• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • Fröken K

Här det stor brist under sommaren, inga vikarier att tillgå knappt utan det får lösa sig med inbeordrad personal. Fruktansvärt egentligen att det ska vara så och helt uppåt väggarna att det är ett problem som återkommer varje sommar. Rekryteringsproblemen inom vården bör vara superaktuella att lösa tycker jag.

När vi var på förlossningsinfo fick vi veta att under sommaren bemannas BB av en BM större delen av tiden eftersom man prioriterar förlossningen, så klart, men vårt BB har få enkelrum vilket gör att pappor får åka hem och mammorna lämnas rätt ensamma där.

Nu ska vi göra ett planerat snitt vilket känns skönt. Hade känts sådär att komma in med värkar och möta en stackars BM som fått ställa in semester och jobba över, inte värdigt för någon.

• jovi

Nu måste jag få blod också tydligen ???? tappade 1,5 liter vid förlossningen och mitt hb värde är tydligen katastrofalt... Men ev får jag åka hem i em och som jag längtar efter min egen säng mm ;)

• Maho81

Jag känner mig konstig idag.. Huvudvärk och en diffus mensvärk i mage, ljumskar, rygg och ned i rumpan. Ont, fast ändå inte? Helknasigt.

Någon annan som har/har haft så här?

• mammaSöt

någon mer som går/vaggar så sjukt långsamt nu? Blev på riktigt omkörd vid ett övergångsställe av en tant med rullator imorse :)

• Maho81
    mammaSöt skrev 2014-08-01 14:56:22 följande:

någon mer som går/vaggar så sjukt långsamt nu? Blev på riktigt omkörd vid ett övergångsställe av en tant med rullator imorse :)

Haha så roligt! =D

Kul för tanten att få känna sig snabb för en gångs skull ;)

Nä jag går rätt normalt =)
  • ebbozz

Haha! Underbart! Ja, det är ju inte annat än att man känner sig vääääldigt gravid nu. Känns som att bäckenet inte alls sitter ihop längre. Försöker gå normalt men kommer på mig själv med att vanka fram.

fortfarande inga somhelst flytningar, har varit torrt som en öken de sista veckorna... fler som har det så? Nu vill man ju liksom bara att någonting ska komma ut!

mammaSöt skrev 2014-08-01 14:56:22 följande:

• ebbozz

Då har man trippat in i v.39 också, MAX 4 veckor kvar men jag hoppas verkligen att det kommer innan dess!

Tycker fortfarande inte att det har hänt nåt direkt med magen. Har gått ner några hg sista veckan, så vikten kanske stannar på +14 det skulle jag kunna leva med!

• Maho81

Jag var precis ute med sonen en halvtimme så han skulle få gunga och leka lite innan det är dags för kvällsbad och sängen.

Oh my gooood så ont i korsryggen och ljumskarna (strålar ned i låren) jag fick/har nu! =O

Så har jag aldrig haft förut! Fick lov att ta värktabletter till och med =/

• mammaSöt

Här är det vecka 37+0 idag! Någon mer som nästan förväntar sig att vattnet ska gå varje gång ni går upp på natten för att kissa? Eftersom det hänt mig två gånger tidigare att vattnet gått just vid 23 tiden helt utan förvarning tidigare så känns det möjligt. Gillar lite spänning i vardagen såhär innan snittet :)

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..