• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • äntligen36
    auapower skrev 2014-08-11 10:50:16 följande:

Hej tjejer! Här kom lillebror i lördags, på BF+2, allt började med värkar kl.22, de kom med 2 minuters mellanrum direkt, 22.30 gick vattnet och vi åkte in, var inne 23.10, hamnade direkt i ett förlossningsrum för undersökning, 9cm öppen.. vid 23.30-23.35 ropade jag "han kommer!!" och de tittade efter, jo visst, halva huvudet var ute och 23.39, efter två krystvärkar var han ute :) snabbt som attan gick det! 1h 45min från start till mål :)

Grattis grattis och så härligt att allt gick så fort och bra!
  • äntligen36
    MizzeyPink skrev 2014-08-11 13:24:50 följande:

Är det någon mer som är sinnessjukt toa nödig (både 1&2) å trött så in i Norden.?

Trött är jag, toanödig varierar. men trött som sagt...konstant. Nästan så jag blir svimfärdig.

men var till BM idag, hon frågade om hon skulle känna på tappen men när jag sa att (ursäkta äckelvarning) jag fått svamp from hell så sa hon att då kanske jag hellre låter bli. Och det är klart, hade inte varit dumt att gå igång det lite men var ändå skönt att låta bli. 

Hon ringde mig senare idag och berättade att hon pratat med spec. mödravården så jag fick tid där imorgon för att få titta på bebben  och göra en bedömning. Verkar inte riktigt som de vill att jag går över så mycket då jag har svajande blodtryck och förra förlossningen i facit. Men får väl se vad de säger imorogn. Längtar hur som helst till att få se lilla knodden!
  • ebbozz
    äntligen36 skrev 2014-08-11 19:12:44 följande:

Jag och min mage.

ja, det börjar bli dags ????

ser ungefär ut sådär jag med.

hade sammandragningar och mensvärk hela natten och trodde verkligen det var på g... men nej då.

kanske i natt
  • ebbozz

nähe... superlugn natt. inte en känning ????

är det här va de menar med den oberäkneliga trean...

• äntligen36
    ebbozz skrev 2014-08-12 04:36:54 följande:

nähe... superlugn natt. inte en känning ????

är det här va de menar med den oberäkneliga trean...

Åh, typiskt! Hoppas du kunnat sova iallafall även om jag ser att du är vaken tidigt. Har inte heller haft nån känning. ....
  • MizzeyPink

Ebbozz & äntligen36:

här är det också galet lugnt.. Va ute på en promenad på 5km igår innehållande trappintervall och joggingintervaller (hade laddat och taggat för den rundan hela dagen) men det enda som hände va att jag har fått galet ont i mina ljumskar

Äntligen36: du ser galet pigg å fräsch ut på dina bilder hur gick det på specialmödravården btw.?

• MizzeyPink
    Maho81 skrev 2014-08-10 19:30:26 följande:

Mina sammandragningar har också nästan försvunnit helt sen jag fick hinnsvepning? ???? Konstigt!

Hur går det för dig.?
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..