• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • ebbozz
    MizzeyPink skrev 2014-08-01 21:22:06 följande:
    Har dom inte stora bindor typ blöjsize på bb?

Måste köpa ny tandborste å tandkräm som jag kan packa ner
    jooo! jag har köpt två paket att ha hemma. men där tänker jag använda deras. och som efter tidigare förlossningar ta med mig en del hem
  • Kaninkokerskan

Hej. Är i vecka 41+0 idag. Skulle fått en juli bebis, men blev inte så. Hoppar hit då julibebis tråden är lite slö :)

Tänk att nu ska vi föda snart :)

Är ni nervösa?

Jag är inte nerVös, bara förväntansfull å posiTiv, än så länge.

• ebbozz

Jag vill bara att det ska hända! Mest orolig för vart vi ska lämna barnen och hundarna, varav den ena ska amputera svansen på måndag...

• auapower
    MizzeyPink skrev 2014-08-01 21:19:37 följande:

Åh det e ju en massa gottigt jag har glömt :-O måste köpa GODIS å amningslinne å bodylotion å sånt får köpa detta på Gekås om vi kommer iväg dit i helgen (bor 30min ifrån Ullared)

Nu ska vi se hur citering blir via telefonen vill bara tipsa om att ullared just nu har en amningsklänning, köpte den för någon vecka sedan och oj vad skön den är!! :) magen får plats utan att det ser konstigt ut :)
    **
  • MizzeyPink
    ebbozz skrev 2014-08-01 22:36:34 följande:

jooo! jag har köpt två paket att ha hemma. men där tänker jag använda deras. och som efter tidigare förlossningar ta med mig en del hem

Tänkte också sno me mig några blöjbindor hem från bb ;)

barnen å hundarna blir väl jobbigt att köra iväg med om förlossningen startar mitt i natten.? Har ni ingen som kan komma hem till er å passa dom.? Som har erfarenhet av ny opererade hundar också.?

Kram
  • MizzeyPink
    Kaninkokerskan skrev 2014-08-01 22:53:33 följande:

Hej. Är i vecka 41+0 idag. Skulle fått en juli bebis, men blev inte så. Hoppar hit då julibebis tråden är lite slö :)

Tänk att nu ska vi föda snart :)

Är ni nervösa?

Jag är inte nerVös, bara förväntansfull å posiTiv, än så länge.

Är det inte hemskt tufft att gå över i denna hetta.?

Jag tar det på tok för lugnt säger min BM, hon menar att jag inte tänker på att jag faktiskt ska föda snart utan jag lallar på i min egna lilla bubbla å tänker att jag löser sakerna när det är dags så enligt hennes order så har jag skruvat ihop spjälsängen å packat nästan hela förlossningsväskan
  • ebbozz
    MizzeyPink skrev 2014-08-01 23:18:11 följande:
    Tänkte också sno me mig några blöjbindor hem från bb ;)

barnen å hundarna blir väl jobbigt att köra iväg med om förlossningen startar mitt i natten.? Har ni ingen som kan komma hem till er å passa dom.? Som har erfarenhet av ny opererade hundar också.?

Kram
    Jo, vi får ringa hit någon om det startar på natten. svärfar om barnet kommer i tid, helst lite tidigare än bf sen åker han till usa. 
    annars får det bli någon granne eller kompis eller så. det beror helt på när det händer, så det känns liiite jobbigt att inte veta riktigt hur det blir.
  • Kaninkokerskan
    MizzeyPink skrev 2014-08-01 23:23:22 följande:

Är det inte hemskt tufft att gå över i denna hetta.?

Jag tar det på tok för lugnt säger min BM, hon menar att jag inte tänker på att jag faktiskt ska föda snart utan jag lallar på i min egna lilla bubbla å tänker att jag löser sakerna när det är dags så enligt hennes order så har jag skruvat ihop spjälsängen å packat nästan hela förlossningsväskan

Man lär ju aldrig glömma den här sommarn :) för varm har den verkligen vart. Vad har du packat i din väska?

Har haft mycke sammandragningar inatt, som gjort lite ont. Har även mycke slemmiga flytningar med blod i. Men nu är sammandragningarna puts väck :)
  • mammaSöt

Har alla planerat namn??? Till babyn :) drömmer inatt att d glömt säga till mig att det låg tre barn i magen och inte en! Vilken chock! Glad när jag vaknade och förstod att det fortfarande är en baby :)

• äntligen36
    mammaSöt skrev 2014-08-02 06:30:56 följande:

Har alla planerat namn??? Till babyn :) drömmer inatt att d glömt säga till mig att det låg tre barn i magen och inte en! Vilken chock! Glad när jag vaknade och förstod att det fortfarande är en baby :)

Nej, vi har inte planerat några namn. Vet inte kön än heller. Jag har två förslag Bara, men de gillar inte sambon.

Skönt att det vart em dröm... Hade varit rätt chockerande annars. :)
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..