Inlägg från: MizzeyPink |Visa alla inlägg
  • MizzeyPink

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Hej alla Augusti mammor.

Hoppar in sent i tråden ?

Hur mår ni.?

• MizzeyPink

Hej alla ????

Jag kom på att packa min förlossningsväska nu ???? 29dagar kvar till BF.

Krafsade ihop:

*dusch saker

*myskläder

*underkläder

*kläder att åka hem i

*amnings skydd

Det som fattas:

*kläder till lillkillen

*snutte filt

Måste tvätta upp det innan jag packar det.

Fattas det något.?

Känner mig ganska pigg i kroppen men lägger jag mig mer så somnar jag garanterat å halsbrännan plus illamående är konstant på kvällarna är det normalt? (7år sen jag va gravid sist)

Hur mår ni.? Hur många dagar har ni kvar.?

Kramar

• MizzeyPink
    ebbozz skrev 2014-08-01 20:07:39 följande:

Jag har precis packat färdigt våra väskor också. Pyjamas och Åkahemkläder till lill och en filt.

Mjuka byxor, amningslinne, amningsbh och inlägg, lypsyl och duschprylar till mig. Samt lite godis till mannen ????

Kameran är laddad men inte nedpackad än.

Får inte glömma mobilladdare om man skulle bli kvar ett tag.

Har 13 dagar kvar.

Åh det e ju en massa gottigt jag har glömt :-O måste köpa GODIS å amningslinne å bodylotion å sånt får köpa detta på Gekås om vi kommer iväg dit i helgen (bor 30min ifrån Ullared)
  • MizzeyPink
    Maho81 skrev 2014-08-01 20:11:39 följande:

Förutom det du packat så har jag packat:

- bindor size big för avslag =S

- godis

- tandborste + tandkräm

- schampo + balsam + hudkräm + deo

- amningsbh

- underhållning typ böcker, korsord, musik, laddat in filmer på iPad

Kommer inte på mer just nu =P

Har dom inte stora bindor typ blöjsize på bb?

Måste köpa ny tandborste å tandkräm som jag kan packa ner
  • MizzeyPink
    ebbozz skrev 2014-08-01 22:36:34 följande:

jooo! jag har köpt två paket att ha hemma. men där tänker jag använda deras. och som efter tidigare förlossningar ta med mig en del hem

Tänkte också sno me mig några blöjbindor hem från bb ;)

barnen å hundarna blir väl jobbigt att köra iväg med om förlossningen startar mitt i natten.? Har ni ingen som kan komma hem till er å passa dom.? Som har erfarenhet av ny opererade hundar också.?

Kram
  • MizzeyPink
    Kaninkokerskan skrev 2014-08-01 22:53:33 följande:

Hej. Är i vecka 41+0 idag. Skulle fått en juli bebis, men blev inte så. Hoppar hit då julibebis tråden är lite slö :)

Tänk att nu ska vi föda snart :)

Är ni nervösa?

Jag är inte nerVös, bara förväntansfull å posiTiv, än så länge.

Är det inte hemskt tufft att gå över i denna hetta.?

Jag tar det på tok för lugnt säger min BM, hon menar att jag inte tänker på att jag faktiskt ska föda snart utan jag lallar på i min egna lilla bubbla å tänker att jag löser sakerna när det är dags så enligt hennes order så har jag skruvat ihop spjälsängen å packat nästan hela förlossningsväskan
  • MizzeyPink

Grattis till alla bebisar som äntligen kommit.! <3

Själv väntar vi ortfarande på vår lilla pojk <3 BF30/8 <3 känns som en evighet speciellt nu när jag har börjat må så fruktansvärt dåligt mår illa, halsbränna (trots att magen inte är hög längre) ont i kroppen å magen å ryggen å bara vill sova.. Ska man verkligen må såhär i slutet.? Hur mår ni.?

• MizzeyPink
    Maho81 skrev 2014-08-05 22:48:57 följande:

Dåså. Då har jag fått hinnsvepning, vi har kört färdknäppen (bm som rekommenderar efter hinnsvepning för större effekt) och jag har fått massage i korsryggen. Så det vore väl själva den om det inte drog igång snart =)

Jag har ont som sjutton i rygg och nedre delen av magen och ned i ljumskarna, känns som att jag går av snart. Gaaaaah!

Hoppas att allt startar för er snart håller tummarna.!

Hur har slutet på graviditeten varit.?

Ska till BM på fredag men känns som att jag mår på tok för dåligt för att vänta så länge får nog ta å ringa henne imorgon om jag inte stannar i sängen å drar något gammalt över mig..
  • MizzeyPink

Hej tjejer

Va hos BM idag, bad om hinnsvepning vilket hon gjorde sen fick jag reda på att mina förvärvar har gjort nytta är öppen 2cm å har ca 1cm kvar av livmodertappen plus att han ligger tok långt ner, så nu tycker jag att det kan starta tror dock att han inte riktigt vill ut ännu då jag knappt har några sammandragningar eller förvärkar längre

Hur går det för er.?

Kram

• MizzeyPink
    Vimsyela skrev 2014-08-09 22:25:12 följande:

Här kom bebis med dunder och brak imorse. Värkarna började igår kväll och var regelbundna direkt med 3-4 minuter emellan. Håll hoppet uppe, det kan hända snabbt! :)

Stooort grattis till ert lilla mirakel <3
  • MizzeyPink
    ebbozz skrev 2014-08-10 16:48:37 följande:

det är så segt att de inte gör nån gynundersökning så man åtminstone hade vetat hur det verkar därnere. mogen tapp? öppen? man vill ju liksom ha ett tecken på att någonting är på väg iallafall

Varför vill inte din BM hjälpa dig med en undersökning.!?Jag tycker att du ska "kräva" en.!

Vilken vecka är du i.?

Jag fick hinnsvepning i fredags å känner verkligen Nada tecken på att han vill ut mer än att det trycker som katten nedåt å illa mående som fan å igår va magen mega spänd hela dagen men inga sammandragningar längre XP
  • MizzeyPink
    mammaSöt skrev 2014-08-10 10:23:24 följande:

Våran underbara dotter Vanilja 1 dag!

Såååå underbart söt hon är <3
  • MizzeyPink
    Maho81 skrev 2014-08-10 19:30:26 följande:

Mina sammandragningar har också nästan försvunnit helt sen jag fick hinnsvepning? ???? Konstigt!

Jaaa hur kan det vara så???

Fick till det med färdknäpp å en promenad å hade två kraftiga sammandragningar å sen va det lungt igen å nu händer här noll.. Grrrr nu vill jag gosa bebis ? <3
  • MizzeyPink

Är det någon mer som är sinnessjukt toa nödig (både 1&2) å trött så in i Norden.?

• MizzeyPink

Ebbozz & äntligen36:

här är det också galet lugnt.. Va ute på en promenad på 5km igår innehållande trappintervall och joggingintervaller (hade laddat och taggat för den rundan hela dagen) men det enda som hände va att jag har fått galet ont i mina ljumskar

Äntligen36: du ser galet pigg å fräsch ut på dina bilder hur gick det på specialmödravården btw.?

• MizzeyPink
    Maho81 skrev 2014-08-10 19:30:26 följande:

Mina sammandragningar har också nästan försvunnit helt sen jag fick hinnsvepning? ???? Konstigt!

Hur går det för dig.?
  • MizzeyPink
    BabyBlues85 skrev 2014-08-14 06:34:22 följande:

Haft ont och värkar hela natten, gick upp nu när maken åkte till jobbet...Hoppas värkarna fortsätter och blir värre och inte avtar nu!

Håller tummarna Heja heja

Här är det tok tråkigt, BF om 15dagar vilket känns som en evighet. Har super ont i ryggslutet men tror att min lilla herre tänker göra som storebror å vänta så länge han bara kan :-/ inga sammandragningar alls.. Hur har ni det.?

Hur är era små i magen.? Jazon är sjuuukt aktiv å hårdhänt. Han buffar å knör så att det gör ap ont i revben å bäckenbotten..
  • MizzeyPink

Är galet trött å irriterad idag

Förstår att alla väntar med spänning på att det ska komma igång.. Denna besvikelse å känsla av hopplöshet är bajs å jag tycker att vi ALLA ska få ut våra små mirakel ASAP <3

Nu ska min 7åring åka till sin pappa en vecka så nu blir här tomt å trist å ensamt igen..

Vad gör ni för att fylla er vardag.?

• MizzeyPink
    BabyBlues85 skrev 2014-08-15 14:23:28 följande:

Update: Är fortfarande hemma, värkarna gjorde ännu ondare inatt och kom ganska tätt men de avtar lite på dagarna, alvedon hjälper inte alls och blir det ännu en sömnlös natt så åker vi in och kollar i morgon och hoppas de kan ta hål på hinnorna... 8 dagar över idag

Har ni långt till förlossningen.? Tycker att ni ska åka in å kolla.. Håller med Maho81 <3 du kommer behöva alla krafter du lyckas behålla <3 håller tummarna för att det händer grejer snart

Ebbozz: du har fullt upp.! Jag hade aldrig klarat av det tempot just nu, sover på tok för lite på nätterna..

Började kolla en ny serie idag när sonen åkte till sin pappa.. Tur att netflix finns hihi
  • MizzeyPink
    Maho81 skrev 2014-08-16 21:50:34 följande:

Kom igen nu allihop! Vill se att fler får bebisar nu! =)

Här händer det inget heller..

Vi trodde att det började i fredags, smärtsamma sammandragningar som sen gick över till jätte smärtsamma värkar med tryck neråt 4st på 10min då åkte vi in å fick ett rum.. Värkarna va regelbundna men oregelbundna i styrka å jag va öppen 2cm å 0,5cm kvar av tappen.. Sen efter några timmar så va jag öppen 3cm sen stannade allt av.. Jag fick panocod å lyckades sova i två timmar sen va det igång igen, sen undersökte BM mig å hjälpte till lite så då hade jag lustgasen i högsta hugg,AJJ.. Sen va det personalbyte å ny undersökning då hade livmoderhalsen försvunnit helt nästan å allt va som det skulle öppen 4cm å han hade flyttat huvudet lååångt ner.. Efter två timmar till så stannade allt av i smärta å regelbundenhet, ny undersökning då hade livmodern lagt sig lite mer i bakläge å inte öppnat sig mer.. Då fick vi ut å gå i två timmar sen fick vi komma in igen vid lunch å då gjorde dom en ny kurva å allt va tooook oregelbundet men Smärtsamt, då fick vi komma in på ett rum igen å dom gav bricanyl, morfin och två sömntabletter å sen sov jag fram till sex på eftermiddan sen undersöktes jag igen å då hade jag slutit mig lite så nu är jag bara öppen 3cm igen å allt ligger i bakläge

nu är vi hemma å kämpar med oregelbundna sammandragningar å nått som (ursäkta detaljerna) ljust typ vitt som rinner ut ur mig.. Är i v39 nu..

Hur går det för er alla andra.?
Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..