• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • hillevie90

Grattis till alla som fått sina underverk!

Själv har jag bf på fredag och tror inte det kommer hända något innan :p. Har även tid hos mvc på fredag och tänkte då be om hinnsvepning :).

Har haft så mycket att göra så har inte hunnit "vänta" på att bebis ska komma, men nu när flytten på 30 mil är klar och nya hemmet börjar likna ett hem så har jag från idag börjat längta och vänta som aldrig förr!

Men en fråga! Var hittar ni bekväma amningsbhar? Har dock problemet att jag har i vanlig bh storlek 75J. Så har problem att hitta vanliga som passar och på hm, lindex och kappahl verkar dem bara ha amningsbhar upp till 75E. Vilket blir 6 kupstorlekar smått :'(! Någon som har samma problem och bra tips på affärer? Mycket tacksam :D

• Livets under

Grattis till alla bebisar!! Va mysigt nu när de börjat komma!! ð???

Hillevie90
    Usch lider med dig! Jag tycker det är jobbigt med vanlig bh, men amningsbh är inte det lättaste. Jag har 80e just nu, hade 75d/dd innan. Så svårt med bh, det skiljer ju i storlekar så svårt o skicka efter med!
    Har du vart o kollat twilfit o såna ställen? Vet inte om de har men värt o kolla kanske..

• hillevie90
    Livets under skrev 2014-08-20 20:15:46 följande:

Grattis till alla bebisar!! Va mysigt nu när de börjat komma!! ð???

Hillevie90

Usch lider med dig! Jag tycker det är jobbigt med vanlig bh, men amningsbh är inte det lättaste. Jag har 80e just nu, hade 75d/dd innan. Så svårt med bh, det skiljer ju i storlekar så svårt o skicka efter med!

Har du vart o kollat twilfit o såna ställen? Vet inte om de har men värt o kolla kanske..

Ja och med hormonerna man har nu så är man ju gråtfärdig :(! Har kollat underverket, change och en till men deras storlekar slutar på 75J och kan tänka mig att dem lär växa mer med mjölk i sen :'(!

Men ska absolut kika på twilfit :D! Tack :)
  • auapower
    hillevie90 skrev 2014-08-20 20:04:22 följande:

Grattis till alla som fått sina underverk!

Själv har jag bf på fredag och tror inte det kommer hända något innan :p. Har även tid hos mvc på fredag och tänkte då be om hinnsvepning :).

Har haft så mycket att göra så har inte hunnit "vänta" på att bebis ska komma, men nu när flytten på 30 mil är klar och nya hemmet börjar likna ett hem så har jag från idag börjat längta och vänta som aldrig förr!

Men en fråga! Var hittar ni bekväma amningsbhar? Har dock problemet att jag har i vanlig bh storlek 75J. Så har problem att hitta vanliga som passar och på hm, lindex och kappahl verkar dem bara ha amningsbhar upp till 75E. Vilket blir 6 kupstorlekar smått :'(! Någon som har samma problem och bra tips på affärer? Mycket tacksam :D

Har du kollat med change? Min kompis köpte sina där förra sommaren om jag inte minns fel, och hon har typ I har jag för mig?

Grattis till bebisarna Ebbozz och äntligen36!!! stora killar ni fått Glad
    **
  • blåttmoln

Halloj! Får man hoppa in här? Har bf 27/8 Hoppas ju självklart att den lilla kommer ut tidigare, ligger tydligen väldigt långt ner konstaterat hos bm igår. Känner nästan hela tiden ett tryck nedåt och lite svårt att sitta på vissa stolar ibland :)

Hade mensvärk förra veckan men den försvann efter 3 dagars ihållande smärta.

• hillevie90
    auapower skrev 2014-08-20 21:00:20 följande:

Har du kollat med change? Min kompis köpte sina där förra sommaren om jag inte minns fel, och hon har typ I har jag för mig?

Grattis till bebisarna Ebbozz och äntligen36!!! stora killar ni fått 

Har kikat på affären change dem hade endast till J i 75.. men fick höra att webbsidan kunde ha större aå ska kika där och hoppas på det bästa :D
  • Maho81

Sonen kom inspringandes och kastade sig i sängen 04.50 och jag känner att jag har sådan molvärk i ljumskarna och i ryggen! =D Så nu hoppas jag verkligen att det är något på g, har ju bf idag!

Det börjar bli drygt att ligga kvar i sängen för det känns som att jag ska gå av på mitten av molvärken. Men jag har inga sammandragningar av vad jag kan känna?

• ebbozz

haha, ja... det är visst det enda vi kan producera min man och jag =)

den här var ju iallafall med sina 56cm, 1cm kortare än sina bröder men 200gr tjockare.

Ändå den klart lättaste och snabbaste förlossningen!

Maho81 skrev 2014-08-20 19:20:54 följande:

Men grattis till bebisarna!

Och jisses vilka stora barn ni får! =O Min lilla är beräknad att väga 2936g och storebror vägde 3460g haha!

• Julie303

Grattis till alla bebisar som har kommit nu. :) 

Själv är jag nu på BF+11, känns lite hopplöst just nu.. 

• Maho81

Jag har väldigt ont i korsryggen och lite mensvärk, plockade fram pilatesbollen för att försöka få lite lindring samt att hjälpa bebisen längre ned, jisses så skönt att sitta och rulla fram och tillbaka på den! <3

Hoppas det här hjälper lillskruttan att komma igång med förlossningen =)

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..