• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • äntligen36

Jag var in till förlossningen igår då mitt blodtryck höjts och jag hade huvudvärk och började även blöda näsblod. Fick blodtrycksmedicin igen som jag åti början av graviditeten. Annars såg allt fint ut. Bara att vänta lite till....

Jag drömde i natt att jagläckte fostervatten och att jag kände bebisens huvud tränga ner i bäckenet.

• Maho81

Jag förstår inte varför jag har så galet mycket flytningar? Har fått ännu mer de sista veckorna, nu är det en sjö av glansig "bodylotion" =S *sorry för infon*

Jag vet att några av er är snustorra, åt mig är det precis tvärtom!

• ebbozz
    Maho81 skrev 2014-08-02 11:07:15 följande:

Jag förstår inte varför jag har så galet mycket flytningar? Har fått ännu mer de sista veckorna, nu är det en sjö av glansig "bodylotion" =S *sorry för infon*

Jag vet att några av er är snustorra, åt mig är det precis tvärtom!

Inte så nice det heller men jag hade föredragit att det hände någonting. Känns på något sätt som att det är närmare fl då. Men vad vet jag
  • Julie303

Det skulle varit skönt med någon slags känning, 8 dagar kvar. Men här händer inget känns det som.. 

Att de här sista dagarna skulle gå så långsamt kunde jag aldrig tro :) 

Kanske dax att börja fixa iordning BBväskan ändå.. Såg en hel del bra tips här i tråden nu.. 

• larssonkaa
    Julie303 skrev 2014-08-02 13:39:58 följande:

Det skulle varit skönt med någon slags känning, 8 dagar kvar. Men här händer inget känns det som.. 

Att de här sista dagarna skulle gå så långsamt kunde jag aldrig tro :) 

Kanske dax att börja fixa iordning BBväskan ändå.. Såg en hel del bra tips här i tråden nu.. 

Jag är på bf +2 idag och jag lovar att hur sakta man än tyckt att de sista 2 veckorna gått, så har tiden lyckats sakta ner ännu mer nu sedan bf-dagen.... Helt galet vad frustrerande långsamt tiden går!
  • ebbozz

Igår kväll efter middagen fick jag rätt rejäla sammandragningar. Helt klart de kraftigaste under hela graviditeten. Fick liiite hopp, men nej då!

Gick över 14 dagar med den förste men då tyckte jag faktiskt inte att det var så jobbigt. Räknade med 14 dagar + med även näste, så när han kom på bara +5 så kändes det nästan som att han kom innan bf ????

Denna gången har jag känt att det gärna har fått komma i flera veckor redan...

• Maho81
    ebbozz skrev 2014-08-02 12:36:55 följande:
    Inte så nice det heller men jag hade föredragit att det hände någonting. Känns på något sätt som att det är närmare fl då. Men vad vet jag
    Tror du? Jag kommer baske mig inte ihåg hur det var med sonen, och det är bara två år sen haha..

Då gick slemproppen i alla fall några veckor innan.

Men jag gick över 8 dagar med sonen så jag räknar med att gå över igen, även fast jag hoppas så hårt att hon kommer snart (är på 37+2 idag).
  • Maho81
    ebbozz skrev 2014-08-02 17:27:41 följande:

Igår kväll efter middagen fick jag rätt rejäla sammandragningar. Helt klart de kraftigaste under hela graviditeten. Fick liiite hopp, men nej då!

Gick över 14 dagar med den förste men då tyckte jag faktiskt inte att det var så jobbigt. Räknade med 14 dagar + med även näste, så när han kom på bara +5 så kändes det nästan som att han kom innan bf ????

Denna gången har jag känt att det gärna har fått komma i flera veckor redan...

Tredje barnet säger de ju är som mest oberäknelig =/

Det är så drygt när man har sådana sammandragningar/förvärkar och man får förhoppning om att det är på g, och så slutar det bara efter några få..
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..