• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • ebbozz

Jaha, då har vi trippat in i v.40 och hur det än blir så har vi vår lill om max några veckor. 6 dagar kvar till bf men jag önskar sååå att jag slipper gå över.
    att gå +4dagar=samma födelsedag som ena storebrodern +1dagar=samma födelsedag som den andre... 
    jag önskar så att de alla tre kommer att kunna få varsin dag att fira.

frågade om hinnsvepning men det var inte alls något som de gjorde hos min bm =(

jaja, det blir som det blir!

• Julie303
    ebbozz skrev 2014-08-08 21:15:17 följande:

Jaha, då har vi trippat in i v.40 och hur det än blir så har vi vår lill om max några veckor. 6 dagar kvar till bf men jag önskar sååå att jag slipper gå över.
    att gå +4dagar=samma födelsedag som ena storebrodern +1dagar=samma födelsedag som den andre... 
    jag önskar så att de alla tre kommer att kunna få varsin dag att fira.

frågade om hinnsvepning men det var inte alls något som de gjorde hos min bm =(

jaja, det blir som det blir!

2 dagar kvar till BF här. Så ofantligt otålig just nu :) 
    Frågade min BM också, eftersom jag tror att slemproppen gick i början av veckan. Men hos mig gör de ingenting i undersökningsväg utan det ska endast vara via förlossningen tydligen.. 

undra varför det är sån skillnad, där vissa får och andra inte.. 

Men lite som du säger.. det blir som det blir  :) 
  • MizzeyPink

Hej tjejer

Va hos BM idag, bad om hinnsvepning vilket hon gjorde sen fick jag reda på att mina förvärvar har gjort nytta är öppen 2cm å har ca 1cm kvar av livmodertappen plus att han ligger tok långt ner, så nu tycker jag att det kan starta tror dock att han inte riktigt vill ut ännu då jag knappt har några sammandragningar eller förvärkar längre

Hur går det för er.?

Kram

• BabyBlues85

De gör inga hinnsvepningar hos mig heller, BF 2+ idag, har satt sig psykiskt att han ska fastna i navelsträngen lr något annat ska hända...skitdrygt! :/ Kom ut, kom ut! Magen har sjunkit lite men annars inga känningar...

• äntligen36

Oj ojoj,, tror snart magen spricker! Den är spänd som en medicinboll och tung som tusan. Men inga känningar icket! 

Blodtrycket verkar inte vilja bestämma sig heller....men mår ändå ganska bra. 

Jobbigt babyblues85 att du blivit orolig. Är inte kul! För mig är det på natten jag helt plötsligt kan känna nästan nån typ av skräck. Nu är det ju så nära att man bara vill ha ut lilla parveln så det känns säkrare. Eller då börjar ju en annan oro men ändå. 

• ebbozz

men vart är alla augustibebisar nudå!? snart är vi halvvägs in i augusti och det har inte kommit så många fler än de som kom "tidigt" 

GE MIG BEBIS NUU!!

• sangeus

Bf + 1 idag. Så otroligt segt och det börjar sätta sig på psyket nu. Har 3 grabbar mellan 4-9 år hemma med som är otåliga och rastlösa efter ett långt sommarlov. Ska bli skönt att komma in i lite rutiner igen och framförallt inte vara gravid!

• Vimsyela

Här kom bebis med dunder och brak imorse. Värkarna började igår kväll och var regelbundna direkt med 3-4 minuter emellan. Håll hoppet uppe, det kan hända snabbt! :)

• ebbozz

härligt! stort grattis!!

Vimsyela skrev 2014-08-09 22:25:12 följande:

Här kom bebis med dunder och brak imorse. Värkarna började igår kväll och var regelbundna direkt med 3-4 minuter emellan. Håll hoppet uppe, det kan hända snabbt! :)

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..