äntligen36 skrev 2014-08-08 09:41:35 följande:
Blodtrycket var bara lågt om man jämför med hur det varit innan. Alltså 115/65 ansågs lågt. För mig.
Näe, sf måttet säger ju inte vad barnet väger, men BM tror att den är stor genom att känna på magen. Vilket inte säger något heller ;)
Förra gången hade jag en liten magen, men ändå normal. Hade då för lite vatten och en liten bebis i vecka 37. 2200g vägde hon. Och det var ju inget man kunde ana utanpå precis.
Tror att bebis var rörlig, så därför sa hon också att magen kan ju upplevas större trots att bebis inte är så stor. Hoppas också på att det inte blir vändningsförsök. Min bror vände sig i magen bara dagar innan han kom ut. Men mamma födde honom i säte också. Var dock 40 år sen.
Måste ju vara super jobbigt att ha så lågt blodtryck förresten. Bättre det såklart än högt. men jobbigt att vara yr.
Jaha

Min bm säger att plutten verkar lång där inne, genom att känna på magen, och det stämmer nog, både jag och sambon är ganska långa
Jag klagar inte på mitt blodtryck, visst blir jag yr ibland och ser hur det snöar mitt i sommaren om jag reser mig för fort, men jag har lärt mig att leva med det, hade lågt blodtryck innan graviditeterna med
Idag är det BF+1, har sovit som en kratta, 3,5h... kunde inte somna förrän 2, hade förvärkar och en lustig känsla av att någonting skulle vara på G.. sen vaknade jag vid 4 med kraftigare förvärkar, kunde knappt somna om.. Och sonen väckte mig redan vid halv 7, jag som är bortskämd med sovmorgon till i alla fall 8... har fortfarande känningar och förvärkar, men ingenting som ger med sig