• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Maho81
    Kaninkokerskan skrev 2014-08-02 21:47:51 följande:

Är öppen 2 cm, har lite onda förvärkar då och då, hoppas hoppas! Bf + 9 idag

Åh men hoppas det sätter igång ordentligt nu då! =D
  • Maho81
    mammaSöt skrev 2014-08-02 21:52:47 följande:

Var ska ni föda? Här Blir det bb sthlm!

Falun =)
  • ebbozz

Slemproppen släppte dagen innan förlossningen med tvåan. Med ettan såg jag inget av den.

Visst är det skumt att man inte minns något! Hade exakt två år mellan de första. Nu är det exakt 4år sen sist och jag kommer inte ihåg nåt.

• Maho81
    ebbozz skrev 2014-08-02 23:13:51 följande:

Slemproppen släppte dagen innan förlossningen med tvåan. Med ettan såg jag inget av den.

Visst är det skumt att man inte minns något! Hade exakt två år mellan de första. Nu är det exakt 4år sen sist och jag kommer inte ihåg nåt.

Det är hur skumt som helst (och lite skrämmande)!

Det är inte alls mycket jag kommer ihåg. =S
  • auapower
    Maho81 skrev 2014-08-02 11:07:15 följande:

Jag förstår inte varför jag har så galet mycket flytningar? Har fått ännu mer de sista veckorna, nu är det en sjö av glansig "bodylotion" =S *sorry för infon*

Jag vet att några av er är snustorra, åt mig är det precis tvärtom!

Du är inte ensam! Här är det sjukt mycket flytningar också, och slempropp som går lite varje dag, har gjort nu i snart 3 veckor :/ har en del jobbiga förvärkar också, men det känns ändå som att bebis inte kommer komma förrän på maximal övertid, bf om 4 dagar :)
    **
  • mammaSöt

Blir helt nojig, vaknar ofta på höger sida, å man ska ju sova på vänster! Minskar verkligen risken för att babyn dör i magen med 30%??? Då vill man ju inte göra "fel" men hur ska man kunna påverka d????

• mammaSöt

Angående namn så har vi det klart sedan vintras. Däremot inte helt ordningen på namnen om det blir en kille (tilltalsnamn) och inte helt överens om andranamnet om det är en tjej!!!!

Här vaknade jag vid halv fem av värsta stormen men åska och blixtrar. Kunde som vanligt inte somna om!

Babyn verkar ovanligt nervös i magen, undrar om hon hör åskan som dånar eller om det mer är min "stress" hon känner av när ja inte kan sova?!

• Maho81
    auapower skrev 2014-08-03 02:07:03 följande:
    Du är inte ensam! Här är det sjukt mycket flytningar också, och slempropp som går lite varje dag, har gjort nu i snart 3 veckor :/ har en del jobbiga förvärkar också, men det känns ändå som att bebis inte kommer komma förrän på maximal övertid, bf om 4 dagar :)
    **
    Åt mig har inte slemproppen gått ännu (vad jag kan se i alla fall), bara dessa flytningar =S Jag räknar också med att gå över tiden haha..

Förra gången trodde jag att bebisen skulle komma innan bf men gick över 8 dagar, så nu räknar jag med att gå över istället haha..
  • Vimsyela
    mammaSöt skrev 2014-08-02 21:52:47 följande:

Var ska ni föda? Här Blir det bb sthlm!

Jag räknar med att jag får föda där det finns plats. Men vi har satt Södra BB och BB Sophia högst. Dock sa min BM att inte bli för besviken om jag blir skickad till Södertälje så jag håller det verkligen helt öppet så får vi se vad det blir!
  • Maho81

Oh oh oh! Tror min slempropp kommer att börja lossna snart, nu kom det yttepytte (då snackar vi verkligen yttepytte) äggviteflytning! =D

Är det någon mer än jag som har problem med nr 2? De senaste tre dagarna har jag känt mig nödig, men när jag går på toaletten så kommer det inget (eller också bara någon enstaka hård plutt oavsett hur länge jag sitter) och känslan försvinner. Går en stund, känner mig nödig och så är det samma visa igen..

Förlåt för en massa nasty detaljer haha =)

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..