• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • BabyBlues85
    Irit01 skrev 2014-08-06 10:23:34 följande:

Snart 2 v till BF o har inte ens haft en sammandragning...borde man vara orolig?

Bf i morgon och har inte känt något alls ännu....Lite segt men vanligt Obestämd
  • oOMiaOo

Snart 2 v till BF o har inte ens haft en sammandragning...borde man vara orolig?

Jag har inte heller haft speciellt mycket sammandragningar och/eller förvärkar. Ut kommer de nog ändå =)
  • auapower

Nej, vissa har massa sammandragningar, vissa har inga, det är ingenting som visar att en förlossning är nära. Förra graviditeten hade jag massa sammandragningar från v.25, som gick över i förvärkar i v.35, men sonen valde att stanna på maximal övertid. Min kompis hade inte en enda sammandragning, hon gick rakt på värkarna ett dygn innan hennes son föddes på BF+5 Glad
    Så njut! Njut av att inte ha massa sammandragningar och onda förvärkar!

Här är det en hel dag kvar till BF Tungan ute har haft förvärkar sedan två veckor tillbaka och sammandragningar sedan v.20, men inte fasen verkar jag få någon bebis till BF för det Flört Min mvc gör ingen hinnsvepning, så jag har fått färdknäppa och städa lägenheten istället, har lagom med förvärkar sedan det igår, idag ska jag handla och fortsätta putsa fönster, kanske köpa en gräsklippare i stan med då vår gick sönder idag Tungan ute det bästa är att hålla sig så sysselsatt man kan/orkar, då går tiden fortare och man kanske kanske kan få ut bebisen lite fortare? Flört
    **
  • BabyBlues85

BF idag, tänk vad man längtat efter denna dagen! Så ska väl inte vara så farligt att vänta lite till...

• auapower
    BabyBlues85 skrev 2014-08-07 08:53:35 följande:

BF idag, tänk vad man längtat efter denna dagen! Så ska väl inte vara så farligt att vänta lite till...

Känner samma, BF idag, men ingenting lär väl hända för det Flört varför skulle denna bebisen vara punktlig? Tungan ute
    **
  • hillevie90

Går in i vecka 39 på lördag och har helt plötsligt massor att göra! På onsdag ska gamla lägenheten flyttstädas och dagen efter ska den nya lägenheten fyllas.. just nu står alla möbler och allt inpackat i ett rum hos pappa. Lägenheten som ska städas är 30 mil därifrån vi nu bosatt oss. Kaos i slutet av en graviditet har sina för och nackdelar. Fördelar är att jag inte hinner tänka på att tiden går sakta för det finns alltid något att göra just nu. Nackdelar är att sammandragningarna blir värre och värre.

Imorgon måste jag ta kontakt med mvc på den nya orten, ringa mvc på gamla orten och be dem skicka allt. Ställa in mig på att det nu är 10 mil till närmaste bb. Detta ska nog gå bra :).

Mitt i allt detta så rymde hunden med en hanhund, visade sug att hon löpte (märks inte på henne). Var borta i ca 2h, hoppas att dem inte para sig... återstår att se dock :).

Hoppas alla andra har tid att andas såhär i slutet :)!

• Maho81

Jag tog en långpromenad (för mig numera haha) på ca 3 km i morse med mannen, sonen och hunden. Jag var så slut efteråt så jag slocknade som ett ljus i soffan när vi kom hem!

Fick en annan sorts mensvärk efter det och nu helt plötsligt känns det som att tyngdpunkten har flyttat sig fullständigt i magen! Helt plötsligt är det SKITTUNGT i nedre delen av magen och det känns tungt i rumpa, muffen och magen nu. Hoppas hon kommer snart för det här var drygt nu haha.. Jag fick helt plötsligt en annan gångstil nu haha!

• äntligen36
    Kaninkokerskan skrev 2014-08-05 20:12:52 följande:

Fick en liten tös i söndags morse Bf+10. Känns fantastiskt! Lycka till ni som fortfarande väntar!

Grattis till er! 
  • äntligen36
    Maho81 skrev 2014-08-07 19:27:37 följande:

Jag tog en långpromenad (för mig numera haha) på ca 3 km i morse med mannen, sonen och hunden. Jag var så slut efteråt så jag slocknade som ett ljus i soffan när vi kom hem!

Fick en annan sorts mensvärk efter det och nu helt plötsligt känns det som att tyngdpunkten har flyttat sig fullständigt i magen! Helt plötsligt är det SKITTUNGT i nedre delen av magen och det känns tungt i rumpa, muffen och magen nu. Hoppas hon kommer snart för det här var drygt nu haha.. Jag fick helt plötsligt en annan gångstil nu haha!

Åh så spännande, hoppas att det händer något snart nu då!
  • äntligen36

Jag var in till BM idag och hade ett järnvärde på 140 vilket var toppen för min del. Blodtrycket var på gränsen till lågt och jag som började äta blodtryckssänkande i fredags. 

Har inte tagit några tabletter idag men fick order om att ringa specmödravården, verkar vara något med mobilnätet och jag har inte hört nåt mer. Men ska ringa förlossningen nu snart. Bm sa att om jag inte fick tag på någon skulle jag ringa dit. Tror egentligen bara att det är att låta bli att ta medicin, men är väl lika bra att kolla med nån läkare. 

Sen har jag ett sf mått på 37 och bebisen verka vara stor. BM var fundersam på om hon skulle skcika mig på TUL, men blev inte så. Frågade ääven om hur det blir om man går över tiden. Har bf 14:e augusti. Hon förklarade hur det blukar gå till men sa även att med tanke på mitt blodtryck och min ålder tyckte hon personligen att jag inte skulle gå över. Så vi får väl se även där.....är så spännande hur som helst. bebben ligger med huvudet ner men är inte fixerad ännu.

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..