen undersöktes jag igen å då hade jag slutit mig lite så nu är jag bara öppen 3cm igen å allt ligger i bakläge

nu är vi hemma å kämpar med oregelbundna sammandragningar å nått som (ursäkta detaljerna) ljust typ vitt som rinner ut ur mig.. Är i v39 nu..

Ush att det inte kom igång på allvar efter allt det där.. Men snart så förhoppningsvis :) 

Själv är jag nu på BF +8 och håller på att bli galen.. Inga tecken överhuvudtaget, men men imorgon ska vi iväg för ultraljud för att se att allt ser bra ut därinne iallafall och som senast blir jag väl igångsatt den 26.e.. Men det känns ju som om det är år tills dess :) 

• ebbozz
    MizzeyPink skrev 2014-08-18 08:55:14 följande:

men då! vilket lurendrejeri! ! det är ju inte vad man väntar sig precis. visste inte ens att det kunde "gå tillbaka"

ligger och vilar lite innan det blir kalas för minstingen här hemma. det kom krypandes lite mensvärk för en stund sen. men vi har ju inte tid med det nu!
  • sladdmamman

Här är det lite mensvärk som kommer och går. Inget mer tyvärr. 38+4 idag. Känns som en evighet till bf speciellt med vetskapen att det kan ta ytterligare två veckor till efter det.

Fick en glad överraskning förut när mina föräldrar kom med en spjälsäng och två ikeakassar med babysaker till oss Lättade upp en i övrigt grå och tråkig dag!

• Ängsnäva

BF idag, en del sammandragningar och lite molande värk, men jag tror inte det händer nått ännu på ett tag. Jag har insett att det kan sätta igång när som helst nu, men känner det nog mer som "tur" än som något oundvikligt. Som att nu har kroppen liksom 2 veckor på sig att starta förlossningen, annars blir det ingen bebis. Snacka om att hjärnan inte riktigt fattar vad som komma skall Flört

Har också drömt om att jag fick två kaninungar istället för min bebis, det var så svårt att amma dem, de var ju så små. Och så kände jag mig väldigt besviken över att jag inte fick en vanlig bebis istället, vad gör graviditeten med en egentligen, haha. 

• Fröken K

Här är det lugna gatan, har iof 11 dagar kvar till BF, men den stora dagen är ju på fredag då vi vårt KS! Känns enormt!

• Maho81

Här är det också lugnt, har till och med varit på Ikea idag och gått runt, runt, runt, upp och ned för trappor osv. Inte ens en sammandragning.. Detta måste vara ett skämt.. Har haft sammandragningar i flera månader, så illa så jag inte har kunnat jobba, men nu. Nu när bebisen är klar så har de nästan försvunnit...?

• BabyBlues85

Övertidskontroll idag, 3 cm öppen och helt "redo", BM gjorde även en hinnsvepning, har ju haft värkar flera dagar men speciellt på nätterna så skönt att de gjort nytta iaf! Kommer fortsätta vara hemma så länge jag kan och vi bor väldigt nära förlossningen. Snaaart har vi våra bebisar! Kämpa på! <3

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..