• mammaSöt

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Gravid Hej alla vackra gravida Augusti mammor!!!

Tycker de Augustitrådar som finns är under all kritik och folk verkar bara umgås via FB! Tänkte se om det verkligen inte finns några fler än jag som vill följas åt de sista ca 10 veckorna av graviditeten här på Familjeliv?!

Det spelar ingen roll vart du bor, ålder eller hur många eventuella syskon barnet har hemma!

* Hur mår ni?
    * Vad köper ni?
    * Hur inreder ni?
    * Hur packar ni bb väskan? och När gör ni det?
    * Snitt eller vaginal förlossning?
    * Hur snart vill ni ta emot besök efter förlossningen?
    * Oroar ni er?

Hjärta ÄNTLIGEN SOMMAR {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-13 19:58
    www.familjeliv.se/forum/thread/73791435-forsta-aret-med-vara-augusti-barn

Länk till vår fortsättningstråd !
  • Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..
  • MizzeyPink

Ebbozz lycka till <3

Ska lägga upp en bild är lite äckelvarning.! En bild på min soffa men jag behöver veta vad ni tror..

Jag satt i soffan å har kollat på serie å sen så bytte jag ställning å då tror jag att antingen så kissade jag lite eller så läcker jag blev vått i soffan.. Eller jag fattar inte va inte alls så här med min första plutt.. Trodde för ett tag sen att jag läckte då mina trosor blev våta men det visade sig vara vattniga flytningar..

• fisan

Lycka till ebbozz !!

Hoppas att vår lille plutt vill se dagens ljus snart, BF på söndag. Känns som vi kommer få gå över :( . Vill att plutten ska titta ut nu. Man blir så otroligt otålig när man vet att de närmar sig, ändå känns de som evigheter.

Brukar få sd och mensvärk till och från, men inget ihållande, magen har sjunkit jättemycket och varit fixerad länge, känns som huvet ska åka ut ibland av allt tryck neråt. Foglossning neråt bäcken också.

Hoppas vi alla får våra små bebisar snart :)

• Maho81
    fisan skrev 2014-08-20 14:14:17 följande:

Lycka till ebbozz !!

Hoppas att vår lille plutt vill se dagens ljus snart, BF på söndag. Känns som vi kommer få gå över :( . Vill att plutten ska titta ut nu. Man blir så otroligt otålig när man vet att de närmar sig, ändå känns de som evigheter.

Brukar få sd och mensvärk till och från, men inget ihållande, magen har sjunkit jättemycket och varit fixerad länge, känns som huvet ska åka ut ibland av allt tryck neråt. Foglossning neråt bäcken också.

Hoppas vi alla får våra små bebisar snart :)

Och jag har bf i morgon =( Inte en skymt av förlossning än så länge så jag får nog gå över den här gången också =(
  • Maho81
    Livets under skrev 2014-08-20 16:18:32 följande:

Maho81

Jag har inte heller några känningar bf+3 så förstår hur du känner.. :/

Blä, tycker det kan dra igång åt oss nu!
  • Ladymiss

Nu får det ta och ploppa ut lite bebisar här tycker jag :) Är på 38+4 idag, har haft molvärk i magen/ryggen senaste tre eftermiddagarna/kvällarna och trott att det varit något på G men nej då.. Herregud vad segt det är när man går och väntar och bara vill att det ska sätta igång!

• äntligen36

om bebis tisdag 00.38. Startade måndag morgon med bara svaga oregelbundna värkar. Blev starkare och regelbundna vid 12. Blöder 12.30 och sen var allt igång. Värkar som var starka vart 2:a minut. Åkte in kl 15.30.

tyvärr ville inte heller denna bebbe komma ut, så blev snitt . Fick en "liten" son på 4740g och 55 lång (är själv 150 lång). Han ligger på neo då han fått ett litet hål på lungan så det läcker luft i lungsäcken. Han mår ändå helt ok.

Jag kämpar med att kunna röra mig själv utan hjälp nu efter snitt och smärtsam mage.

Är så lycklig över vår lille prins!

• ebbozz

här gick det undan!!

"checkade" in vid 8 tiden i morse och kl. 9.45 hade vår tredje son entrat världen.

ungefär samma size som brorsorna. 4830gr och 56cm lång.

lustgasen blev min enda vän.

jag blödde en hel del, tappade 1liter så allt folk var mest engagerade i mig. mår toppen nu iallafall.

Hoppas att ni snart får träffa era småttingar!

• Maho81

Men grattis till bebisarna!

Och jisses vilka stora barn ni får! =O Min lilla är beräknad att väga 2936g och storebror vägde 3460g haha!

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..