• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • oOMiaOo
    auapower skrev 2014-08-11 10:50:16 följande:

Hej tjejer! Här kom lillebror i lördags, på BF+2, allt började med värkar kl.22, de kom med 2 minuters mellanrum direkt, 22.30 gick vattnet och vi åkte in, var inne 23.10, hamnade direkt i ett förlossningsrum för undersökning, 9cm öppen.. vid 23.30-23.35 ropade jag "han kommer!!" och de tittade efter, jo visst, halva huvudet var ute och 23.39, efter två krystvärkar var han ute :) snabbt som attan gick det! 1h 45min från start till mål :)

Grattis!
  • Maho81
    MizzeyPink skrev 2014-08-12 08:07:05 följande:
    Hur går det för dig.?
    Det är hur lugnt som helst =(

Känner mig bara lite konstig i kroppen idag, typ en nervös/stressad känsla. Mensvärk men det har jag haft nu i ett antal veckor. =)

Hur går det för dig?

När har alla bf? Jag har tappat bort bf listan =P
  • mahana

Jag hade BF den 4e augusti. Så här går vi på övertid!!... Har lämnat en överlycklig 3åring på förskolan för första gången efter semestern, så jag försöker att njuta av lugnet och ensamheten nu och tänka positivt. bebisen kommer säkert snart. kanske.. hoppas jag... hon MÅSTE ju komma snart. eller? :P

• Julie303
    Maho81 skrev 2014-08-12 10:09:09 följande:
    Det är hur lugnt som helst =(

Känner mig bara lite konstig i kroppen idag, typ en nervös/stressad känsla. Mensvärk men det har jag haft nu i ett antal veckor. =)

Hur går det för dig?

När har alla bf? Jag har tappat bort bf listan =P
    Jag hade BF igår :) 11/8 

Har varit så sjukt trött idag, Bara längtar efter att kroppen ska börja ge sig till känna att något är på gång.. Men än så länge så är det tyvärr lugnt. 
  • Maho81
    mahana skrev 2014-08-12 10:30:49 följande:

Jag hade BF den 4e augusti. Så här går vi på övertid!!... Har lämnat en överlycklig 3åring på förskolan för första gången efter semestern, så jag försöker att njuta av lugnet och ensamheten nu och tänka positivt. bebisen kommer säkert snart. kanske.. hoppas jag... hon MÅSTE ju komma snart. eller? :P

Haha ja snart måste bebisen komma =) Hur många dagar får ni gå över där du bor?
  • Maho81
    Julie303 skrev 2014-08-12 10:48:16 följande:
    Jag hade BF igår :) 11/8 

Har varit så sjukt trött idag, Bara längtar efter att kroppen ska börja ge sig till känna att något är på gång.. Men än så länge så är det tyvärr lugnt. 
    Men neeeej! Kom ut nu lilla bebis! Så jobbigt att gå över =/ Jag har inte ens kommit till bf ännu, men jag är så less. Kan bero på att jag inte alls mår bra den här gången, men ändå. Jag sitter och beklagar mig som har bf 21/8 och ni har redan gått över =S
  • Julie303
    Maho81 skrev 2014-08-12 11:13:04 följande:
    Men neeeej! Kom ut nu lilla bebis! Så jobbigt att gå över =/ Jag har inte ens kommit till bf ännu, men jag är så less. Kan bero på att jag inte alls mår bra den här gången, men ändå. Jag sitter och beklagar mig som har bf 21/8 och ni har redan gått över =S
    När man inte mår bra, vill man ju gärna att tiden ska gå ännu snabbare :) 
    Mentalt försöker jag sikta in mig på den 24/8 som BF, eftersom längre än så kommer jag inte få gå iallafall.. 
    Annars blir ju varje dag som ett litet nederlag tyvärr :) (skulle vara skönt att inte vara så otålig just nu) 
  • ebbozz

jag har tagit mig ut på 3km promenad med familjen idag, samma som jag gjorde i förrgår. dagen innan jag hade en natt full av aktivitet... får se o det kan tänkas hända nåt nu natt. äldste sonen ska börja skolan på torsdag, så himla jobbigt att inte kunna planera. sen fyller yngste år på måndag, folk frågar efter kalas men det är ju omöjligt att svara nå någonting

• äntligen36
    MizzeyPink skrev 2014-08-12 08:03:32 följande:

Ebbozz & äntligen36:

här är det också galet lugnt.. Va ute på en promenad på 5km igår innehållande trappintervall och joggingintervaller (hade laddat och taggat för den rundan hela dagen) men det enda som hände va att jag har fått galet ont i mina ljumskar

Äntligen36: du ser galet pigg å fräsch ut på dina bilder hur gick det på specialmödravården btw.?

Trist att få ont på fel ställe. Man längtar inte efter smärtan men ändå vill man ha den ;).

Tack, är rätt pigg faktiskt och bm tyckte också att jag såg så pigg ut. :) Jag fick se en livlig bebis på ul, ca 4 kg. Ctg såg också fint ut men mitt blodtryck är inte bra. 140/95. Tappen var ca 3 cm. De vill helst inte sätta igång mig då risken är mycket hög att det slutar med akut snitt som sist. Men, det kan hända att de behöver snitta ändå, eller sätta igång. Men än så länge vill de avvakta. Ska dit på fredag igen. Frågade även hur jag vill ha det, och jag känner att jag litar på dem. Än så länge känner jag mig pigg nog att klara blodtryck och lite större bebbe.
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..