• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • freden
    Vimsyela skrev 2014-08-03 11:27:10 följande:
    Jag räknar med att jag får föda där det finns plats. Men vi har satt Södra BB och BB Sophia högst. Dock sa min BM att inte bli för besviken om jag blir skickad till Södertälje så jag håller det verkligen helt öppet så får vi se vad det blir!
    Hej! 
    Jag har också BF snart (på tisdag) och funderar också vart jag kommer att få föda (bor i sthlm).. Har också södra BB och BB sophia som förstaval. Är du inskriven på Södra bb? Blev nyfiken när du sa att din BM sagt att man kanske måste ställa in sig på att föda på Södertälje, om det verkar vara körigt just nu. 
    Känns dumt att oroa sig för förlossningsplats eftersom man ändå inte kan påverka men likväl gör jag det.. Obestämd 
  • sladdmamman
    Maho81 skrev 2014-08-03 11:43:36 följande:

Oh oh oh! Tror min slempropp kommer att börja lossna snart, nu kom det yttepytte (då snackar vi verkligen yttepytte) äggviteflytning! =D

Är det någon mer än jag som har problem med nr 2? De senaste tre dagarna har jag känt mig nödig, men när jag går på toaletten så kommer det inget (eller också bara någon enstaka hård plutt oavsett hur länge jag sitter) och känslan försvinner. Går en stund, känner mig nödig och så är det samma visa igen..

Förlåt för en massa nasty detaljer haha =)

Jo det där med nummer två känner jag igen.... Känns som om det trycker på neråt och att det är akut och sen....inget. Den senaste veckan känns det även som om hela underlivet ska ramla ut ibland när jag reser mig upp.
  • Vimsyela
    freden skrev 2014-08-03 11:58:05 följande:
    Hej! 
    Jag har också BF snart (på tisdag) och funderar också vart jag kommer att få föda (bor i sthlm).. Har också södra BB och BB sophia som förstaval. Är du inskriven på Södra bb? Blev nyfiken när du sa att din BM sagt att man kanske måste ställa in sig på att föda på Södertälje, om det verkar vara körigt just nu. 
    Känns dumt att oroa sig för förlossningsplats eftersom man ändå inte kan påverka men likväl gör jag det.. Obestämd 
    Hej,
    Jag har BF på fredag enl. UL men hade 1/8 enl. tre tidiga VUL så jag vet inte riktigt när jag ska räkna.. :) Jag är listad på Södra BB men har inte gått på deras MVC. Just nu lutar det ändå åt att jag kommer ringa till Sophia först, men vi får se. BM sa att, peppar peppar, för 1 vecka sen hade hon inte fått in några rapporter om att det skulle vara kaos, men hon sa också att det svänger fort den här tiden. Jag försöker verkligen att inte ställa in mig på nånting så jag inte ska bli besviken. BM sa också att Södertälje har en jättebra förlossning, så att man skulle inte se det som nåt nederlag. :) Lycka till, vi kanske hamnar på samma bb samtidigt! 
  • freden
    Vimsyela skrev 2014-08-03 12:11:39 följande:
    Hej,
    Jag har BF på fredag enl. UL men hade 1/8 enl. tre tidiga VUL så jag vet inte riktigt när jag ska räkna.. :) Jag är listad på Södra BB men har inte gått på deras MVC. Just nu lutar det ändå åt att jag kommer ringa till Sophia först, men vi får se. BM sa att, peppar peppar, för 1 vecka sen hade hon inte fått in några rapporter om att det skulle vara kaos, men hon sa också att det svänger fort den här tiden. Jag försöker verkligen att inte ställa in mig på nånting så jag inte ska bli besviken. BM sa också att Södertälje har en jättebra förlossning, så att man skulle inte se det som nåt nederlag. :) Lycka till, vi kanske hamnar på samma bb samtidigt! 
    tack för peppen! Jag har också hört att Södertälje ska vara väldigt bra :) Jag försöker också ha inställningen att vart det än blir så kommer det bli bra. Men vissa dagar är det kämpigare än andra... Mycket hormoner i omlopp och ovissheten om hur en förlossning är osv tror jag spelar in i att man blir lite nere :). Är det ditt första barn? Det är första för oss.
    Ja, vi kanske föder samtidigt :)
  • ebbozz
    sladdmamman skrev 2014-08-03 12:01:13 följande:
    Jo det där med nummer två känner jag igen.... Känns som om det trycker på neråt och att det är akut och sen....inget. Den senaste veckan känns det även som om hela underlivet ska ramla ut ibland när jag reser mig upp.
    har du åderbrock nertill? det har jag, ständigt en känsla av att allt ska ramla ut nu. inget kul alls =(
  • Vimsyela
    freden skrev 2014-08-03 12:21:02 följande:
    tack för peppen! Jag har också hört att Södertälje ska vara väldigt bra :) Jag försöker också ha inställningen att vart det än blir så kommer det bli bra. Men vissa dagar är det kämpigare än andra... Mycket hormoner i omlopp och ovissheten om hur en förlossning är osv tror jag spelar in i att man blir lite nere :). Är det ditt första barn? Det är första för oss.
    Ja, vi kanske föder samtidigt :)
    Det är första för oss också! :) Haha, jag hoppas varje dag att värkarna ska starta på dagen när jag känner mig pigg och stark och inte på natten när jag är trött och oroar mig. Vi får väl se, men det går säkert super för oss bägge två. Det är bara att försöka slappna av och hänga med! :)
  • sladdmamman
    ebbozz skrev 2014-08-03 12:29:16 följande:

har du åderbrock nertill? det har jag, ständigt en känsla av att allt ska ramla ut nu. inget kul alls =(

Ja lite hemorrojder som kommer och går. Det hjälper bra med Xyloproctsalva som tur är. Vissa dagar märks det inte alls.
  • äntligen36

Jag har också haft stora problem med nr 2. Har varit hård i magen länge men idag har jag fått kraftig smärta två gånger och sen har det varit långt i från hårt. (ursäkta detaljer). Har hört att det kan vara nåt på G då men det finns ju sååååååå många olika tecken. Enda andra skillnaden mot tidigare dagar är att jag fått lite molande mensvärk.

• mammaSöt

Jaha, om 24 timmar kommer vi vara på väg till det planerade snittet. Jag är så sjukt nervös inför bedövning och snitt att jag inte kan fokusera på glädjen över att träffa babyn!

Hjälp mig att bli lite peppad och se fram emot morgondagen!!!!

Idag ska jag till spec. mvc, sen lämna blodprover, träffa kirurg och narkos.

Bara läst om hemska upplevelser här på familjelivs förlossningssida tycker jag. jätte onda ryggbedövningar (och jag som ska få två- både epidural och spinal), barn som dör, mammor som nästan förblöder, får hjärtstop, känner smärta.

Jag har ju gjort detta förr. Det är konstigast. varför kan jag inte slappna av och fokusera? förmodligen för jag har tyckt att det varit hemskt varje gång. För att barnen hälften av gångerna fått åka direkt till neo, för jag har diabetes och får lov att räkna med att pappan och babyn försvinner iväg.

Ååååh va rädd jag är!!!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..