Inlägg från: äntligen36 |Visa alla inlägg
  • äntligen36

BF Augusti - Sista 10 veckorna..

Halloj! 

Jag väntar andra barnet och storasyster är 1 år och tre månader. Jag är beräknad till augusti.

Än så länge har jag inte förberett så mycket, mer än köpt syskonvagn. 

Jag snittades förra gången och fick valet att göra det nu också men väljer vanlig förlossning om det funkar. 

Har idag varit in på spec.mödravården och stoppat förvärkar som var 2,5 minuters mellanrum på. Det kändes endast som molvärk och jag höll ut hela natten och fram till kl 10 då jag ringde BM. Läkaren jag träffade tyckte jag hade väntat för länge med att ringa men som tur var var inte cervix påverkad på något sätt. Fick dock ändå brikanyl för att stoppa värkarna. 

Hade som inte alls funderat så mycket på packning och förberedelser men efter idag blev jag än en gång påmind om att det inte alltid blir som man tänkt Flört

• äntligen36

13:e augusti är jag beräknad till Flört.

Efter förlossningen vill jag ta emot besök ganska snabbt om jag orkar. Sist så kom min mamma och pappa dagen efter förlossning och hälsade på på neo. Vi hade ganska mycket besök de första dagarna där men då var vår lilla skorpa där för att få blodsockret i balans och hade inga andra svårigheter mer än att hon sondmatades. 

• äntligen36
    amorosa skrev 2014-07-18 18:12:50 följande:

Imorse kl 9 föddes vår kille efter mycket om o men. Han ville inte komma ner riktigt och efter 4 tim med krystvärkar kom han ut med hjälp av sugklocka. 50 cm och 3505 g. V 37+3.

Åh! Grattis! Hoppas ni mår bra.
  • äntligen36

Bjuder på två magbilder jag med.skuggbilden ser magen väldigt låg ut. Jag har fyra veckor kvar.
  • äntligen36

Hade en liten mage med storasyster förra året. Nu är magen stor och jag har legat ca 5 veckor före i magmått mot motsvarande "snitt"veckor. Har inga nya bristningar än...men sist sprack magen de dagarna jag hade värkar efter igångsättning.

Nu har vi flyttat in spjälsängen och gjort i ordning vagnen. Har även tvättat upp alla bebiskläder. Det känns skönt.

• äntligen36

[quote=73646412][quote-nick]fayefaye skrev 2014-07-19 21:13:09 följande:[/quote-nick]Tror att en del av slemproppen gick imorse :O Det behöver ju inte betyda att den kommer tidigare har jag förstått, men man kan ju hoppas ;)[/quote

Oj, spännande! Är så häftigt att det börjar ploppa ut små bebbar nu. :)

• äntligen36

BF - lista Augusti 

7/8 (planerat ks 4/8): Frk. Uggla

7/8: auapower

11/8: Julie303 

13/8 planerat snitt (bf 21/8): mammaSöt 

13/8: Jovi 

14/8: äntligen36

14/8: Ebbozz  

21/8: Maho81  

21/8: oOMiaOo

22/8: Hillevie90

22/8: fayefaye

24/8: Malin 82a

27/8: Sladdmamman

29/8 (planerat ks datum är inte klart ännu): Fröken K

• äntligen36
    fayefaye skrev 2014-07-28 05:10:21 följande:

Världens goaste små fötter <3

Åh, verkligen! Grattis till guldklimpen. Hoppas allt går bra med amning och att han får behålla vikten. Min första vägde 2235g när hon föddes. Hon blev sondmatad i början och jagkämpade även med amning. Var först hon fickflaska med ersättning som hon började gå upp i vikt. Men jag ammar också i 4 månader. Hur som helst gick allt finfint trots att hon var liten. Grattis än en gång och sköt om er!
  • äntligen36
    Mossy skrev 2014-07-27 22:38:33 följande:

Nervöst!! Imorgon är det dags för snitt!!

Helsjuk känsla att veta att imorgon får vi träffa vår lilla flicka. Längtar!

Grattis till de bebisar som redan kommit !

Åh, så spännande! Hoppas allt går fint! !
  • äntligen36

Själv har jag också känslan av att bebbe ska komma Tidigare. Men har haft förvärkar till och från från v 31. Är i v 37 nu. Skillnaden är att jag fått ett tryck längre bak nu också. Kan göra fruktansvärt ont om jag sätter mig fel eller om jag ska upp från soffan. Har även min lilla vilding att jaga på dagarna så ibland glömmer jag nästan att jag ärgravid tills en "härlig" värk kommer och påminner. Är så spännande att det börjar komma några små nu. Hi hi. Hör är en bild på minjust nu stillasittande busunge.

Svar på tråden BF Augusti - Sista 10 veckorna..