• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Julie303
    BabyBlues85 skrev 2014-08-14 06:34:22 följande:

Haft ont och värkar hela natten, gick upp nu när maken åkte till jobbet...Hoppas värkarna fortsätter och blir värre och inte avtar nu!

Håller alla tummar och tår =) 
  • MizzeyPink
    BabyBlues85 skrev 2014-08-14 06:34:22 följande:

Haft ont och värkar hela natten, gick upp nu när maken åkte till jobbet...Hoppas värkarna fortsätter och blir värre och inte avtar nu!

Håller tummarna Heja heja

Här är det tok tråkigt, BF om 15dagar vilket känns som en evighet. Har super ont i ryggslutet men tror att min lilla herre tänker göra som storebror å vänta så länge han bara kan :-/ inga sammandragningar alls.. Hur har ni det.?

Hur är era små i magen.? Jazon är sjuuukt aktiv å hårdhänt. Han buffar å knör så att det gör ap ont i revben å bäckenbotten..
  • Maho81

Åh denna besvikelse!

Vaknade 04.30 av att jag hade en ond sammandragning (har aldrig vaknat av en sammandragning innan, och de har inte gjort ont), väntar spänt och hoppfullt att det är på g.

Nix! Inte en enda sammandragning fick jag =(

39+0 idag.

• Irit01

BF om en vecka, inte haft en enda sammandragning. Blir dock orolig vid minsta lilla annorlunda känsla i magen men det beror på min förlossningsrädsla. Jag både vill o inte vill det här. Annars är jag trött på att inte kunna ligga på mage, ha ont så fort man rör sig i sängen, svullna fötter, inte sova ordentligt o att allt man gör tar sååå lång tid...

• Mamacitaa

Är oxå 39+0 idag... Här en massa förvärkar som inte gör någon nytta alls.. men är ju bara och stå ut

7 Maj/ 8 okt
  • MizzeyPink

Är galet trött å irriterad idag

Förstår att alla väntar med spänning på att det ska komma igång.. Denna besvikelse å känsla av hopplöshet är bajs å jag tycker att vi ALLA ska få ut våra små mirakel ASAP <3

Nu ska min 7åring åka till sin pappa en vecka så nu blir här tomt å trist å ensamt igen..

Vad gör ni för att fylla er vardag.?

• Julie303
    MizzeyPink skrev 2014-08-15 12:07:18 följande:

Är galet trött å irriterad idag

Förstår att alla väntar med spänning på att det ska komma igång.. Denna besvikelse å känsla av hopplöshet är bajs å jag tycker att vi ALLA ska få ut våra små mirakel ASAP <3

Nu ska min 7åring åka till sin pappa en vecka så nu blir här tomt å trist å ensamt igen..

Vad gör ni för att fylla er vardag.?

BF+5 här! 
    Blir mycket serier och läsande av böcker. Den senaste veckan har jag varit så trött också så att jag har sovit hela förmiddagen oftast efter att ha varit uppe och ätit frukost med Sambon innan han åker iväg till jobbet. 

Såååååå trist nu.. Vill bara att pyret ska komma nu.. 
  • BabyBlues85

Update: Är fortfarande hemma, värkarna gjorde ännu ondare inatt och kom ganska tätt men de avtar lite på dagarna, alvedon hjälper inte alls och blir det ännu en sömnlös natt så åker vi in och kollar i morgon och hoppas de kan ta hål på hinnorna... 8 dagar över idag Förvånad

• ebbozz

de kanske gör förjobbet. även om du inte märker det nu så blir det kanske lättare till förlossningen...

Mamacitaa skrev 2014-08-15 11:03:32 följande:

Är oxå 39+0 idag... Här en massa förvärkar som inte gör någon nytta alls.. men är ju bara och stå ut

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..