BF Augusti - Sista 10 veckorna..
Hej alla Augusti mammor.
Hoppar in sent i tråden ?
Hur mår ni.?
Hej alla Augusti mammor.
Hoppar in sent i tråden ?
Hur mår ni.?
Hej alla ????
Jag kom på att packa min förlossningsväska nu ???? 29dagar kvar till BF.
Krafsade ihop:
*dusch saker
*myskläder
*underkläder
*kläder att åka hem i
*amnings skydd
Det som fattas:
*kläder till lillkillen
*snutte filt
Måste tvätta upp det innan jag packar det.
Fattas det något.?
Känner mig ganska pigg i kroppen men lägger jag mig mer så somnar jag garanterat å halsbrännan plus illamående är konstant på kvällarna är det normalt? (7år sen jag va gravid sist)
Hur mår ni.? Hur många dagar har ni kvar.?
Kramar
Jag har precis packat färdigt våra väskor också. Pyjamas och Åkahemkläder till lill och en filt.
Mjuka byxor, amningslinne, amningsbh och inlägg, lypsyl och duschprylar till mig. Samt lite godis till mannen ????
Kameran är laddad men inte nedpackad än.
Får inte glömma mobilladdare om man skulle bli kvar ett tag.
Har 13 dagar kvar.
Förutom det du packat så har jag packat:
- bindor size big för avslag =S
- godis
- tandborste + tandkräm
- schampo + balsam + hudkräm + deo
- amningsbh
- underhållning typ böcker, korsord, musik, laddat in filmer på iPad
Kommer inte på mer just nu =P
jooo! jag har köpt två paket att ha hemma. men där tänker jag använda deras. och som efter tidigare förlossningar ta med mig en del hem
Hej. Är i vecka 41+0 idag. Skulle fått en juli bebis, men blev inte så. Hoppar hit då julibebis tråden är lite slö :)
Tänk att nu ska vi föda snart :)
Är ni nervösa?
Jag är inte nerVös, bara förväntansfull å posiTiv, än så länge.
Grattis till alla bebisar som äntligen kommit.! <3
Själv väntar vi ortfarande på vår lilla pojk <3 BF30/8 <3 känns som en evighet speciellt nu när jag har börjat må så fruktansvärt dåligt mår illa, halsbränna (trots att magen inte är hög längre) ont i kroppen å magen å ryggen å bara vill sova.. Ska man verkligen må såhär i slutet.? Hur mår ni.?
Dåså. Då har jag fått hinnsvepning, vi har kört färdknäppen (bm som rekommenderar efter hinnsvepning för större effekt) och jag har fått massage i korsryggen. Så det vore väl själva den om det inte drog igång snart =)
Jag har ont som sjutton i rygg och nedre delen av magen och ned i ljumskarna, känns som att jag går av snart. Gaaaaah!
Hej tjejer
Va hos BM idag, bad om hinnsvepning vilket hon gjorde sen fick jag reda på att mina förvärvar har gjort nytta är öppen 2cm å har ca 1cm kvar av livmodertappen plus att han ligger tok långt ner, så nu tycker jag att det kan starta
tror dock att han inte riktigt vill ut ännu då jag knappt har några sammandragningar eller förvärkar längre
Hur går det för er.?
Kram
Här kom bebis med dunder och brak imorse. Värkarna började igår kväll och var regelbundna direkt med 3-4 minuter emellan. Håll hoppet uppe, det kan hända snabbt! :)
det är så segt att de inte gör nån gynundersökning så man åtminstone hade vetat hur det verkar därnere. mogen tapp? öppen? man vill ju liksom ha ett tecken på att någonting är på väg iallafall
Våran underbara dotter Vanilja 1 dag!
Mina sammandragningar har också nästan försvunnit helt sen jag fick hinnsvepning? ???? Konstigt!
Är det någon mer som är sinnessjukt toa nödig (både 1&2) å trött så in i Norden.?
Ebbozz & äntligen36:
här är det också galet lugnt.. Va ute på en promenad på 5km igår innehållande trappintervall och joggingintervaller (hade laddat och taggat för den rundan hela dagen) men det enda som hände va att jag har fått galet ont i mina ljumskar
Äntligen36: du ser galet pigg å fräsch ut på dina bilder hur gick det på specialmödravården btw.?
Mina sammandragningar har också nästan försvunnit helt sen jag fick hinnsvepning? ???? Konstigt!
Haft ont och värkar hela natten, gick upp nu när maken åkte till jobbet...Hoppas värkarna fortsätter och blir värre och inte avtar nu!
Är galet trött å irriterad idag
Förstår att alla väntar med spänning på att det ska komma igång.. Denna besvikelse å känsla av hopplöshet är bajs å jag tycker att vi ALLA ska få ut våra små mirakel ASAP <3
Nu ska min 7åring åka till sin pappa en vecka så nu blir här tomt å trist å ensamt igen..
Vad gör ni för att fylla er vardag.?
Update: Är fortfarande hemma, värkarna gjorde ännu ondare inatt och kom ganska tätt men de avtar lite på dagarna, alvedon hjälper inte alls och blir det ännu en sömnlös natt så åker vi in och kollar i morgon och hoppas de kan ta hål på hinnorna... 8 dagar över idag
Kom igen nu allihop! Vill se att fler får bebisar nu! =)