mammaSöt skrev 2014-08-04 06:02:52 följande:
Jaha, om 24 timmar kommer vi vara på väg till det planerade snittet. Jag är så sjukt nervös inför bedövning och snitt att jag inte kan fokusera på glädjen över att träffa babyn!
Hjälp mig att bli lite peppad och se fram emot morgondagen!!!!
Idag ska jag till spec. mvc, sen lämna blodprover, träffa kirurg och narkos.
Bara läst om hemska upplevelser här på familjelivs förlossningssida tycker jag. jätte onda ryggbedövningar (och jag som ska få två- både epidural och spinal), barn som dör, mammor som nästan förblöder, får hjärtstop, känner smärta.
Jag har ju gjort detta förr. Det är konstigast. varför kan jag inte slappna av och fokusera? förmodligen för jag har tyckt att det varit hemskt varje gång. För att barnen hälften av gångerna fått åka direkt till neo, för jag har diabetes och får lov att räkna med att pappan och babyn försvinner iväg.
Ååååh va rädd jag är!!!
Men gud vad spännande att det redan är dags att få träffa den lilla personen du lärt känna de senaste månaderna! Att äntligen få se det lilla underverket!
Tycker inte du ska bry dig om alla hemska upplevelser, de är just det - upplevelser. Det här är ett planerat ingrepp, det finns gott om tid i alla moment så det är ingen som kommer stressa och därmed göra misstag som går att undvika. Du kommer vara i de bästa händer hela tiden.
Men, jag förstår att du är nervös. Det klart att du ska vara nervös, det här är inget du gör några många gånger under en livstid. Jag skulle också vara nervös om jag var du. Tycker du ska sätta dig ner i soffan ikväll och försöka njuta så mycket du bara kan av magen, klappa på den och bara trivas i nuet. Försöka att inte tänka på i morgon, njuta av idag och allt som är positivt med idag.
Kommer tänka på dig i morgon =)