• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • jovi

Stort grattis till alla som fått sina bebisar! Finns det någon ny tråd för oss som fött, där vi kan fortsätta följa varandra?

• äntligen36
    Nea skrev 2014-08-04 21:38:08 följande:

Idag kom han! :D efter 24 h med värkar och 9 dagar för tidigt och medan åskan dundrade utanför :) Allt känns fantastiskt!

Grattis så underbart!!
  • äntligen36
    hellen75 skrev 2014-08-05 14:02:17 följande:

Hade oxå planeratsnitt på morgonen ... Så trots skogsbränder och ev evakueringshot.( Norberg )
    Tog vi oss till förlossningen och fick våran fina gosse.
    Dock lämnade min make oss efter snittet pga av nya hot om ev evakuering och vi hade våra andra 6 barn 2,5 år- 19år kvar i området.
    Nu är jag på BB med våran son och min make är med våra andra barn... Och inväntar nya direktiv.

Gattis och skönt att det gått bra. Tråkigt med hot om evakuering. Hoppas allt går bra!
  • MizzeyPink

Grattis till alla bebisar som äntligen kommit.! <3

Själv väntar vi ortfarande på vår lilla pojk <3 BF30/8 <3 känns som en evighet speciellt nu när jag har börjat må så fruktansvärt dåligt mår illa, halsbränna (trots att magen inte är hög längre) ont i kroppen å magen å ryggen å bara vill sova.. Ska man verkligen må såhär i slutet.? Hur mår ni.?

• BabyBlues85

Mår "för bra", BF på Tors och känner inget och magen har inte sjunkit något direkt... Är

Är väl tur jag mår bra iaf...

MizzeyPink skrev 2014-08-05 20:39:46 följande:

Grattis till alla bebisar som äntligen kommit.! <3

Själv väntar vi ortfarande på vår lilla pojk <3 BF30/8 <3 känns som en evighet speciellt nu när jag har börjat må så fruktansvärt dåligt mår illa, halsbränna (trots att magen inte är hög längre) ont i kroppen å magen å ryggen å bara vill sova.. Ska man verkligen må såhär i slutet.? Hur mår ni.?

• fisan

Jag har ett sånt jäkla tryck neråt till i underlivet :(, gör väldigt ont oh obehagligt!

Men min bm sa att de va vanligt att de va så.. Men hela underlivet känns ömt och svider , så jobbigt att sitta och gå :(, hur ska jag stå ut??, lär ju inte göra mindre ont efter förlossningen ..

• Maho81

Dåså. Då har jag fått hinnsvepning, vi har kört färdknäppen (bm som rekommenderar efter hinnsvepning för större effekt) och jag har fått massage i korsryggen. Så det vore väl själva den om det inte drog igång snart =)

Jag har ont som sjutton i rygg och nedre delen av magen och ned i ljumskarna, känns som att jag går av snart. Gaaaaah!

• MizzeyPink
    Maho81 skrev 2014-08-05 22:48:57 följande:

Dåså. Då har jag fått hinnsvepning, vi har kört färdknäppen (bm som rekommenderar efter hinnsvepning för större effekt) och jag har fått massage i korsryggen. Så det vore väl själva den om det inte drog igång snart =)

Jag har ont som sjutton i rygg och nedre delen av magen och ned i ljumskarna, känns som att jag går av snart. Gaaaaah!

Hoppas att allt startar för er snart håller tummarna.!

Hur har slutet på graviditeten varit.?

Ska till BM på fredag men känns som att jag mår på tok för dåligt för att vänta så länge får nog ta å ringa henne imorgon om jag inte stannar i sängen å drar något gammalt över mig..
  • Irit01

Snart 2 v till BF o har inte ens haft en sammandragning...borde man vara orolig?

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..